جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۹

انتقال محرمانه سلاح‌های سنگین آمریکایی در جنوب یمن

پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 706434
در حالی که قدرت در عدن واقع در جنوب یمن به موجب توافقی میان ریاض و ابوظبی تقسیم شده، آمریکا سلاح‌های سنگین به این منطقه فرستاد.
انتقال محرمانه سلاح‌های آمریکایی در جنوب یمن
به گزارش جهان نيوز، شبکه آمریکایی «سی‌ ان ان» با انتشار ویدئویی که آن را محرمانه توصیف کرد، نوشت، آمریکا سلاح‌های سنگین جدیدی در بندر عدن تخلیه کرد.
بر اساس این گزارش، در این فیلم که توسط دوربین موبایل و به صورت مخفیانه در هفته گذشته گرفته شده، خودروی زرهی آمریکایی «اوشکوش» دیده می‌شود.
 
 
سی‌ان‌ان در ادامه گزارش داد، واشنگتن که شریک ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن به شمار می‌رود علی‌رغم «خشم دو حزب جمهوری خواه و دموکرات درباره شیوه حمایت آمریکا از ریاض در این نبرد خونین و تلخ» همچنان به فرستادن سلاح به یمن ادامه می‌دهد.

این شبکه آمریکایی افزود: مقامات دولت مستعفی یمن تمامی افراد مظنون به گرفتن فیلم مذکور و دادن آن به رسانه‌ها را بازداشت و بازجویی کرده است.

عدن از ماه اوت (۲۰۱۹) شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای دولت مستعفی و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) وابسته به امارات بود، عربستان سعودی برای پایان دادن به این نزاع میزبان مذاکراتی میان دو طرف شد و در نهایت هفته جاری توافق ریاض میان دولت مستعفی و شورای انتقالی امضا شد.

در این توافق قید شده که نیمی از وزرای دولت آینده باید از شورای انتقالی باشند و بدین ترتیب امارات و عربستان، قدرت در عدن را میان خود تقسیم کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پنج سال است که عربستان جنایتکار شماره یک سگ دست نشانده آمریکا جنایتکار شماره یک همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک دیگر درسایه سکوت سازمان های بین المللی خیانتکار شماره یک به کمک غرب جنایتکار شمار ه یک مردم غیرنظامی، بی‌دفاع و مظلوم یمن را می‌کشد و هیچ‌ صدایی از آمریکا جنایتکار شماره یک و کشورهای غربی جنایتکار شماره یک بلند نمی‌شود. حال که ارتش یمن موفق شده با تعدادی پهپاد پالایشگاه عربستان را به آتش بکشد آمریکایی‌ها جنایتکار شماره یک به تقلا افتاده‌اند و سر و صدا و گریه و لابه راه‌ انداخته‌اند.
Iran, Islamic Republic of
1 - آمریکا و متحدانش و سازمان های بین المللی ازسال 1359 تاکنون عامل جنگ، بی ثباتی، ناامنی درعراق، منطقه خاورمیانه و جهان هستند.
2 - آمریکا و متحدانش و سازمان های بین المللی عامل اصلی جنگ درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند.
3 - آمریکا و متحدانش و سازمان های بین المللی عامل اصلی پیدایش و رشد تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان هستند.
4 - تروریست های منطقه خاورمیانه، جهان، حامیانشان و سازمان های بین المللی برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
استقرار 100 تکاور آمریکایی در جنوب یمن
هشدار سفیر سابق آمریکا به عربستان
تاکید آمریکا برتسریع ارسال سلاح علیه یمن
مشارکت آمریکا در تجاوز عربستان به یمن
United Arab Emirates
.......
Iran, Islamic Republic of
گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران دیگرهیچ ارتباطی و ربطی به مایک پامپئو نجس وحشی، بی ادب، بی فرهنگ و بی شخصیت وزیر امور خارجه آمریکا جنایتکار شماره یک ندارد.
Iran, Islamic Republic of
در 10 ثانیه اسرائیل را نابود می کنیم
1 - برای نابودی رژیم صهیونیستی موشک های بالستیک ایران کافی است لازم نیست برای سلاح هسته‌ای هزینه کنیم 2 - برای نابودی رژیم صهیونیستی موشک های بالستیک ایران کافی است نیاز نیست برای سلاح هسته‌ای هزینه کنیم.
Iran, Islamic Republic of
متجاوزان و عناصر وابسته به آنها روز چهارشنبه این شهر را با بیش از ۸۰ گلوله توپ هدف قرار دادند که در جریان آن خسارت‌هایی به برخی خانه‌ها وارد و برخی از آنها نیز ویران شد.
Iran, Islamic Republic of
ائتلاف متجاوزان سعودی و عناصر وابسته به آن، مناطق مسکونی شهر الدریهمی در استان الحدیده یمن را با توپخانه هدف قرار دادند.
در این حمله خانه‌های شهروندان شهر محاصره شده الدریهمی در استان الحدیده، هدف گلوله های پیایی متجاوزان قرار گرفت و خسارت‌هایی به آنها وارد شد.
Iran, Islamic Republic of
رزمنده ایرانی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان را به دلیل فروش انواع سلاح های ممنوعه و بمب های خوشه ای به حامیان اصلی تروریسم به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت متهم کرد.....