دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۵
۱۲

سفر هیأت بلندپایه آمریکا به ایران/ آغازگر رابطه هستیم

شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 428779
سرپرست یک هیأت بلندپایه دانشگاهی که اخیراً به ایران سفر کرده می‌گوید دیپلماسی علمی را آغازگر باب گفت‌گو بین دو کشور می‌داند.
سفر هیأت بلندپایه آمریکا به ایران/ آغازگر رابطه هستیم
به گزارش جهان به نقل از فارس، «موسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت»، مستقر در نیویورک، اعلام کرد که هفته گذشته یک هیات بلندپایه از نمایندگان ارشد موسسات آموزش عالی آمریکا با سفر به تهران با نمایندگان ۱۳ دانشگاه و موسسه علمی ایران برای افزایش همکاری‌های دانشگاهی بین دو کشور گفت‌وگو کردند.

این موسسه در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه روی وب‌سایت خود قرار داده از یک طرح ابتکاری جدید موسوم به «طرح آموزش عالی ایران» برای گسترش گفت‌وگوی علمی بین ایران و آمریکا خبر داده است.

هیئت مذکور شامل نمایندگانی از دانشگاه‌های «بال»، «پیتزر»، «راتگرز»، دانشگاه ابالتی نیوجرسی، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه ایالتی «وین» و همچنین نمایندگان بلندپایه موسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت بوده‌اند. ریاست این هیئت را دکتر «آلن گودمن» رییس و مدیر عامل اجرایی موسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت بر عهده داشته است.

دکتر «آلن گودمن» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دیپلماسی آموزشی در صدر تلاشها برای باز کردن باب گفت‌وگو میان دو کشور، حتی قبل از احیای کامل روابط دیپلماتیک قرار دارد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «این رویکرد درباره چین و ویتنام هم مورد استفاده قرار گرفته و موسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت در سالهای گذشته، ابتدا درباره میانمار و کوبا و اکنون درباره ایران پیشرو تلاشهایی از این دست بوده است.»

موسسه بین‌المللی تعلیم و تربیت همچنین اضافه کرده اعضای این هیات با مقام‌های وزارت علوم و تحقیقات ایران هم دیدار کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مسعود دیپلمات
شاید یکی از اهداف این هیئت جاسوسی از توان علمی-فنی دانشگاه ها و اساتید ما باشد مانند آنچه در توافق نامه هسته ای به عنوان بازرسی و بازجوئی از اماکن نظامی و غیر نظامی آمده است؟! والله اعلم
البته این مسأله ممکن است....شده بود!
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تعلیم وتربیت کدخدا دوستان جدید کلیدخورد
پناه بر خدا بازدید از الان شروع شد؟ خداکنه بازجویی نداشته باشه!
Iran, Islamic Republic of
اینا آمدند تا دانشگاه ها را بار دیگر و برای فتنه ای دیگر آماده کنند!!!
...
Iran, Islamic Republic of
رابطه به ظاهر علمي با آمريكا قبل از لغو (نه تعليق) تحريم ها توسط آمريكا، بي معني است
آغاز افول وانحطاط در آموزش علمی کشور - نفوذ جریان غربی در وزارت علوم را بایدجدی گرفت این گروه به دعوت چه کسانی به ایران آمده اند وچه اهدافی را دنبال می کنند . مواظب شناسایی نخبگان کشور وبه دنبال ان فرار مغزها با دادن وعده و وعید و امکانات باشید .
56
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا دست خالی تشریف نیاوردن ...
Iran, Islamic Republic of
تاریخ استعمارگری نشان داده است...
Iran, Islamic Republic of
رابطه بین ایران و امریکا در ثبات منطقه کاملا موثر است و نفعش بیشتر برای ایران است.
آره خوب اول کتاب های درسی ما رعوض کنند بعد ببینیم چی میشه
Romania
مرگ بر آمریکا