سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

اوباما: درمبارزه با داعش موفق عمل کرده‌ایم!

سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 426880
رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری در پایان نشست گروه هفت ضمن اشاره به تحولات یونان و مسئله امنیت سایبری مدعی شد امریکا در مبارزه با داعش موفق عمل کرده است!
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، باراک اوباما در پاسخ به سوالی درباره داعش مدعی شد ما توانسته ایم پیشرفت خوبی در عقب راندن داعش از مناطقی که اشغال کرده اند یا باعث بر هم خوردن زندگی عادی مردم شده اند، داشته باشیم .

ما تلاش می کنیم آموزش نیروهای عراقی را سرعت بدهیم. جایی که ما نیروهای عراقی را مستقیما آموزش داده و تسلیحات به آنها داده ایم خوب عمل کرده اند اما در جایی که روحیه نبوده و تجهیزات کمبود بوده است و مشکلات دیگر وجود داشته، نیروهای عراقی را تضعیف کرده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه مدعی شد ایران به مذاکرات هسته ای نیاز دارد.

اوباما افزود : ما درباره مذاکرات در خصوص برنامه هسته ای ایران گفتگو کردیم. ما همچنان متحد هستیم تا به سمت مراحل نهایی گفتگوها برسیم. ایران فرصتی تاریخی برای رفع نگرانی ها درباره برنامه هسته ای خود دارد و ما اتفاق نظر داریم که ایران نیاز دارد از این فرصت استفاده کند.

وی همچنین تاکید کرد تحریمها علیه روسیه همچنان به قوت خود باقی است.

اوباما گفت درباره مسائل امنیتی، گروه هفت همچنان در حمایت از اوکراین متحد است. ما همچنان به حمایتهای اقتصادی و فنی از اوکراین در مسیر اصلاحات حیاتی در اقتصاد خود و تقویت دموکراسی این کشور ادامه می دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *