شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۳
ماجرای کمک‌ هوایی ایران به یمن در مستند «پرواز ممنوع»

«هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید»+تیزر

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب: 432917
کاپیتان صداقت‌نیا خلبان هواپیمایی بود که حامل کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم جنگ‌زده یمن بود. ماجرای مقاومت او مقابل تهدیدهای زبانی و عملی جنگنده‌های سعودی برای مقابله با فرود در فرودگاه یمن به‌سرعت بین مردم پخش شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ چند ماه قبل و در شلوغی حوادث و اتفاقات جنگ در منطقه، اقدام یک کاپیتان ایرانی در کمک رسانی به مردم یمن خبرساز شد. دوباره یک ایرانی نشان داده بود که می‌تواند با اراده‌اش همه نگاه‌ها و مسیر تحولات را به‌سمت خودش برگرداند.

کاپیتان صداقت‌نیا خلبان هواپیمایی بود که حامل کمک‌های غذایی و دارویی برای مردم جنگ‌زده یمن بود. ماجرای مقاومت او مقابل تهدیدهای زبانی و عملی جنگنده‌های سعودی برای مقابله با فرود در فرودگاه یمن به‌سرعت بین مردم پخش شد. وقتی متن مکالمه کاپیتان با خلبان جنگنده‌های سعودی منتشر شد، همه این جمله را به‌خوبی فهمیدند: «هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید».

مستند «پرواز ممنوع» داستان اعزام هواپیمای امدادی جمهوری اسلامی به یمن را از زبان دکتر حیدری رئیس تیم پزشکی حاضر در هواپیما و کاپیتان صداقت‌نیا خلبان آن پرواز پرسروصدا روایت می‌کند.


«پرواز ممنوع» مستندی ۲۶دقیقه‌ای از حامد پاشایی است که در مؤسسه تصویری معین ساخته شده است. این مستند به‌زودی از شبکه افق سیما نمایش داده می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *