جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

شمارش معکوس پاکسازي عرسال و قلمون

يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۰
کد مطلب: 426415
ارتش سوریه و نیروهای مقاومت کل دامنه های فلیطه را تصرف کردند و به تعقیب افراد مسلح در دامنه های جراجیر پرداختند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، ارتش سوریه همچنین پس از یک عملیات نظامی با وارد آوردن خسارات گسترده به افراد مسلح جبهه النصره، تپه راهبردی صدر البستان را به تصرف خود در آورد.

حسام زیدان گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه گفت، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت لبنان به سرعت عملیات خود را در دامنه های قلمون در حومه دمشق ادامه دادند و پیروزیهای جدیدی کسب کردند.

ارتش و مقاومت در پی عملیاتی گسترده و شدید علیه گروه های مسلح و وارد آوردن خسارات شدید به آنها، تپه راهبردی الثلاجه واقع در دامنه های فلیطه را به طور کامل به تصرف خود درآوردند. این دستاورد همزمان با سلطه مقاومت بر کوه شعبه القلعه در شرق وادی الخیل در دامنه های عرسال و همچنین گذرگاه و دشت الرهوه و چندین مرکز و ارتفاعات واقع در منطقه عرسال لبنان به دست آمد.

ترکی حسن کارشناس نظامی گفت: «تپه الثلاجه، تپه ای است که بر مناطق سمت لبنان و همچنین سوریه مشرف است. ارتش و نیروهای مقاومت توانسته اند مناطقی را از عرسال تا نحله و داخل خاک لبنان و همچنین مناطقی در داخل خاک سوریه یعنی دامنه های فلیطه را به کنترل خود درآورند. در این مناطق نبردهای بسیار شدیدی رخ داد. تروریستها در این منطقه به شدت مقاومت می کردند به نظر من این پیروزی بزرگی برای مقاومت و ارتش در این منطقه به شمار می رود.»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود با تشدید درگیریها در قلمون و رشته کوههای شرق لبنان، همه وقایع در اینجا نشان دهنده نزدیک بودن پایان قطعی سرنوشت نبردها به نفع ارتش سوریه و مقاومت، پس از سلطه آنها بر این تپه ها و ارتفاعات است که اهمیتی راهبردی دارند زیرا سلطه بر این مناطق به معنی تنگ شدن حلقه محاصره گروه های مسلح و محدود شدن مناطق استقرار آنها و گسترش امنیت در اراضی سوریه و لبنان است.

یاسر المصری، رئیس مرکز رسانه ها و مطالعات، گفت: «پیشرفتی که به دست آمده است، به منزله تنگ تر شدن حلقه محاصره افراد مسلح در چندین منطقه و نه فقط در منطقه قلمون به شمار می رود زیرا منطقه قلمون یک گذرگاه بسیار مهم برای نقل و انتقال و تردد گروههای مسلح میان سوریه و لبنان و مشخصا از ریف دمشق به سمت لبنان، به شمار می رفت.»

گزارشگر شبکه در ادامه گفت، به گفته ناظران نبردهای کنونی در این تپه ها و ارتفاعات، تاثیر مثبتی روی عملیات های نظامی در محورهای مختلف نبرد در حومه دمشق و شرق حمص خواهد داشت.

حسام زیدان در پایان گزارش خود گفت، واقعیات میدانی در قلمون حاکی از آن است که بسته شدن همه گذرگاه های مرزی غیرقانونی در عرسال لبنان به دست ارتش سوریه و نیروهای مقاومت نزدیک است. پیروزی های به دست آمده در ارتفاعات فلیطه و عرسال، نشان دهنده آغاز شمارش معکوس برای پایان دادن به حضور گروه های مسلح در این ارتفاعات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *