پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱
باب کورکر:

اوباما موجب تقویت قدرت ایران در منطقه است

پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 426002
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا تاکید کرد که باراک اوباما با استفاده از نیروی هوایی موجب تقویت قدرت ایران در عراق و حمایت آن از دولت بشار اسد در سوریه شده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اسپاتنیک خبرداد: باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که باراک اوباما در حال استفاده از نیروی هوایی است تا قدرت ایران در عراق افزایش پیدا کند و حمایت آن از متحد اصلی خود یعنی بشار اسد در سوریه افزایش یابد.

کورکر در ادامه افزود: در حالی که ایران نفوذ خود در پایتخت‌های منطقه از بغداد و دمشق گرفته تا بیروت و صنعا را افزایش می دهد، این چشم انداز برای بسیاری از ناظران در منطقه به وجود آمده است که آمریکا به نیروی هوایی بشار اسد در سوریه و نیروی هوایی ایران در عراق تبدیل شده است.

بیانیه کورکر در نشست استماع کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در خصوص تبعات توافقنامه هسته‌ای اوباما با ایران منتشر شده است. کورکر هشدار داد که رهبران عراقی به طور فزاینده‌ای برای مقابله با داعش به شبه نظامیان مورد حمایت ایران، تمایل پیدا کرده‌اند.

کورکر گفت: من اخیرا در عراق بودم و واقعا این مساله را احساس کردم که کاری که آمریکا در حال انجام آن است به بهبود وضعیت ایران در عراق کمک می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *