دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
محسني اژه اي:

پرونده بابک زنجانی تشکیل شد

يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 425456
معاون اول قوه قضاییه گفت: رسیدگی به پرونده ها با سرعت بالا و بدون در نظر گرفتن وابستگی های سیاسی ، جناحی و شخصی از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی است.
حجت الاسلام محسنی اژه ای که برای معرفی رئیس کل جدید دادگستری استان مرکزی به اراک سفر کرده بود افزود : تحمل مجازات زندان و برخورد قاطع با مجرمان اختلاس های میلیاردی و به اصطلاح دانه درشت ها نشان دهنده این مهم است .

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت : حرکت پیشگیرانه با افزایش آگاهی ها و افزایش نظارت های عمومی به منظور کاهش جرم و در نظر گرفتن استمرار تولید در شرایط صدور حکم و برخوردهای جایگزین با متخلفان از دیگر اولویت های دستگاه قضایی برای حمایت از تولید و توسعه اقتصادی است که با حذف و توقیف کارخانجات و خطوط تولید در بدهکاری های مالی و دیون مدیران و صاحبان صنایع این مهم امکان پذیر است .

سخنگوی قوه قضاییه درباره برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با زمین خواران گفت : چرا باید دیواری کشیده شود، ساختمان و برجی ساخته شود، درختی قطع شود و سالها از آن بگذرد سپس از دستگاه قضایی خواسته شود که این تصرفات قلع و قمع شود،دستگاه قضایی در این گونه پرونده ها با مسئولانی که اجازه ساخت و ساز داده و یا نظارت کافی نداشته اند نیز برخورد خواهد کرد .

حجت الاسلام محسنی اژه ای به مطالبات ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی بانکها از دولت و معوقات بانکی هم اشاره کرد و گفت : به گفته وزیر اقتصاد و دارایی این مطالبات قدرت سیستم بانکی را در اعطای تسهیلات به بخش تولید کاهش داده است.

وی افزود: دستگاه قضایی برای حل برخی از مشکلات تولید با مشارکت مستقیم و یا با رایزنی با بخش های مختلف خصوصی و دولتی و قوای مجریه و مقننه در صدد رفع مشکلات صنعتی استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های تولید کشور و دیگر استانها است.

سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه این مراسم در پاسخ به سوال خبرنگاران در ارتباط با انتشار مطالبی از ایراد اتهام به یکی از فرماندهان سابق انتظامی گفت : این مطالب کاملا کذب است و قبلا نیز تکذیب شده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای در ارتباط با پرونده جیسون رضائیان هم گفت : در این خصوص یک جلسه دادگاهی تشکیل شده و دادرسی آن ادامه دارد .

معاون اول قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی هم گفت : رسیدگی به پرونده وی همچنان ادامه دارد .

معاون اول قوه قضاییه همچنین به عزم جدی قوه قضائیه در مبارزه با جرائم اقتصادی اشاره کرد و گفت : دستگاه قضایی بدون در نظر گرفتن اینکه متهمان چه سمتی دارند یا فرزند کدام مسئول هستند به جرائم رسیدگی می کند .

سخنگوی قوه قضاییه همچنین به عزم جدی دستگاه قضایی برای مقابله با فساد در داخل دستگاه قضایی هم اشاره کرد و گفت : من مطلع شدم در همین اراک حق الوکاله ۲۰ میلیارد تومانی برای یک پرونده پرداخت شده و معلوم نیست که بررسی این پرونده بر چه اساس بوده که این وکیل به اندازه حقوق چند نسل کارمندان دولت حق الوکاله گرفته و این کاملا روشن است که در روند این پرونده از روش های غیر معمول و غیر متعارف برای پیشبرد اهداف خود استفاده شده است.

درپایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام مظفری رئیس کل سابق دادگستری استان مرکزی تجلیل و حجت الاسلام عبداللهی بعنوان رئیس کل جدید دادگستری استان معرفی شد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *