شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۱

اگر مافیای چادرمشکی هست معرفی کنید

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۵۵
کد مطلب: 390779
عضو هیئت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران با بیان اینکه از افرادی که مدعی حضور مافیای چادر مشکی در داخل کشور هستند، تقاضا دارم مستندات خود را اعلام نمایند،گفت:در طول ۳۰ سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار واردات چادر مشکی به کشور صورت گرفته است.
به گزارش جهان؛ علیرضا حائری در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این که برخی از افراد معتقدند مافیای چادر مشکی در سطح کشور وجود دارد، اظهار داشت: بنده به کرات اعلام کرده‌ام مافیای چادر در کشور وجود نداشته مقصر اصلی عدم تولید این محصول در کشور کوتاهی بخش‌های صنعتی است.

وی با اعلام این که از افرادی که مدعی حضور مافیای چادر مشکی در داخل کشور هستند، تقاضا دارم مستندات خود را به وزارت صنعت و یا هر بخش مرتبط با این موضوع ارسال نمایند، افزود: در طول ۳۰ سال گذشته بیش از ۵ تا ۶ میلیارد دلار واردات چادر مشکی از مراجع رسمی صورت گرفته است که اگر قاچاق این کالا را نیز به این رقم اضافه کنیم در طول ۳۰ سال گذشته ۱۰ میلیارد دلار واردات چادر مشکی به کشور صورت گرفته است.

حائری اضافه کرد: هر ساله بر اساس آمار ۱۲۰ میلیون دلار از مراجع رسمی واردات چادر مشکی صورت می‌گیرد. این ارقام نشان می‌دهد که باید متولیان صنعتی کشور اقدامات اساسی برای جلوگیری از این امر انجام دهند.

این عضو هیئت مدیره جامعه متخصصین نساجی ایران با تاکید بر اینکه حضور مافیای چادر در سطح کشور باعث می‌شود تا تولید این محصول در کشور کاهش پیدا کند و ضربات سختی به صنعت کشور وارد شود، تصریح کرد: افرادی که قائل به حضور مافیا در این بخش هستند موظف‌اند مقصرین این موضوع را به مسئولین معرفی کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه چادرمشکی بخش تجاری با نیازسنجی داخل کشور اقدام به واردات این محصول می‌کند که اگر صنعت داخلی می‌توانست تا حدودی نیاز داخلی را تامین کند حجم واردات کاهش پیدا می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *