شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

تلاش یک جریان برای‌سخت‌کردن زندگی مردم

يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 426532
یک اقتصاددان گفت: گرانی‌های ابتدای امسال نشان می‌دهد که برخی از درون کشور سعی می‌کنند شرایط را برای مردم سخت کنند تا این‌گونه مردم در مقابل نظام سلطه سر تعظیم فرو آورند اما تاریخ نشان داده است که این اتفاق رخ نخواهد داد.
به گزارش جهان، صدری در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه گفته‌های ۱+۵ درباره لغو تحریم‌ها با آنچه نمایندگان ایران در مذاکرات اعلام می‌کنند متناقض است، به همین دلیل نمی‌توان به خبرهای لغو تحریم اعتماد کرد، گفت: اگر تحریم همان‌طور که مذاکره‌کنندگان ایران عنوان کرده‌اند لغو شود قطعاً بر اقتصاد ملی کشور تأثیر خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مورد تحریم برخی کشورها قرار گرفت، گفت: اما این تحریم‌ها در سال ۱۳۹۱ شدت گرفت به‌طوری که برای فروش نفت خام با محدودیت مواجه شدیم. از سوی دیگر حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دلار در بانک‌های کشورهای آسیای جنوب شرقی (چین و هند) موجودی داریم که حتی نمی‌توانیم از آن برای خرید کالا استفاده کنیم.

وی با تأکید بر "اگر تحریم‌ها به‌طور کلی حذف شود قطعاً مدت زمانی طول خواهد کشید تا شاهد تأثیر رفع محدودیت‌ها باشیم" گفت: به‌تدریج می‌توان شاهد پیشرفت اقتصاد بود اما اعتقاد دارم که مدیران دولتی به‌خصوص مدیران بخش صنعت باید سیاست‌های خود را بر اساس اینکه تحریم‌ها ادامه خواهد یافت وضع کنند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که دولتمردان باید به آن توجه کنند کاهش هزینه‌ها، ریخت و پاش‌ها، لوکس‌گرایی و توجه به حریم بیت‌المال است. هنوز بسیاری از دولتمردان و کسانی که در اقتصاد کشور فعال هستند نفهمیده‌اند که انقلاب بزرگ ایران به‌رهبری امام خمینی(ره) ضد سرمایه‌داری و نظام سلطه است.

وی با اشاره به گرانی‌های ابتدای امسال گفت: به نظر می‌رسد که برخی از درون کشور سعی می‌کنند شرایط را برای مردم سخت کنند تا این‌گونه مردم در مقابل نظام سلطه سر تعظیم فرو آورند اما تاریخ نشان داده است که این اتفاق رخ نخواهد داد.

صدری با اظهار اینکه متأسفانه بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب راهبردی برای توسعه پیشرفت کشور وجود ندارد، گفت: دولت بهتر است سه برنامه برای باقی ماندن، لغو بخشی یا لغو کامل تحریم‌‌ها داشته باشد. نباید به‌بهانه مذاکرات اداره امور کشور را رها کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *