دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲

نظر جالب هنرپشه معروف درباره مسجد

يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 425375
پندار اکبری بازیگر جوان تلویزیون، وجود ضعف در حوزه تبلیغات دینی را رد کرد و گفت: تار و پود همه خانواده‌های ایرانی با مذهب تنیده شده است و فرد از بدو تولد در فضایی دینی رشد می‌کند و مسجد یکی از بهترین مکان‌ها برای پرورش هویت دینی است.
نظر جالب هنرپشه معروف درباره مسجد
به گزارش جهان، پندار اکبری بازیگر جوان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با ستاد خبری دهه تکریم و غبارروبی مساجد ضمن اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی فرهنگی در مساجد، گفت: در گذشته، در اغلب مساجد علاوه بر کتابخانه‌های غنی، کلاس‌های آموزشی-فرهنگی مانند تئاتر نیز برگزار می‌شد که این مهم نقش به‌سزایی در جذب و حفظ جوانان در مسجد ایفا می‌کرد و ضرورت احیاء آن کاملاً به چشم می‌آید.

وی با بیان اینکه مسجد نباید صرفاً محلی برای عبادت و راز و نیاز باشد، حضور جوانان در مسجد یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب مسیر زندگی دانست و اظهار داشت: با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی در مساجد، علاوه بر جذب جوانان، به دلیل روح حاکم بر مسجد و قداست آن، تا حد زیادی از انحراف افراد جلوگیری به عمل خواهد آمد.

اکبری با تأکید بر اینکه در حوزه تبلیغات دینی ضعفی وجود ندارد، افزود: تار و پود همه خانواده‌های ایرانی با مذهب تنیده شده است و فرد از بدو تولد در فضایی دینی رشد می‌کند، به همین دلیل جوان ایرانی نه تنها دین‌گریز نیست بلکه در نهاد خود از باورهای دینی عمیقی بهره می‌برد.

وی ارتباط صمیمی و نزدیک ائمه جماعت با مردم و بخصوص جوان را یکی از موثرترین راه‌ها برای جذب و حفظ افراد در مساجد دانست و خاطرنشان کرد: امام جماعت می‌تواند با ایجاد ارتباط صمیمی و نزدیک با اهالی محل، به عنوان معلم پرورشی و تربیتی در مسیر زندگی افراد تأثیرگذار باشد.

بازیگر سریال «معراجی‌ها» با بیان اینکه بیشترین بار فرهنگی و تربیتی هر شهر بر دوش مساجد است، اظهار داشت: مساجد متبرک‌ترین و مقدس‌ترین مکان‌ها برای عبادت و مناجات است. به دلیل نوع تربیت خانواده ایرانی، هر فرد با هر دیدگاهی که باشد، به محض برخورد با مشکلات و مصائب زندگی به سمت مکان‌‎های متبرکه ازجمله مساجد راهی می‌شود. به عبارت دیگر مسجد مأمن هر شهری است.

اکبری با اشاره به گسترده‌بودن تبلیغات ضد دین، گفت: در برخی مواقع ممکن است جوان به دلیل پاره‌ای اتفاقات از فضای دین و مسجد دور شود اما باید توجه کرد مسجد بهترین مکان برای بازگشت به هویت دینی و برقراری ارتباط دوباره بین مردم و دین است.

وی ادامه داد: در اکثر آثار سینمای آمریکا حداقل یک سکانس مربوط به کلیسا و رازونیاز بازیگر با خداوند وجود دارد؛ این اقدام فرهنگی سبب می‌شود سازندگان فیلم دین و اعتقادات خود را به بیننده انتقال داده و حتی در برخی موارد این اعتقادات را القاء کنند، این مهم بخوبی نمایانگر نقش مهم فرهنگ‌سازی در نهادینه کردن مسائل دینی است.

اکبری در پایان گفت: سینمای ایران نیز می‌تواند با ارائه تصویر درست از دین، نقش مهم خود را در نهادینه کردن جایگاه مساجد در جامعه بخوبی ایفا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *