سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۴
۱

چراغ سبز به آمریکا از داخل کشور

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب: 428948
رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان گفت: مطرح کردن خرد شدن استخوان‌های مردم زیربار تحریم، چراغ سبز به آمریکاست.
به گزارش جهان، محسن کوهکن رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه تحریم‌ها استخوان‌های مردم را خرد کرده است، اظهار داشت: من از شنیدن مطالبی که برخی از آقایان مطرح می‌کنند، متعجب هستم؛ افرادی که به نوعی مسئولیت دارند، اگر به گونه‌ای حرف بزنند که آثار تحریم را بیش از آنچه بوده ترسیم کنند، معنای‌اش این است که مهر تأییدی بر حرف‌های آمریکایی‌ها می‌زنند که می‌گویند فشارها ایرانی‌ها را مجبور کرد که پای میز مذاکره بنشینند.

وی افزود: طبیعی است که وقتی کسی مجبور باشد پای میز مذاکره برود، دیگر بحث سیاست برد برد نیست بلکه بحث خلاصی از آن وضعیت است؛ من در ماه مبارک رمضان برای برخی از این آقایان دعا می‌کنم که خدوند به آنها بصیرت بدهد؛ چراکه به نوعی حرف می‌زنند که آمریکایی‌ها را شادمان و امیدوار می‌کنند که تحریم مؤثر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: وقتی همه چیز را بیش از آنچه واقعی است بزرگ کنیم و به تحریم مرتبط می‌کنیم، پیام خوبی ندارد. ما حق داریم بگوییم که این‌ها چراغ سبزهایی است که رسماً شما به آمریکایی‌ها می‌دهید و هیچ ابایی نداریم که این مسائل گفته شود و من نمی‌دانم این افراد چه جوابی در مقابل آن خواهند داد.

کوهکن یادآور شد: شما که در حال مذاکره هستید باید به پشتوانه مطالبات مردم، قدرت چانه زنی هیئت مذاکره کننده بالا رود و بتوانید امتیازاتی بگیرید که بگویید سیاست برد - برد اعمال شده است و خطوط قرمز را نیز مراعات کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در دولت آقای احمدی‌نژاد کم لطفی‌هایی به آقای هاشمی رفسنجانی شده است، خاطرنشان کرد: آیا آقای هاشمی دنبال جبران این کم لطفی‌های است و حقیقتاً دنبال چیست؟

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: آقای هاشمی روزی مطرح می‌کند که امام خمینی(ره) خصوصی چه چیزهایی به وی گفته است و روزی مسائل دیگری را می‌گوید؛ من تصور می‌کنم تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که در ماه مبارک رمضان دعا کنیم آقای هاشمی، آقای هاشمی دهه اول انقلاب شود.

کوهکن تأکید کرد: با صراحت می‌گویم کسانی که امروز در کشور تحلیل و تبیین می‌کنند که تحریم‌ها چه آثار بدی برای کشور داشته است بخواهند یا نخواهند به آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهند و این اظهارات سؤال برانگیز و مشکوک است؛ زمانی وجود دارد که از کسی انتظار نیست که چنین حرف‌هایی بزند و می‌گوییم متوجه موضوع نیست. اما آقای هاشمی متوجه است که چه می‌گوید و او آدم پخته سیاسی است و این موضع‌گیری‌ها صحیح نیست.

وی گفت: البته در این خصوص مشاورین و اطرافیان نیز بی تأثیر نیستند؛ اینجا باید برای مرحوم عسگراولادی آرزوی مغفرت کنم که وقتی احساس می‌کرد افراد حرف‌هایی می‌زنند که دل دشمن را شاد می‌کند، خیلی سریع با قرائت وزین و سنگین خود و با منطق و استدلال حرف‌ها را در مسیر می‌آوردند و الان جای این گونه افراد خالی است.

رئیس ستاد انتخابات جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: ما جزء افرادی نیستیم که دوست داشته باشیم افرادی که برای انقلاب زحمت کشیدند، ضایع و ایزوله شوند؛ لذا برای آقای هاشمی دعا می‌کنیم. ما خوشحال نیستیم که وی مسائلی را مطرح کند که در فضای مجازی مسائل حاشیه‌ای و جُک درست شود.

کوهکن یادآور شد: در شرایط حساسی هستیم و قطعاً و یقیناً تاریخ کسانی که امروز کلمه به کلمه در مورد انرژی هسته‌ای صحبت می‌کنند را ثبت می‌کند و از این اظهارات بوی سادگی و دلسوزی برای مردم، انقلاب و نظام به مشام ما نمی‌رسد. از کسانی بودیم که اظهارات تندی علیه آقای هاشمی مطرح نکردیم، ولی این مسائل چیزی نیست که در مورد آن ملاحظه کاری کنیم.

وی گفت: ما به همان میزان مسیری که این آقایان می‌روند را انحرافی می‌دانیم که تندوری و کندروی را انحرافی می‌دانیم؛ باید اثر واقعی تحریم‌ها را تبیین کنیم نه اینکه بگوییم تحریم‌ها اثری نداشته یا تحریم‌ها استخوان‌ها را خرد کرده است. آثار تحریم‌ها در مسائل اقتصادی است و ای کاش این افراد در مقابل حرف‌هایی که می‌زدند رهنمودهایی در مورد پیاده کردن اقتصاد مقاومتی ارائه می‌کردند.

عضو جبهه پیروان تصریح کرد: سیاسیون و کسانی که این حرف‌ها را به ضرر نظام می‌دانند، باید محکم موضع گیری کنند. البته باید حرمت افراد را نیز نگه داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
ایشان خیلی وقته چراغ سبز می ده ولی مردم در 9 دی چراغ را خاموش کردند بازم می کنند.