يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
واعظی خبر داد:

ارتقای پنج رتبه‌ای اینترنت کشور

پنجشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب: 423808
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص رتبه‌بندی زیرساخت‌های کشور در حوزه اینترنت نسبت به سال گذشته پنج رتبه افزایش داریم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محمود واعظی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به رتبه بندی اعلام شده موسسه بین‌المللی در ارتباط با وضعیت اینترنت کشورهای جهان افزود: رتبه بندی های مختلفی در این زمینه وجود دارد.

وی اظهار داشت: در بخش اینترنت هنوز با معیارهای جهانی فاصله‌داریم و برای ارتقای جایگاه ایران در این بخش باید بیشتر تلاش کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در خصوص افزایش سرعت اینترنت در کشور باید بسیار کار کنیم و در حال حاضر این مسئله دغدغه اصلی دولت و وزارتخانه است.

واعظی گفت: بر این اساس تلاش می‌شود اینترنت پرسرعت برای مردم به‌ویژه دانشگاهیان، مراکز عمومی کشور و واحدهای کسب و کار که نیاز دارند تأمین شود. تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید حوزه اینترنت کاملا متحول خواهد شد و سرعت اینترنت افزایش پیدا می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به وضعیت شبکه ملی اطلاعات کشور اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات فراهم‌شده و در سراسر کشور وضعیت قابل قبولی داریم.

وی با اشاره به اینکه دستگاه ها باید تولید محتوا داشته باشند گفت: تولید محتوا شامل اطلاعات و آمار است و محتوا را باید مردم، شرکت‌های مربوطه، دانشگاه‌ها و مراکز دولتی در این شبکه قرار دهند تا در شبکه ملی اطلاعات داخل کشور مورداستفاده قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *