شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

توصیه یک مرجع تقلید به بانک‌ها

سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 423382
اولویت در به کارگیری و به جریان انداختن پول‌هایی که در بانکها سرمایه گذاری شده است، باید حمایت از تولید ملی باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با مدیرعامل و جمعی از مدیران بانک مهر اقتصاد، با اشاره به اهداف بعثت انبیاء الهی بیان کرد: خداوند انبیا را برای هدایت بشر روی زمین قرار داده است.

وی با بیان اینکه خداوند عقل و شعور را به انسان‌ها هدیه داده است، تصریح کرد: این عقل و شعور برای این است که انسان راه و چاه خود را بشناسد و از حدود خود تجاوز نکند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه استفاده صحیح از عقل و شعور آدمی را به بهشت هدایت می‌کند، تصریح کرد: خداوند برای اینکه می‌داند نفس آدمی نفس سرکش است پیامبران را برای هدایت ما روی زمین مبعوث کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: نفس انسان درنده خوی بوده و به دنبال تجاوز از حدودی که برای او تعیین شده است می‌رود، به همین دلیل از قوانین راهنمایی و رانندگی سرپیچی کرده و از چراغ قرمز عبور می‌کند.

وی با اشاره به رسالت رسانه‌ها در زمان کنونی بیان کرد: رسانه‌های داخلی همواره با انتشار نصایح علما و بزرگان به دنبال هدایت مردم به سوی راه درست هستند ولی با این وجود نفس سرکش موجب می‌شود برخی مسائل را شاهد باشیم.

این استاد حوزه با اشاره به تحصیلات آکادمیک بیان کرد: هر کس دانشگاه می‌رود برای دریافت گواهینامه پایان تحصیلات باید پایان نامه داشته باشد و پایان نامه ما در برابر خداوند اعمالی است که انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به نگرانی‌هایی که در روز حساب وجود دارد، تصریح کرد: انبیاء الهی و امامان معصوم نیز برای روز حساب گریه می‌کردند که چگونه مقابل پروردگار باید حاضر شویم.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: نظام بانکداری ما باید اسلامی باشد و برای تمام دنیا به یک الگو تبدیل شود. زیرا که نظام حاکم بر ایران، یک نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اهداف تاسیس بانک‌ها گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف تاسیس بانک‌ها نگهداری پول مردم بود ولی با توجه به اینکه نگهداری پول هیچ نفعی نداشت تصمیم گرفته شد که این پول را در امور گوناگون به جریان بیاندازند.

این مدرس برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: اولویت در به کارگیری و به جریان انداختن پول‌هایی که در بانکها سرمایه گذاری شده است باید حمایت از تولید ملی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *