شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

امکان ترک میزمذاکرات از زبان موسویان

شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 432568
عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته ای در گفتگو با شبکه فرانس ۲۴ با اشاره به اینکه ایران و قدرت های طرف مذاکره هسته ای «نه به شکست مذاکرات فکر می کنند و نه به طرح جایگزین» گفت: گمان نمی کنم دو طرف، میز مذاکرات را ترک کنند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، حسین موسویان در پاسخ به این سوال که چه چیز از طرف ایران مانع توافق شده است؟ گفت: ایران و قدرت های جهانی قبلا توافق کرده اند که کلیه تحریم های مرتبط با هسته ای برداشته خواهد شد.

به گفته وی، الان آمریکا تلاش می کند که بخشی از تحریم های قید شده در قطعنامه های هسته ای سازمان ملل را حفظ کند چون مدعی است که این بخش مربوط به اشاعه سلاح اتمی است و ایران هم می گوید ما قبلا توافق کرده ایم که همه تحریم های هسته ای اعم از تحریم های سازمان ملل و یک جانبه و چند جانبه برداشته خواهد شد.

موسویان نظر خود درباره احتمال مذاکرات را چنین بیان کرد: من خوشبین هستم. تا الان حدود ۹۶-۹۷% متن نهایی شده و چند پاراگراف را برای تصمیم جلسه وزرا گذاشته اند. گمان نمی کنم دوطرف میز مذاکره را ترک کنند در حالی که ۹۷% توافق را انجام داده اند.

عضو اسبق تیم مذاکره کننده هسته ای ایران درباره طرح جایگزین ایران در صورت شکست مذاکرات گفت: در شرایط فعلی مذاکرات، ایران و قدرت های جهانی فعلا نه به شکست مذاکرات فکر می کنند و نه به طرح جایگزین. نهایت اینکه چند روز یا هفته مذاکرات را تمدید می کنند تا توافق را قطعی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *