دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۲۰
محمدجواد ظریف:

غرب تغییر موضع داده و زیاده خواهی می‌کند/کار دشوار شده

جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 432454
ظریف گفت: متاسفانه شاهد تغییر مواضع، زیاده خواهی و همچنین مواضع متفاوت چندین کشور گروه ۱+۵ هستیم و اینها وضعیت را دشوار کرده است.
غرب تغییر موضع داده و زیاده خواهی می‌کند/کار دشوار شده
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از شرکت در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مرکز اسلامی امام علی (ع) شهر وین در جمع خبرنگاران با عرض تسلیت به مردم به مناسبت ایام شهادت امام علی (ع) و تقاضای دعا در شب‌های قدر، درباره روند مذاکرات جاری هسته‌ای گفت:‌ «مذاکرات دشواری های ویژه‌ای دارد مخصوصا الان که می‌تواند روزهای نهایی مذاکره باشد. در صورتی که به توافق نزدیک شویم، حتما در این زمان هر کلمه‌ای که بالا و پایین بشود می‌تواند تاثیر اساسی داشته باشد، به همین خاطر هم ما با دقت مذاکره می‌کنیم، هم طرف مقابل با دقت کار می‌کند.»

وی با ذکر این نکته که متاسفانه شاهد تغییر مواضع، زیاده خواهی و هم شاهد این هستیم که چندین کشور که در گروه ۱+۵ هستند هر یک مواضع متفاوتی دارند و اینها وضعیت را دشوار کرده، خاطرنشان کرد:‌ «تمام تلاش خود را می‌کنیم و آن گونه که مقام معظم رهبری و مسئولان کشور بارها گفته‌اند ما دنبال یک توافق با عزت و دنبال مذاکره هستیم، برای مذاکره و برای رسیدن به توافق وارد این میدان شدیم.»

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران تصریح کرد: «مردم ایران دنبال توافق هستند اما توافقی که با عزت باشد. مذاکره را ادامه می‌دهیم، میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده و نخواهیم کرد.»

ظریف گفت: «اگر طرف مقابل به دنبال توافق شرافتمندانه متوازن باشد، حتما این توافق قابل دسترس است.»

وی در خصوص حصول توافق یا عدم توافق گفت: «الان به مرحله‌ای رسیده‌ایم که طرف‌های مقابل ما باید تصمیم بگیرند که به دنبال توافق هستند یا دنبال فشار. بارها گفته‌ایم توافق و فشار قابل جمع نیست و باید یکی از این دو را انتخاب کنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
معامله با صهیونیست جماعت یعنی دبه
United States
ظریف جان میدونی فرق الان شما و جلیلی چیه اگه مذاکرات نتیجه نده همون جا هستید فقط:
-سوخت 20% اکسید شده
-دانشمندان و کارکنان صنعت هسته ای مدتها است در منزلند
-جسارت دشمن به خاطر نوع مواضع شما بیشتر شده
-مردم به خاطر گره زدن همه امور به انرژی هسته ای و کدخدا زمین گیر می شوند
و.....
البته وزرای ثروتمند دولت مثل همیشه پولدار تر می شوند اما مملکتی توش یک متر زمین کشاورزی و کارخانه صنعتی نمونده با کشورهای در حال جنگ منطقه برابری می کند!!!!!
Iran, Islamic Republic of
همین چند روز پیش 13 تن طلا وارد کشور شد تو این چند ماه میلیارد ها دلار پول های بلوکه شده آزاد شده در ضمن مذاکره کردن با بیانیه خواندن زمین تا آسمون تفاوت داره
United Kingdom
کیفَ وَ إِن یظْهَرُواْ عَلَیکمْ لَا یرْقُبُواْ فِیکمْ إِلاًّ وَ لَا ذِمَّةً یرْضُونَکم بِأَفْوَاهِهِمْ وَ تَأْبی‏ قُلُوبُهُمْ وَ أَکثَرُهُمْ فَاسِقُونَ» (توبه، آیه۸)
چگونه [پیمان مشرکان ارزش دارد]، اگر بر شما غالب شوند، نه ملاحظه [پیمان تکوینی ] خویشاوندی با شما را می‏کنند، و نه پیمان [لفظی و حقوقی] را؟! شما را با زبان راضی می‏کنند، ولی دلهای شان سر باز می زند و اکثر آنان فاسقند(پیمان شکنند).
این سخن صریح قرآن است که: آنان با زبان شما را گول می زنند و در عمل پیمان شکنی خواهند کرد!
استکبار بداند قران ما نه تنها روی میز که هنوز بر "سر"ماست
مصطفی
مواضع آمریکا همان زمان که آقای ظریف داشته بيانيه لوزان را می خواند، در سایت وزارت خارجه آمریکا برای همه مشخص شده بود ولی واکنش رسمی وزارتخارجه ایران را در پی نداشت. در ضمن اینکه همان زمان هم به اصطلاح فکت شیت آمریکا بسیار بر بیانیه صادره در لوزان منطبق بود که انتقاد هايي از سوی برخی خواص در تهران را در پی داشته است.
Romania
وقتی رئیس جمهو تون آب خوردنمون را هم به تحریم ربط میده خوب معلومه اونا هم زیاده خواهی میکنن!
از که مینالی که از ماست که برماست
Romania
ظریف اگر باز هم تهدید کردند حتما مذاکره را رها کن
علی
عقل کل اونا همینو میخوان که بعد بگن ایران مذاکرات رو ترک کرد
خوب بگن چه اشکالی داره مگه تا حالا هرچی دلشون خواسته نگفتن
ایرانی
جناب آقای ظریف، به آنچه که به نفع ملت و ایران اسلامی است، عمل کن ، نتیجه اش مهم نیست . مردم از مذاکره کنندگان خودشان که خطوط قرمز را رعایت میکنند و موجب عزت ایران میشوند ،ممنون هستند و از آنها در مقابل هر کشور زیاد خواهی حمایت می کنند.
هزار لایک. . .
مساله اینه که اصلا مذاکره با 5+1 نیست بلکه فقط با کدخداست شیطان هم که هیچ وقت زیرحرف حق نمی رود
سینه چاک
آنها از ما راضی نخواهند شد مگر در مسیر رضایت آنها قدم برداریم...
غیرت شیعی داشته باش.
با عزت حق خواهی کن و اگر ندادند میز زور گویشان را ترک کن...
آنها ضرر خواهندکرد
حالا فهمیدید وقتی آقا می فرمایند به اونها خوشبین نیستم یعنی چه . آیه 120 سوره بقره را قرائت نمایید.
هومن
اشکال از اصل مذاکره است
اونا با تحریم ایران قدرتمند رو رام و مذاکره ای کردن حالا می خوای تحریم ها رو بردارن؟
اونا اگه استقلال ما رو قبول داشتن که اصلا تحریم نمی کردن
خشت اول چون نهد معمار کج
تا ثریا می رود دیوار کج
مقام معظم رهبری فرمودند امریکا قابل اعتماد نیست چون اهل خدعه و نیرنگ است/ اما مسئولین ما توجه نکردند و دو سال عمر دولت را صرف کار بی نتیجه کردند
علی
کار تازه ای نمی کنند! اگر مانند تیم قبلی مذاکره کننده مثل کوه در مقابل زیاده خواهی های مکرر آمریکا ایستاده بودید، الان به چه کنم چه کنم نمی افتادید.
الي
خدا كمكشون كنه، بخدا ما هم ميدونيم مملكت رو هواست. اما بياييد همه واسه تيم ايراني دعا كنيم..
کجا تو هواست؟
اگه تو هوا بود با تیر میزدن مملکت رو...
ولی بدون انقدر مهم هست که اومدن پای مذاکره....
این دبه درآوردن است نه تغییر موضع..کدام تغییر موضع؟ مگر آنها از اول دشمن ما نبوده‌اند؟ مگر همین ها نیستند که علیه مصدق کودتا کردند و حاضر به یک عذرخواهی خشک و خالی هم نیستند؟ مگر اینها نبودند که از صدام پشتیبانی مالی و تسلیحاتی و لجستیکی کردند و بمب شیمیای در اختیارش گذاشتند تا بر سر ما بریزد و انکار هم نمی‌کنند؟ مگر اینها نبودند که هواپیمای مسافر بری ما را زدند؟ مگر اینها نیستند که مردم ما را به جرم خواستن دانش هسته‌ای برای نسل های آینده محاصره اقتصادی کرده اند؟ این محاصره اقتصادی است نه تحریم ...شما هم وارد بازی آنها شده اید بگویید محاصره اقتصادی .... اینها دشمن اند و شما باورتان شده که دشمن می خواهد با ما کنار بیاید؟ مگر نشنیدید اوباما گفت اگر دست من بود تا آخرین پیچ و مهره دانش هسته ای را از ایران خارج می‌کردم ؟ نه آقا آنها تغییر موضع نداده‌اند از اول سر حرف شان ایستاده اند. به محض اینکه احساس کنند ممکن است در جنگ زورشان به ما برسد حمله را آغاز خواهند کرد..این ایستادگی مردم و درایت رهبری است که مانع این حمله شده نه لبخند شما.... خیلی زحمت کشیده‌اید اما به دشمن غدار شیطان صفت نمی توان اعتماد کرد... به حرف ولی گوش دهید امریکا قابل اعتماد نیست....