سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

انتقاد "گل" از سیاست خاورمیانه‌ای ترکیه

دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 433071
رئیس جمهوری سابق ترکیه با تاکید بر لزوم تجدید نظر در سیاست های آنکارا در قبال کشورهای عربی و خاورمیانه، این مسئله را به نفع ترکیه دانست.
به گزارش جهان به نقل از العالم، «عبدالله گل» در سخنرانی خود در مراسم افطاری که انجمن دوستی استانبول با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری فعلی و شماری از سیاستمداران و دولتمردان این کشور برگزار کرده بود، تجدید نظر در سیاست های خاورمیانه ای ترکیه را خواستار شد. وی تاکید کرد که این اقدام به نفع آنکارا خواهد بود.

گل افزود: تأسف آور است که در سایه نبود راه حل عادلانه بر ای مسئله فلسطین و صلح دائم در منطقه خاورمیانه، کشورهای اسلامی با یکدیگر درگیر هستند. ما باید به این کشورها کمک و روابط خود را با آنها تقویت کنیم.

رئیس جمهوری سابق ترکیه گفت: ما در گذشته برای کشورهای خاورمیانه از لیبی تا مصر و از یمن تا کشورهای حاشیه خلیج فارس، منبع الهام بودیم، شایسته است شرایط خود را به گذشته بازگردانیم. من مطمئنم که تجدید نظر در سیاست های عربی و خاورمیانه ای برای ما مفید خواهد بود.

عبد الله گل با بیان اینکه ترکیه با توجه به تحولاتی که در منطقه جاری است ممکن است با حوادث غافلگیر کننده ای روبرو شود که به ذهن هیچکس خطور نمی کند، تصریح کرد: اگر کل منطقه را هرج و مرج فرا گیرد کنترل شرایط بسیار دشوار خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *