سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۴
۶

کارگر فداکار پتروشیمی درگذشت +عکس

شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 432571
«شهرام محمدی» کارگر فداکار پتروشیمی مارون که به آتش زده و جان صدها نفر را در این پتروشیمی نجات داده بود، در‌گذشت.
به گزارش جهان به نقل از آنا، با اعلام این خبر آورده است: صبح روز گذشته شهرام محمدی که به گفته پزشکان بیش از ۵۰ درصد سوختگی داشت، به دلیل نارسایی اندام حیاتی در بیمارستان شهید چمران تهران درگذشت.

«شهرام محمدی» چند روز پیش در پی آتش‌سوزی در یکی از واحدهای پتروشیمی مارون خود را به دل آتش زد تا دیگران از گزند آسیب مصون بمانند.

پیش از این یکی از نزدیکان شهرام محمدی به آنا گفته بود: «پزشکان می‌گویند او دچار سوختگی ۵۰ درصد یا کمی بیشتر شده است. به هوش هم نیست اما دکترها می‌گویند که در حال کما هم نیست. آنها می‌گویند او را در حالت بیهوشی سبک نگه داشته‌ایم تا وضعش بهبود یابد و ترمیم سوختگی‌هایش بدون تحرک او زودتر انجام شود. شهرام بعد از حادثه به هوش بود و هوشیاری کامل هم داشت».


گزارش جام‌جم آنلاین نیز حاکی است: صبح ۹ تیر شهرام محمدی وقتی راهی محل کارش شد، نمی‌دانست آن روز ناجی همکارانش خواهد شد. تعدادی از کارگران در واحد «اچ دی» این شرکت در حال تعمیرات بودند که متوجه نشتی در خط لوله گاز هگزان شدند. آنها سعی کردند جلوی این نشتی را پیش از وقوع حادثه‌ای تلخ بگیرند، اما تلاش آنها بی‌نتیجه بود. بخار متصاعد شده از گاز هگزان همه‌جا را فراگرفت. شرایط هر لحظه بدتر می‌شد و احتمال انفجاری مهیب وجود داشت. ناگهان نخستین انفجار رخ داد. آتش در حال سرایت به بخش‌های مختلف و شیر اصلی گاز بود. شهرام با دیدن این صحنه به سختی خود را به شیر فلکه رساند و به زحمت، آن را بست و با فریاد از کارگران خواست سریع‌تر محل را ترک کنند.

وقتی مطمئن شد کسی در محل حضور ندارد، خودش هم سعی کرد از منطقه خارج شود. همزمان گاز متراکم شده در لوله منفجر شد و موج انفجار او را به کناری پرت کرد و ...

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز شانزدهم تیرماه با حضور در بیمارستان شهید چمران تهران، از کارگر فداکار پتروشیمی منطقه مارون عیادت و از اقدام قهرمانانه وی تجلیل کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
آمرزش و رحمت واسعه خداوند رابرايشان مسئلت مي نمايم .
خدا رحمتش کند
چرا وزیر نفت به عیادتش نرفت؟
الي
Iran, Islamic Republic of
شك ندارم مورد شفاعت مولامون قرار ميگيره.
United States
خدا بیامرزدش و صبر به خانوادهاش بدهد
Iran, Islamic Republic of
خداوند ایشان را مرود رحمت قرار دهند. ان شاء ا... راستی آیا فکری در مورد تأمین هزینه های مالی خانواده ایشان صورت گرفته یا ....؟!