شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۲

مقاومت نظام بانکی در برابر حذف ربا

دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب: 429323
نماینده مردم مشهد درمجلس اظهار کرد:‌ در طرح بانکداری بدون ربا ساختار بانکداری که در حال حاضر ساختار بانکداری غربی در آن وجود دارد اصلاح شده و ساختار بانکداری متناسب با عقود اسلامی تغییر پیدا می‌کند.
به گزارش جهان، امیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در این طرح هدف این است که ساختار بانکداری متناسب با عقود اسلامی تغییر پیدا کند در واقع تفکیک سرمایه گذاری‌ها و عقود حاکم بر این سرمایه گذاری‌ها از دریافت وام‌های ضروری توسط مردم انجام شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس با انتقاد از این که متاسفانه در نظام بانکی فعلی عقود اسلامی بر مبنای بانکداری غربی پیش می‌رود گفت: در واقع در ساختار بانکداری غربی که مبتنی بر ثبات سود است این کار انجام شده است و امیدواریم با این طرح و در صورت اجرا ساختارهای بانکی تغییر پیدا کند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: قطعا نظام بانکی ما دراین باره مقاومت خواهد داشت زیرا ریسک برای بانک‌ها بالا می‌رود، در حالی که بانکها هم اکنون درآمدهای بدون دردسری دارند و اگر به این نحو ریسک افزایش یابد در سرمایه‌گذاری‌ها شریک می‌شوند و آن وقت به هر کسی نمی‌توانند وام ارائه دهند و به هر چیزی هم نمی تواند وام تعلق گیرد، حتما باید برای طرح‌ها بررسی‌های لازم و نظارت انجام شود.

وی همچنین اظهار کرد:‌ انجام این کار مسئولیت ایجاد می‌کند و حال این که چنین کارهایی را نظام بانکی ما فعلا ندارد لذا احتمال می‌رود برای اجرای این طرح مقاومت کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *