دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

ادعای تبلیغاتی فرانسه: کمک به ارتش لبنان!

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب: 428392
روزنامه السفیر لبنان نوشت که مانور تبلیغاتی فرانسه برای اعطای کمک به ارتش لبنان و تحویل تسلیحات مورد نیاز جهت مبارزه با تروریست‌ها براساس کمک عربستان سعودی همچنان در ابهام قرار داشته و شکست خورده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه السفیر لبنان گزارش داد که ارتش این کشور همچنان با تمامی ابزارها به دنبال تأمین ملزومات درگیری بر ضد گروه‌ های تروریستی است. این در حالی است که کمک عربستان سعودی به ارتش لبنان به ارزش ۴ میلیارد دلار که امیدهای زیادی به آن بسته شده است ، همچنان در ابهام قرار دارد و پیچیدگی ‌های زیادی شامل عوامل مادی، اداری و سیاسی در مسیر تحویل کامل این محموله ها وجود دارد.

براساس این گزارش، به نظر می ‌رسد در شرایط کنونی ارتش لبنان تنها متکی به تسلیحات نظامی است که آمریکا برای آن ارسال می کند، ‌البته این تسلیحات نیز پاسخ تمامی نیازهای ارتش در مبارزه با گروه‌ های تروریستی را نمی ‌دهد.

السفیر می ‌افزاید:‌ انتظار می رفت فرانسوی‌ ها بر اساس کمک ۳ میلیارد دلاری عربستان نقش اساسی در تجهیز ارتش ایفا کنند ، اما مشارکت آنها همچنان نا امید کننده است،‌ چرا که آنها تاکنون تنها تعداد ۴۷ موشک "میلان " به لبنان تحویل داده اند که مدتی پیش به دست آنها رسیده و هزینه آن که بالغ بر ۶۰۰ میلیون دلار بوده، ‌از سوی ریاض پرداخت شده است.

السفیر افزود: وزیر دفاع فرانسه در روز ورود تسلیحات به لبنان شخصاً مسئولیت عملیات تحویل سلاح‌ ها به ارتش در بیروت را برعهده گرفت، اما بعدها مشخص شد این اقدام تنها یک مانور تبلیغاتی از سوی فرانسه است. البته این کشور نمی ‌تواند بر روی واقعیت سرپوش بگذارد.

واقعیت این است که موشک‌ های میلان که ارتش لبنان تحویل گرفته کهنه بود و به سرعت از انبارهای تسلیحات فرانسوی تأمین ‌شده بود تا در زمان سفر وزیر دفاع فرانسه به لبنان همراه آورده شود.

ایران از مدت‌ها پیش پیشنهاد تأمین ملزومات ارتش از لبنان برای این مبارزه با تروریست‌ ها به صورت تقریباً رایگان را مطرح کرده که این پیشنهاد با کارشکنی برخی گروه‌ های وابسته به غرب در داخل لبنان به بن ‌بست رسیده است.

مانور تبلیغاتی فرانسه و لهستان به زودی جهت کمک به ارتش لبنان نیست در راستای بی‌نیاز نشان دادن ارتش به این‌ کمک ها بود، اما واقعیت این است که این کشورها بنا به دلایل مختلف از جمله جلوگیری از شکست کامل گروه‌های تروریستی در لبنان و تهدید احتمالی این تسلیحات برای رژیم صهیونیستی، سلاح ‌های مورد نیاز را به ارتش لبنان تحویل نخواهند داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *