سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

ظریف وین را ترک کرد

دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۵۰
کد مطلب: 430508
وزیر امور خارجه کشورمان طبق برنامه قبلی هتل محل مذاکرات را ترک کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، وزیرخارجه کشورمان هتل کوبورگ را به مقصد تهران ترک کرد.

محمد جواد ظریف پس از یک روز اقامت در تهران مجددا به وین باز می گردد.

ظریف پیش از ترک هتل کوبورگ گفت: همه خواهان یک توافق عزتمند و با دوام هستیم.

وی افزود: ما هفته گذشته در لوکزامبورگ بودیم و قرار شد که این هفته در وین جلسه داشته باشیم.

ظریف ادامه داد: دیروز و امروز جلسات با وزرا داشتیم. برخی از آنها امروز و برخی هم فردا به کشورشان باز می گردند.

وی افزود: سه شنبه به وین خواهم آمد. برخی وزرا هم بعدا خواهند آمد.

وزیرخارجه کشورمان ادامه داد: این قراری بود که ما از اول گذاشته بودیم و آقای جان کری بخاطر وضعیت جسمی اش احتمالا در وین خواهند ماند.

ظریف گفت : آنچه که مهم بود این بود که یکی دو روز اینجا یک گفت وگوی سیاسی داشته باشیم، دستور العمل های لازم را به هیات مذاکره کننده از طرف وزرا و هیات مذاکره کننده و همکارانمان داده شود تا روی متن ها کار بکند.

وی افزود: این کاری است که ما قرارمان از ابتدا این بود که توسط همکاران انجام شود و وزرا برگردند برای اینکه برسند به موضوعات سیاسی، دلیلی که بنده هم در این روز اگر در وین بمانم کار زیادی نخواهم داشت و باید منتظر همکاران بمانم.

وزیر خارجه کشورمان گفت : قرار بود از هفته گذشته که این یک روز را در وین باشم و الان می روم به تهران و کارهای تهران را انجام می دهم و بر می گردم.

ظریف در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار برای رسیدن به توافق جامع هستید،گفت: ما همیشه گفته ایم اگر طرف مقابل اراده سیاسی داشته باشد رسیدن به توافق جامع کاملا مسییر است.

وی افزود: علت اینکه می گوییم طرف مقابل چون راجع به اراده سیاسی طرف خودمان اطمینان داریم و می دانیم که جمهوری اسلامی، رهبری معظم انقلاب و ریاست محترم جمهوری و سایر مقامات کشور همه خواهان یک توافق عزتمند و با دوام هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *