کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک انتقاد دوستانه از صداوسیما

کارشناسی کنتراتی مذاکرات توسط نامزد نمایندگی مجلس!

23 تير 1394 ساعت 17:13

آنچه که در بررسی عملکرد رسانه ملی عجیب و سئوال برانگیز به نظر می رسد، حلقه محدود کارشناسان این دستگاه در موضوع هسته ای بوده است.


یکی از مخاطبان جهان نیوز نوشت:
طی روزهای گذشته حجم زیادی از برنامه ها و اخبار رسانه ملی به موضوع هسته ای و مذاکرات وین اختصاص داده شده است. انصاف حکم می کند که بگوییم مشی صداوسیما در پردازش اخبار و تحلیل های مربوط به مذاکرات بی طرفانه بوده است ضمن اینکه مستندهای روشنگرانه ای نیز طی این مدت از این تریبون مهم پخش شده است.

آنچه که در بررسی عملکرد رسانه ملی عجیب و سئوال برانگیز به نظر می رسد، حلقه محدود کارشناسان این دستگاه در موضوع هسته ای بوده است بطوری که برخی افراد کارشناس انگار طرف قرارداد سازمان هستند تا کنترات همه برنامه ها را کارشناسی کنند.

یک نمونه عجیب این مورد دعوت از فردی است که از قضا قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در یکی از حوزه های انتخابیه غرب کشور را دارد. آقای "ح.ف" که سابقه نمایندگی دارد اما به علت تندروی در انتخابات پیشین مجلس رای نیاورد، این روزها در برنامه های مختلف از گفتگوی ویژه خبری گرفته تا اخبار سیما و شبکه خبر و... به عنوان کارشناس مسائل هسته ای حضور فعال! دارد و با ارشادات خود، بینندگان را رهنمون می کند. حضور وی –که البته تحصیلات هسته ای ندارد- تنها به سیمای رسانه ملی محدود نمی شود بلکه روزنامه رسانه ملی (جام جم) نیز از نوشته های ایشان به عنوان سرمقاله بهره می برد.

دوستانه، به صداوسیمای پرتلاشمان توصیه نمی کنم که با این کارشناس مصاحبه نکند اما توصیه می کنم که اولا از دیگر کارشناسان انبوه مسائل هسته ای هم دعوت کند و نیز از نظرات منتقدان هم بهره ببرد تا مردم فکر نکنند که در ایران تنها یک کارشناس هسته ای وجود دارد! ثانیا به هنگام تریبون دادن به یک کاندیدای انتخابات مجلس، به حق و حقوق سایر کاندیداها و رقبا در استفاده برابر از امکانات بیت المال فکر کنند.

حیف است صداوسیما جمهوری اسلامی که متعلق به همه ملت ایران بوده و است، خرج افراد خاص و حاشیه ساز شود.


کد مطلب: 433346

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/433346/کارشناسی-کنتراتی-مذاکرات-توسط-نامزد-نمایندگی-مجلس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com