دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۱
۱

احتمال بازسازی سینمایی که رضاخان با ویرانی یک حوزه علمیه ساخت!+عکس

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 443496
در گوشه ای از بازار کرمان مکان متروکه ای به چشم می خورد که براساس گفته ها، حوزه علمیه ای بوده است که با دین ستیزی رضاشاه و سیاست خصمانه ی او تبدیل به سینما شده بود وحال پس از سال ها برای بازسازی آن حرف و حدیث های فراوانی وجود دارد.
به گزارش جهان، ناب نیوز نوشت: در گوشه ای از بازار کرمان مکان متروکه ای به چشم می خورد که براساس گفته ها، حوزه علمیه ای بوده است که با دین ستیزی رضاشاه و سیاست خصمانه ی او تبدیل به سینما شده بود اما پس از سال ها، این سینما نیز خراب شده و امروز به شکل یک انباری مورد استفاده بازاریان کرمان است.

طبق گزارش منتشر شده در هجرت نیوز، در جلسه پیگیری مسائل شهری که در ماه گذشته با حضور استاندار کرمان برگزار گردید، به بازسازی و مرمت این مکان تاریخی برای تبدیل آن به سینما نیز اشاره و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیزات سینمایی اختصاص داده شد.

این در حالی است که این ملک اصالتا متعلق به حوزه علمیه است و در جلسه مذکور نیز، درخواست شد تا پیگیری های لازم برای تحویل این ساختمان از حوزه علمیه جهت بازسازی سینما انجام شود.

در تاریخ پانزدهم شهریور ماه مصاحبه علی سعیدی شهردار منطقه یک کرمان در خبرگزاری تسنیم منتشر شد که خبر از انجام مذاکرات شهرداری با حوزه علمیه کرمان در این راستا می دهد در حالی که حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی، در گفتگو اختصاصی با ناب نیوز ضمن تکذیب این خبر، از انجام مذاکره با شهرداری اظهار بی اطلاعی کرد.

وی در ادامه به سند مکتوبی اشاره کرد که نشان می دهد این ملک به صورت قانونی در تصرف حوزه علمیه و وقف آن است.

در ادامه، عکس هایی از این مکان مشاهده می کنید، در این تصاویر می توان محل هایی شبیه حجره در حوزه های قدیمی مشاهده کرد و شباهت این مکان به حوزه های قدیمی می تواند دلیلی بر این ادعا باشد که این سینمای مخروبه، در حقیقت مدرسه ای بوده که در اثر خصومت شاه پهلوی تخریب شده است.

باتوجه به اینکه این مکان وقفی است و نیت واقف برای آن، مدرسه علمیه بوده، این طور به نظر می رسد که باید هزینه در نظر گرفته شده برای مرمت آن، صرف بازسازی مدرسه علمیه که صاحب اصلی این مکان است، گردد.





نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ح
یکی دیگر از شگفتی ها در دولت تدبیر این خواهد که زمین وقف شده برای حوزه علمیه را در یک بافت سنتی تبدیل به سینما کنند!!