شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱۱
۲۱
صادق خرازی مطرح کرد؛

پیام محرمانه عربستان: سوریه مال شما، فقط یمن را رها کنید +فیلم

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 433272
یک دیپلمات سابق کشورمان گفت: پیام محرمانه عربستان هم به دست‌ ایران رسیده که در آن گفته‌اند، ما سوریه را رها می‌کنیم شما هم یمن را رها کنید.
پیام محرمانه عربستان: سوریه مال شما، فقط یمن را رها کنید +فیلم
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، صادق خرازی فعال سیاسی و دیپلمات سابق کشورمان طی سخنانی در شبکه خبر گفت: برخی روشنفکران ما امروز ناسزار می‌گیوند که چرا از بشار اسد حمایت می کند؟ حال اینکه بشار اسد محور مقاومت است.

وی افزود: خبر دارم که عربستان سینه خیز به سمت ایران می‌آید تا مشکلش را حل کند. پیام محرمانه آنها (عربستان) هم به دست‌ ایران رسیده است که در آن گفته‌اند، ما سوریه را رها می‌کنیم شما هم یمن را رها کنید.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای بسیار پیچیده‌تر از مذاکرات نفت بود، اظهار داشت: ما در مذاکرات هسته‌ای در مقابل ۶ کشور نشستیم اما در مذاکرات نفت در مقابل یک کشور گفت‌وگو کردیم.


وی ادامه داد: ما در مذاکرات هسته‌ای از خود مقاومت نشان دادیم و اقتدار امروز ما از همان مقاومت دیروز است.

خرازی تصریح کرد: غرب هیچ خدمتی به ما نکرده که ما بخواهیم به آنها امتیازاتی بدهیم. امروز اگر ایستادگی نکنیم فردا مقابل پیشرفت‌مان را هم خواهند گرفت.

سفیر سابق ایران در فرانسه، دانش هسته‌ای را یک دانش مادر در جهان دانست و گفت: غربی‌ها سعی دارند تا با سنگ‌اندازی‌هایی که می‌کنند ایران را از این دانش دور کنند تا خودشان به عنوان یک قدرت در جهان محسوب شوند.

وی به قدرت ایران درمنطقه اشاره و تاکید کرد: در هر جایی از منطقه اگر قرار باشد ترتیبات امنیتی را ترسیم کنند بدون حضور جمهوری اسلامی ایران این امر غیرممکن است.

خرازی ادامه داد: در آمریکا دو جریان فکری چپ و راست وجود دارد که متفکر جریان چپ برژینسکی است و متفکر جریان راست نیز کیسینجر است. هر دو آنها معتقد هستند ۳ هزار میلیارد در خاورمیانه هزینه شد و ۱۲ هزار کشته دادند که در نهایت ایران پیروز شد.

این کارشناس مسائل بین‌المللی تصریح کرد: ایران در خاورمیانه تنها کشوری است که حرف برای گفتن دارد و به عنوان ابرقدرت منطقه محسوب می‌شود و این امر به برکت ملت است.

خرازی خاطرنشان کرد: در تاریخ جنگ‌های ایران تنها جنگی که وجبی از خاک ایران را نداد، دفاع مقدس بود که با مقاومت مردم وجبی از خاک کشورمان را به بیگانگان ندادیم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری، استراتژی اصلی جمهوری اسلامی ایران را در خاورمیانه طوری طراحی کرده‌‌اند که توان قدرت بازدارندگی ایران را بالا ببرد.

خرازی با بیان اینکه ما باید قدر خودمان را بدانیم گفت: امروز قدرت از آن ماست زیرا غربی‌ها به ما نیاز دارند و این نیاز آنها باعث شده است تا با ما بر سر یک میز بنشینند و مذاکره کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باران
Iran, Islamic Republic of
باشه ! شما هم عین همه از همه چی خبر داری ! حتی از پشت پرده !
Iran, Islamic Republic of
اين بابا چقدر نوشابه براي همفكرانش باز مي كند
يكي نيست به او بگويد كه :
در مسئله هسته اي كه گند زديد
در مسلئه نفت هم كه وزير كرسنتي را بر مسند نشانده ايد كه ميلياردها دلار به اين كشور ضرر و زيان وارد كرده است
در مسائل ديگر هم كه نگو !!!
درود بر روحانی ، ظریف، گفت و گو و تعامل سازنده
درود بر روحانی ، سلام بر ظریف . روووحااااانی مچکریییییییممممممم!!!
Romania
عقلای اینا با این که میدونن این همه عزت و اقتدار و سربلندی حاصل مقاومت و ایستادگی پای آرمان های انقلاب و اسلام و ولایت است، باز تو جبهه وادادگی و سازش و خیانت غنوده اند!
Romania
سوریه که سه چهارمش دست تکفیریهاست فقط مونده دمشق شما یمن رو رها کنید 111 روزه با امروز که دارید بمباران میکنید چیکار دارید بیچاره ها رو خیلی عاشق منصور هادی بودید میگفتید استعفا نده بعد از استعفا مشروعیتی نداره که شما می گید بخاطر مشروعیت به یمن حمله کردیم چه مشروعیتی بعد از استعفا دیگه شده رییس جمهور مستعفی و سابق یمن میخواست استعفا نده تازه با درخواست از عربستان برای حمله به یمن شده خائن به کشورش و دیگه اکثر مردم یمن نمیخوانش فهمش انقدر برای ملک سلمان پسر سفاحش سخته
ج س
Iran, Islamic Republic of
اولا سه چهارم سوریه دست تکفیریها نیست بلکه ۴۰% که کمتر از نصف است
دوما ، مگر روی ملتهای مسلمان معامله دارند !? عربستان غلط زیادی کرده و ۰۰۰
این لفظ سینه خیز یعنی چه من نمی دانم
Iran, Islamic Republic of
این نفوذ و قدرت نه در سایه توافق با غرب و نه سکوت در برابر زیاده خواهی آنان و نه وادادگی در برابر دولتهای مرتجع منطقه بلکه ثمره برافراشتن پرچم عزت و استکبارستیزی بود که در سال 57 به دست خمینی کبیر در سراسر عالم به اهتزاز درآمد و در ادامه به دست خلف صالح و شایسته وی، امام خامنه ای حفظه الله قرار گرفت و همینطور حاصل مجاهدت و ثمره خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس و ایستادگی ملت در برابر تهدید و تحریمهای آنهاست. ای کاش دولتمردان این واقعیت را می پذیرفتند و با کوتاه آمدن پای میز مذاکرات ....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نه یمن نه سوریه هیچ کدام رها شدنی نیست عربستان سرش فارغ باشه یه فتنه دیگه طراحی می کنه پس فعلا بزار یمن کارش تمام کنه فکر سوریه هم از سرش بپر
شهاب
Estonia
وقتی وزیر ضعیفی که جریمه قرارداد کرسنت را به ایران در گذشته تحمیل کرد باز روی کاره ما در برابر عربستان هیچ کاری جز از خود ضعف نشان دادن نداریم
مگه کشورهای اسلامی گوشت قربانی هستن که بین ما عربستان تقسیم بشن ،وظیفه ما فقط حمایت از مظلومین جهان بویژه مسلمن هست
جمله کلیدی ای این مصاحبه : «اقتدار امروز ما از همان مقاومت دیروز است.»

یعنی اگر آن ها نایستاده بودند امروز روحانی چیزی برای معامله نداشت!
اصولگرای واقعی آن است که حرف درست را از هر کس تایید کند. آفرین به ایشان
زنده باد روحانی با ان تیم قوی زنده باد ظریف
ملت دهسال چوب ندانم به کاریابا هزینه سنگین وقذرت تیم مذاکره کند ه اش داد
همین خرازی وامثالهم بودند که توانستند ایران را در سطح بین الملل نگه دارندمن نمیدانم چرا سیمای ملی یک یارو خطی مریض مثل ان یارو ...را می اورد برای بحث وبررسی این همه ادمهای فهیم یک مشت ادم مریض را می اوردند
رضا
می گن مقاومت چه مقاومتی مقاومت در برابر چی؟اگه جمهوری اسلامی خودش شیطنت نکنه اسراییل چه کار ما داره مگه اسراییل چه بلایی به سر عربستان و سایر کشورهای خلیج آورده که ما اگه مقاومت نکنیم به سر ما میاره.تازه مگه سوریه چه منافعی برای ما داره حالا عراق و بگی یه چیزی...
United States
شما کی هستی فارسی کجا یاد گرفتی و بگو بینم حقوق از کجا میل می فرمایید. ادرس اشتباه اومدین. ...
مطمئنی اسمت رضاست؟!!!
United States
نمیشه شکا کمی کمتر اظهار فضل کنین؟ واقعا باور کردی که سیاست بلدی؟ هوز نماه خفت بار به بوش بیاد مردم هست ها!
علیرضا
Romania
این صحبتها در روز سه شنبه و در شبکه خبر بیان شد طی یک نشست با آقای صفار هرندی که بسیار جالب بود و صحبتهای عالی از سوی هر دو طرف ارائه شد اما در اینجا متاسفانه صحبتها گزینشی انتخاب شده است که به نظر من منصفانه نیست .
خیلی روی حرفهای ایشان نمی توان حساب باز کرد.
حجت اله
ایرانی بامال وجان مردم مسلمان چه شیعه وچه سنی ویا مذهب دیگری معامله نمی کند