سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
حجت الاسلام رییسی خبر داد:

۴۰هزار هکتار اراضی ملی رفع تصرف شد

يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۱
کد مطلب: 425472
دادستان کل کشور گفت:با تلاش های صورت گرفته بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی تصرف شده توسط سودجویان رفع تصرف شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در شمیرانات با اشاره به ضرورت استفاده از تمامی پتانسیل ها و ظرفیت ها برای حفظ اراضی ملی اظهار داشت: متأسفانه در بررسی صورت گرفته به این واقعیت رسیدیم که کسانی که تخلفاتشان محرز و قطعی شده است با دریافت مجوز مبادرت به این اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه در برخی دستگاه با صدور مجوزهای نادرست، زمینه سوءاستفاده به برخی افراد داده می شود و این تصرف های غیر قانونی کشور را در آینده با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به ضرورت حفظ و پاسداری از اراضی ملی تأکید کرد: برخی دستگاه ها که وظیفه حفاظت از محیط زیست را دارند نظیر منابع طبیعی و سازمان جنگل‌ها و مراتع باید با تمام توان از اراضی ملی محافظت کنند.

حجت الاسلام رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این نکته که نباید بناهای غیر مجاز از خدمات شهری استفاده کنند گفت: نباید بناهای غیر مجاز از خدمات شهری برخوردار شوند و این یک تعارض میان رفتار و گفتار دستگاه‌های مسئول است که بناهای غیر مجاز از خدماتی نظیر آب، برق و گاز بهره مند می شوند.

وی با تأکید بر اینکه با قوانین موجود نیز می توان در برابر سوءاستفاده کنندگان از اراضی ملی ایستاد یادآور شد: می توان با همین قوانین موجود نسبت به حفظ و حراست از اراضی ملی کشور اقدام لازم صورت گیرد و از دستگاه های مسئول انتظار می رود که اجازه سودجویی به برخی افراد را ندهند.

این مسئول با اشاره به این نکته که ۹۲ درصد اراضی ملی کشور سند دار شده اند گفت: بر اساس آمارها بیش از ۹۲ درصد اراضی ملی سند دار شده اندو وسازمان ثبت اسناد برای ثبت سایر اراضی ملی اعلام آمادگی کرده است.

این مسئول گفت: با تلاش های صورت گرفته بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی تصرف شده توسط سودجویان رفع تصرف شد.

گفتنی است روز یکشنبه سومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال شهرستان شمیرانات حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی دادستان کل کشور، مجتبی یزدانی شهردار منطقه یک، عزیزاله خانمحمدی فرماندار شمیرانات و مسئولان و مدیران دستگاه های مختلف در شمیرانات برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *