دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۱

ولایتی:بازدید ازمراکزنظامی ایران ممنوع است

دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 426833
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد:‌ صرف نظر از ایده امریکایی‌ها برای بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران، از دید ایران و بر اساس دیدگاه بسیار دقیق مقام معظم رهبری، این کار ممنوع است و به هیچ وجه اجازه این کار داده نخواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، ‌علی اکبر ولایتی پس از دیدار خانم سیگرید کاگ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور لبنان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص روند مذاکرات و اظهار نظر یک حقوقدان امریکایی مبنی بر اینکه بازدیدی از سایت‌های ایرانی برای رضایت خاطر رژیم صهیونیستی صورت گیرد افزود: امریکایی‌ها هر موضع و بهانه‌ای که می خواهند داشته باشند، این نوع اظهارات برای توجیه افکار عمومی داخل امریکاست و در ایران به آنها اجازه داده نخواهد شد از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران بازدید کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه همچنین با اشاره به اهمیت رسیدگی به وضع مردم سوریه از جانب سازمان ملل متحد گفت: در دیدار با نماینده سازمان ملل در امور لبنان این موضوع مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود:‌ نگرانی خانم سیگرید کاگ این بودکه مشکل سوریه و وضعی که تروریست ها برای مردم سوریه ایجاد کرده‌اند با توجه به هم‌مرزی آن با لبنان به این کشور نیز سرایت کند که بنده در جواب به ایشان توصیه کردم اگر نگران بیش از ۲ میلیون آواره سوری و فلسطینی در لبنان هستید از طریق کمیساریای عالی پناهندگان ملل متحد کمک شود که ایشان نیز توصیه بنده را پذیرفت.

ولایتی گفت:‌ درباره وضع کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی که مورد تعرض تروریست‌ها قرار گرفته‌اند نظر نماینده دبیر کل سازمان ملل این بود که این سازمان با هر گونه حرکت مسلحانه گروه‌های معارض مخالف است.

وی افزود: ‌بنده هم دیدگاه جمهوری اسلامی ایران را بیان کردم مبنی بر اینکه باید از حکومت‌های قانونی این کشورها حمایت کرد و کشورهایی که از تروریست‌ها حمایت می‌کنند بدون هیچ گونه مشروعیت و مجوز قانونی تروریست‌ها را مسلح می کنند و موجب می شوندکه برای مردم سوریه و عراق مشکل ایجاد شود و هزاران نفر آواره شوند، این مسائل باید از طریق سازمان ملل منع شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *