يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳

واکنش بازیگر معروف به کشتار مردم یمن

يکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب: 427868
به مردم مظلوم یمن فکر می کنم و از کمبود آب و غذا و دارو و کشتار بی رحمانه مردم این منطقه رنج می برم و می دانم که آنها روزگار سختی را می گذرانند.
به گزارش جهان به نقل از "من یمنی ام"، سینما به عنوان یکی از گویاترین هنرها با زبانی ساده در سطح جهان شناخته شده است، هنری که می تواند اسباب صلح در میان جوامع را فراهم کرده و هنرمند را برای ساعتی میهمان غصه ها و دردهای ملل جنگ زده کند. وقتی که جنگ یمن آغاز شد، خیلی از هنرمندان به جستجوی صلح جهانی در قاب شیشه ای سینما اندیشیدند و این اقدام را مهمترین حمایتی دانستند که جامعه هنری می تواند از کشورهای جنگ زده داشته باشد. حسین محجوب به عنوان یکی از بازیگران توانمند کشورمان نیز به این مسئله اعتقاد دارد. با او درباره سینما، صلح و یمن به گفتگو نشسته ایم.

• در ابتدا بفرمایید که آیا شما به ساخت فیلم هایی با مضمون جنگ های خاورمیانه و یمن اعتقاد دارید و آیا این مسئله را در کاهش جنگ ها و خونریزها در سطح جهان موثر می دانید؟
بله، صد درصد به این موضوع ایمان و اعتقاد دارم که سینما می تواند با نمایش پلیدی ها و زشتی های جنگ، مردم جهان را با خود همراه ساخته و به میزان قابل توجهی از وقوع جنگ ها در سرتاسر نقاط دنیا جلوگیری کند.
آرزو دارم که سینما راهگشا باشد و بتواند وضعیت مناسب تری را برای مردم جهان تدارک ببیند چرا که از طریق سینما می توان اتحاد و همدلی میان مردم جهان را فراهم ساخت.

• آیا شما به عنوان یک هنرمند به مردم یمن فکر می کنید و مشکلات مردم این منطقه دغدغه شما هست یا خیر؟
به مردم مظلوم یمن فکر می کنم و از کمبود آب و غذا و دارو و کشتار بی رحمانه مردم این منطقه رنج می برم و می دانم که آنها روزگار سختی را می گذرانند. اما همان طور که گفتم، می توان از طریق سینما با ملت های جنگ زده و مظلوم جهان همراه شد و آشتی و امنیت را در گوشه گوشه جهان شاهد بود.

• شما به این موضوع اشاره کردید که هنرمندان می توانند از طریق هنر سینما، از میزان وقوع جنگ ها در دنیا بکاهند و حتی با مردم مظلوم یمن همراهی کنند، آیا به اعتقاد شما ما بودجه و امکانات لازم را برای این کار داریم و یا اصلا سینماگران ما تمایلی برای فعالیت در این عرصه دارند؟
بله، به اعتقاد من ما بودجه و امکانات را برای ساخت چنین فیلم هایی داریم و نباید فراموش کنیم که سینماگران و هنرمندان کشور ما حاضر هستند برای حمایت از مظلومان جهان و کشورهای جنگ زده نظیر یمن از جان و دل مایه بگذارند و در این عرصه به ایفای نقش بپردازند. ما در دنیایی زندگی می کنیم که همه افراد به راحتی می توانند با موبایل و دوربین های خود وقایع کوتاه و بلند را در گوشه گوشه جهان ثبت کنند و بارها هریک از این وقایع توانسته قلب های زیادی را شاد و غمگین سازد. بنابراین یک فیلمساز راحت تر می تواند در این زمینه فعالیت کرده و مخاطبان را حتی در سطح جهانی با خود همراه سازد.

• خود شما حاضرید تا برای حمایت از مردم یمن کاری کنید؟
بله، برای حمایت از آنان حاضرم تا در فیلم هایی با مضمون جنگ بازی کنم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *