يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۱۰

قربون دستت اون شیر آب را ببند+تصاویر

دوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 433001
کم‌آبی آن‌قدر بغرنج شده که رامبد جوان در برنامه خندوانه برای صرفه‌جویی یک قطره آب در روز کمپین «قطره قطره» را راه‌اندازی کرد.
قربون دستت اون شیر آب را ببند+تصاویر
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بحران آب جدی است»، «آب هست ولی کم است»، «نجات آب، نجات زمین، نجات زندگی»، «قربون دستت اون شیر آب رو ببند»، «از ذخیره آب ایران فقط چند قطره باقی است»، «فردا دیر است، همین امروز قطره‌ها را دریابیم» این جملاتی است که این روزها بین کاربران شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد و حکایت از یک معضل جدی دارد.

واقعیت این است که وضعیت منابع آب کشورمان در وضعیت بحرانی قرار دارد و در کنار همت مسئولان به خصوص در بخش کشاورزی باید مردم پای کار بیایند و کاری برای فردای سرزمین‌مان انجام دهند.

کم‌آبی آن قدر بغرنج شده که رامبد جوان در برنامه خندوانه برای صرفه‌جویی آب، کمپین «قطره قطره» را راه‌اندازی کرد؛ کمپینی که افراد در آن موظف می‌شوند در هر روز حداقل یک قطره در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

این کمپین در فضای مجازی نیز بازخورد فراوانی داشت؛ هنرمندان کشورمان که همیشه در پویش‌های مردمی حضور فعال داشتند این بار نیز با انتشار پیام و تصاویری در صفحات شخصی‌شان حمایت خود را از این کمپین اعلام کردند.

در ادامه تصاویری از حضور این شخصیت ها در کمپین «قطره قطره» را مشاهده می‌کنید:






























































نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی فدایی علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
اخه وقتی از 100% مصرف اب،2%برا صنعته،4%برا خانگیه،و 94%برا کشاورزیه!!!!! این کارا یکم خنده دار نیست؟؟؟؟ چرا این دولت راستشو به مردم نمیگه؟؟ چرا به کشاورزا وام نمیدن برا ابیاری قطره ایی؟؟؟ مگه یه خونه 50متری با 3نفر ادم چقدر میتونه اب مصرف کنه؟؟؟ چرا به خونه های استخر دار شمال تهران گیر نمیدن؟؟؟
درسته
اما هزینه تولید آب خانگی به دلیل فرآیند تصفیه خیلی خیلی بیشتر از سهم سایر بخش ها میشه، به همین دلیل آب گرونتر=صرفه جویی بیشتر
غیر کارشناس
مهم میزان آب هدر رفته است نه هزینه آب
ج س
Iran, Islamic Republic of
۱_ کمبود آب نداریم ، مصرف ایرانیان بیش از اندازه است
۲_ در سالهای گذشته برای مدیریت آب سدهای متعدد ساخته شده و آب خوب هدایت شده است
۳_ اعلام بحران آب سیاه نمایی است که مثل همه موضوعات صورت می گیرد
۳_ امروزه دولت ضعف مدیریت خود را با سیاه نمایی پوشش می دهد

فرهنگ سازی شود و دولت درست آب را مدیریت کند
زهره وند
ایرانی عزیز:
صحبت شما تا یه حدودی درسته ولی هموطن گرامی آبی که برای آشامیدن توزیع میشه علاوه بر کمبود منابع آب شیرین ، سالم و بهداشتی همراه با هزینه های زیادی است که نباید به سادگی آن را هدر بدهیم.این یک واقعیت روشن هست که اگر جنگی در آینده در دنیا -به خصوص مناطق بیابانی و خشک -اتفاق بیافته برسر منابع آب خواهد بود یعنی واقعا همه دنیا حتی اروپا با مشکل آب مواجه اند به طوری که تا سال2025در کشورهایی همچون ایران به شدت درگیر این موضوع خواهند بود.بنابراین برای کاهش اثرات کمبود آب همه باید همکاری کنیم_هرچند باید سالها پیش حرکت های جدی می شد_فقط نگاه مون به دولت نباشه هرکس به اندازه سهم خودش حتی میتونم بگم اگر در مصارف روزمره ی خودمون مثلا میوه و سبزیجات باید دقت کنیم اسراف نشه چون برای تولید همین محصولات هم آب مصرف میشه و ...البته برای جلوگیری از هدر رفت آب می توان گفت که همه شئون کار و زندگی و حیات ما باید اصلاح بشه چون مسایل مختلف مانند تارهای به هم تنیده اند که به هم ربط دارند و نمیتوان جزیره ای عمل کنیم و انتظار معجزه داشته باشیم.حرف بسیار و مقال کم .ببخشید خیلی حرف زدم
نباید بی انصاف بود در حال حاضر معادل 90 درصد هزینه های قطره ای کردن زمینهای کشاورزی به عنوان یارانه توسط دولت متقبل می گردد. به راحتی می تونید شماره یک کارخانه تولیدات تجهیزات آبیاری بارانی را گرفته از اونها بپرسید بنده سه کارخانه دار رو می شناسم که خدا رو شکر اتفاقا به دلیل همین یارانه بسیار هم وضع مناسبی دارند.
شما این درصد ها رو گفتی که آخرش نتیجه بگیری دولت راستگو نیست!!
دلت برای آب نسوخته
میلاد
100% باید دست به دست هم بدیم تا این کم آبی به بی آبی مطلق تبدیل نشه و از دولت هامون هم هیچ انتظاری نداشته باشیم که کلاهمون پس معرکست...
Iran, Islamic Republic of
شما جای کامن رمان بنویس عزیزم.
1
Iran, Islamic Republic of
متأسفانه هممون از تأثیر دینداری و حفظ ایمانمون غافل هستیم. قضیه رو مادی می بینیم و باهاش برخورد می کنیم ولی غافل از این هستیم که شاید در مرحله اول موضوع کاهش نزولات آسمانی از اعمال ناپسند ماست.
البته شاید بعضیها که از هر فرصتی برای جدائی دین از هر چیزی استفاده می کنند این حرف من رو هم قبول نداشته باشن و بگن پس اروپا که این همه نعمت و امکانات و... داره چی؟
به هرحال موضوع مهمیه که در اینجا مجال برای صحبتش نیست. ولی قابل تأمله. اتفاقاً در یکی از روزهای ماه رمضان امسال حاج آقای انصاریان نیز از این دید در مورد این موضوع صحبت کردند.