سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۵
۱

گزارش معنادار بانک مرکزی از تورم

جمعه ۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 429963
بانک مرکزی برای رفع نيازهای مراجع قضائی، پژوهشگران، مجامع علمی و ساير استفاده کنندگان آمار این بانک، نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، بانک مرکزی اعلام کرد: گرچه حسب ماده ۵۴ قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، مرکز آمار ايران به عنوان مرجع رسمي انتشار آمار در کشور، اخيراً آمار نرخ تورم در مناطق شهري ايران در خردادماه ۱۳۹۴ را منتشر کرده، بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران نيز در چارچوب بند "ج" ماده یادشده و در ادامه روند گذشته، نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفي در خردادماه ۱۳۹۴ را محاسبه نموده است.

این گزارش می افزاید: به منظور پاسخگويي به نيازهاي محاکم و مراجع قضايي و استفاده پژوهشگران و مجامع علمي و کارشناسي و ساير استفاده کنندگان از آمار بانک مرکزی، خلاصه نتايج به ‌دست آمده از شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران براساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۹۰ به شرح ذيل اعلام مي‌شود:

- شاخص بهاي کالاها و خدمات مصرفي در مناطق شهري ايران در خردادماه ۱۳۹۴ به عدد ۲۲۵.۵ رسيد که نسبت به ماه قبل۱.۷ درصد افزايش يافت.

- شاخص مذکور در خردادماه ۱۳۹۴ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۱۶.۲ درصد افزايش داشته است.

- نرخ تورم در دوازده ماه منتهي به خردادماه ۱۳۹۴ نسبت به دوازده ماه منتهي به خردادماه ۱۳۹۳ معادل ۱۵.۶ درصد مي‌باشد.

گفتنی است: مرکز آمار ایران روز گذشته گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در خرداد ماه سال ۱۳۹۴ را منتشر کرد.

براساس اعلام مرکز آمار، شاخص کل (بر مبنای ۱۳۹۰=۱۰۰) در خرداد ماه سال ۱۳۹۴ عدد ۲۱۱.۳ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۴.۲ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۱۳.۷ درصد) افزایش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به خردادماه سال ۹۴ نسبت به دور مشابه سال قبل ۱۴.۲ درصد است که نسبت به همین اطلاع در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ (۱۴.۳ درصد) کاهش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهزاد
تورم !!!!؟؟؟
مگه داریم ؟؟؟