دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

حوادث یمن بازگشت به دوران جاهلیت است

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب: 423570
حضرت آیت الله مکارم شیرازی حوادثی که در یمن می گذرد را شاهدی بر بازگشت به دوران جاهلیت دانست و صحه گذاشتن این جنگ ظالمانه از سوی برخی مفتیان سعودی را محکوم کرد.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک شعبان و اعیاد سراسر نور و برکت آن، این ماه را ماه حضرت رسول(ص) دانست و ابراز امیدواری کرد که همه مؤمنان در این ماه عزیز آمادگی لازم را برای استقبال از ماه مبارک رمضان پیدا کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: امیدواریم با خودسازی، استغفار و توجه به درگاه خدای متعال آنچه که برای ماه مبارک رمضان نیاز است را فراهم کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه با استناد به روایتی از حضرت امام حسن عسکری(ع) به بیان نکاتی اخلاقی درباره اصول تربیتی پرداخت و گفت: اسلام برای تربیت فرزند اهمیت ویژه قائل شده است؛ بنابراین والدین محترم باید تمام همت خود را در این جهت بکار گیرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: اگر فرزند را در کودکی بیش از اندازه جسور کنیم وقتی که بزرگ شد نافرمان می شود و سخنی را نمی پذیرد.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که علاقه به فرزندان باید حقیقی واقعی باشد نه کاذب، تصریح کرد: محبت افراطی و نادرست این است که فرزند را رها کنیم و هر کار خلافی که کرد توجیه کنیم.

وی اضافه کرد: محبت واقعی آن است که خیر و صلاح امروز و آینده فرزند را در نظر گرفت، بنابراین محبت ها باید واقعی باشد نه دروغین و کاذب.

این مرجع تقلید یادآورشد: در زمان ما تبلیغات مسموم و بدآموز بسیار وجود دارد، گاهی به پسران و دختران می گویند والدین شما قدیمی هستند و هنوز در گذشته سیر می کنند و شما را درک نمی کنند، این تبلیغات یا به دلیل نادانی است و یا این که مغرضانه بیان می شود و باید نسبت به آنها آگاه بود؛ چراکه متاسفانه خانواده های بسیاری را دچار مشکل کرده و می کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که باید نگاه فرزندان به والدین شان خوشبینانه باشد و بدانند که آنها خیر و صلاح شان را می خواهند، یادآورشد: نکته دیگری که والدین باید بدان توجه کنند این است که تربیت باید آمیخته با محبت باشد؛ تربیت توام با خشونت نتیجه عکس می دهد.

وی بیان داشت: تنبیه کردن کودکان برای مسائل تربیتی چه در خانه و چه در مدرسه حتی الامکان نباید وجود داشته باشد، والدین تا می توانند باید در این راستا از عنصر محبت استفاده کنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه به مسائل روز اشاره کرد و گفت: مدت ها بود آمریکایی ها و غربی ها تبلیغات می کردند که دوران توحش پشت سر گذاشته شده، بشر متمدن امروز شایسته و والا است و عده ای هم مجذوب می شدند و تاکید می کردند باید قدم جای قدم غربی ها گذاشت و از آنها دنباله روی کرد.

این مرجع تقلید افزود: کار به جایی رسیده بود که برخی بزرگان غیر روحانی گذشته هم مجذوب آنها شده بودند و کلماتی درباره زندگی اروپایی ها می گفتند که عجیب بود، امروز شرایطی می بینیم که بازگشت به دوران جاهلیت و توحش است.

وی جنایاتی که در یمن با چراغ سبز آمریکا، غرب و اتحادیه عرب در حال وقوع است را نمونه و شاهدی بر بازگشت به دوران جاهلیت و بربریت دانست و تصریح کرد: آیا این جاهلیت نیست که بیش از پنجاه روز بمب روی سر مردم بی دفاع ریخته شود و تمام منابع و زیرساخت های حیاتی شان نابود شود؟

این مرجع تقلید با بیان این که متاسفانه در ماه حرام یک کشور اسلامی این گونه آماج حملات و بمب قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: آنها اجازه نمی دهند یک کشتی مواد غذایی و دارویی به یمن برسد، آیا اسم این چیزی غیر از توحش و بازگشت به دوران جاهلیت است؟

وی ادامه داد: آن که ویرانگر و متجاوز است آزاد است اما کسی که می خواهد مجروحان را نجات دهد منع می شود؛ از این بدتر مفتیانی هستند که بر جنایات سعودی ها صحه می گذارند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به این دسته از مفتیان خاطرنشان کرد: آیا شما از آیات قرآن و حرمت ماه رجب اطلاع ندارید؛ از اینجا معلوم می شود این مفتیان نیز در دوران جاهلیت به سر می برند.

این مرجع تقلید بیان کرد: این حوادث و مسائل یک پیام برای ما دارد که فریب شعارهای دروغین آنها را نخوریم، شعار حقوق بشر و دیگر شعارهای آنها ما را فریب ندهد، باطن همان است که الان ظاهر شده است.

این مرجع تقلید در پایان برای رفع مشکلات و گرفتاری های مسلمانان دعا کرد و یادآورشد: امیدواریم خدای متعال شر اشرار را به خودشان برگرداند و به عظمت این ماه و موالید این ماه درهای پیروزی رحمت را به روی مسلمانان بگشاید و دشمنان را خوار و ذلیل بفرماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *