سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

علیخانی: روحانی می‌توانست بهتر عمل کند

يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 426480
مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه روحانی می‌توانست بهتر عمل کند، گفت: شرایط برای انتخابات مجلس دهم خوب نیست به خاطر اینکه برخی از اجزای دولت بد عمل کردند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت الاسلام قدرت‌الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در گفت‌وگو با شرق می‌گوید پیش از انتخابات سال ٩٢ کوچه آنان، کوچه ورشکستگان سیاسی بود.

وی با بیان اینکه در سال ۷۶ در انتخابات ریاست جمهوری از ناطق نوری حمایت کرده است،‌ افزود: ناطق‌نوری رفیق بسیار نزدیک من بود و هست. الان هم ممکن است حادثه‌ای پیش بیاید که از طرفی خط من و در طرفی دیگر رفاقت باشد. من خط را رها می‌کنم و به سمت رفاقت می‌روم.

مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: الان هم گاهی جلساتی بین ما و سیدحسن آقای خمینی، آقا یاسر، آقای ناطق، آقای موسوی بجنوردی و دیگر دوستان در منازل برگزار می‌شود.

وی همچنین درباره ماجرای درگیری خودش با علی‌اکبر موسوی خوئینی در مجلس ششم _ حمله به قصد زدن - گفت: در یک جمله، هر اقدام من در مجلس ششم اعتقادم بود. آن عمل هم براساس اعتقاد و دفاع از رهبری بود.

علیخانی در پاسخ به این سوال مبنی براینکه «در مجلس چهارم، سال ٧١ جریان چپ کلا حذف می‌شود. گفته می‌شود آقای هاشمی باعث رد صلاحیت‌های مجلس چهارم بود یا حداقل سکوت کرد و این رد صلاحیت‌ها دامن خود او را در سال ٩٢ گرفت» گفت: کسانی که از شما می‌خواهند چنین سؤالاتی را بپرسید، بیمار هستند

وی همچنین تصریح کرد:‌ به‌تازگی شنیدم یکی از این بچه‌های بیمار که اصلاح‌طلب و دوست شما هم هست یک مقاله راجع به آقای هاشمی نوشته است. من به یکی از دوستان که اسم او را نمی‌برم و شما می‌شناسید پیغام دادم که حاضر هستی راجع به اشتباهات فلان آقا هم که از هوادارانش هستی بنویسی؟ آقای کرباسچی به من گفت به او پیغام دادم که تو حاضری علیه آقای موسوی‌خویینی‌ها بنویسی؟ پاسخ داد نه. آن آقا ناراحت بود که چرا در زمان هاشمی دستگیر شده است.

مشاور پارلمانی هاشمی با بیان اینکه روحانی می توانست بهتر عمل کند، گفت: شرایط برای انتخابات مجلس دهم خوب نیست به خاطر اینکه برخی از اجزای دولت بد عمل کردند.

وی در ادامه در خصوص رابطه دولت و مجلس گفت: یکی از اشخاص مسئول دولت که شما هم می‌شناسید حدود هشت ماه قبل می‌گفت یکی از این وزرا در مجلس رابط گذاشته است که هرچه نمایندگان می‌خواهند بدهد ولی به مجلس احضار نشوند.

علیخانی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ خوشبین نیست ادامه داد: آنچه مسلم است این است که مذاکرات احتمالاً تا انتخابات مجلس به جایی نمی‌رسد.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که این‌روزها صحبت‌های زیادی از حضور آقای ناطق‌نوری در انتخابات آتی مجلس می‌شود. شما به‌عنوان دوست نزدیک ایشان از تصمیم او برای حضور در انتخابات خبر دارید؟ خاطرنشان کرد: آقای ناطق دیگر در هیچ انتخاباتی حاضر نخواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *