سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

تاخيربالای ۳۰دقيقه‌ در۳۶درصد پروازهاي مهرآباد

يکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب: 426412
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: در اردیبهشت امسال حدود ۳۶ درصد پروازهای فرودگاه مهرآباد، تاخیرهای بیش از ۳۰ دقیقه داشت.
به گزارش جهان به نقل از صدا و سیما، مرتضی دهقان در برنامه پیشخوان خبر شبکه خبر سیما که با موضوع آیین نامه حقوق مسافران برگزار شد افزود: این آیین نامه ۳۱ فروردین امسال به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شد و دو هفته به شرکتهای هواپیمایی مهلت دادیم تا سازوکارهای اجرای این آیین نامه را فراهم کند.

وی گفت: این آیین نامه از ۱۵ اردیبهشت امسال اجرایی شد و ما همه پروازها و تاخیرها به ویژه در فرودگاه مهرآباد را رصد می کنیم.

دهقان افزود: به طور میانگین حدود ۵ پرواز در روز در فرودگاه مهرآباد بالای دو ساعت تاخیر دارد.

وی گفت: اگر چه شرکتهای هواپیمایی به سبب شرایط تحریم با سختی هایی در تامین قطعه مواجه اما موظفند دستورالعمل حقوق مسافران را اجرا کنند.

در بخش دیگری از این برنامه دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در ارتباط تلفنی، تاخیر در پرواز را اجتناب ناپذیر خواند و گفت: برخی اوقات برای ایمنی پرواز، تاخیر صورت می گیرد که این جزو حقوق مسافران است.

اسعدی سامانی گفت: روز گذشته ۱۸۸ پرواز در فرودگاه های اروپا باطل شد و ۵هزار و ۹۳۴ پرواز با تاخیر مواجه شده بود که بر همین اساس در روز گذشته ۲۳۴ پرواز در فرودگاه استانبول، ۱۲۰ پرواز در فرودگاه فرانکفورت و ۱۳۰ پرواز در شرکت هواپیمایی لوفتانزا با تاخیر مواجه بود و در مجموع در سی روز گذشته ۱۱۶ هزار پرواز در اروپا با تاخیر انجام شد و تاخیر در پرواز فقط منحصر به کشور ما نیست.

در بخش دیگری از این برنامه عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی از بی توجهی شرکتهای هواپیمایی به حقوق مسافران انتقاد کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری مسئول تامین پرواز شده است و در نتیجه نمی تواند نظارت دقیقی داشته باشد.

علی نعمت چهار دولی افزود: باید نهاد و مرجعی پاسخگوی حقوق مسافران و نهاد ناظر باید خارج از سازمان هواپیمایی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *