شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱
علی لاریجانی:

استراتژی ایران در منطقه بسیار درست است

سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۰
کد مطلب: 423288
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استراتژی ایران در منطقه بسیار درست است، گفت: ایران یک کشور مسئولیت‌پذیر در منطقه بوده و این مهم بدون شک مشکلات و سختی‌هایی را هم به دنبال خواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی لاریجانی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری کردستان در سنندج، اظهار کرد: وضعیت کشور را می‌توان از چند حوزه مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به شرایط بین‌المللی و مجموع اقداماتی که در کل کشور صورت گرفته‌ است، افزود: در مسئله هسته‌ای نیز در کانال مطلوبی قرار گرفته‌ایم، هرچند مزاحم‌هایی در این حوزه در عرصه بین‌المللی و منطقه وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ رفتار بامتانت و داشتن یک برنامه درست در حوزه مباحث هسته‌ای موجب شده در یک کانال مشخص قرار بگیریم و گام‌های روبه پیشرفت را برداریم.

لاریجانی با بیان اینکه نشانه‌هایی در زمینه حل مشکلات هسته‌ای وجود دارد، اظهار کرد: همه باید درراستای تحقق اهداف و رفع مشکلات این حوزه با حفظ حق ملت گام برداشته و تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه مسائل اقتصادی نیز چالش‌های متعددی داشتیم که بخشی از آن مربوط به تحریم‌ها و قسمتی نیز به مسائل داخلی کشور مربوط است.

رئیس مجلس شورای اسلامی جهش ناگهانی در حوزه ارز را یکی از دلایل بروز مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت:‌ این جهش ناگهانی ضرر زیادی را به بخش سرمایه‌گذار در کشور رساند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم مسیر درست برای آرامش اقتصادی و همچنین تدابیر صحیح برای سوق دادن به سمت کانال علمی‌تری اندیشیده شد.

اقدامات کنترل تورم دولت یازدهم علمی و سازنده بود

به گفته وی، اقداماتی که برای کنترل تورم در کشور صورت گرفت بسیار سازنده و علمی بود و خوشبختانه مسیر روبه بهبود را نوید می‌دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و رفع مشکلات اقتصادی و توسعه در این دولت کارهای سنجیده‌تری انجام می شود، اظهار کرد: هرچند گاهی کند عمل شده است اما مسیر انتخابی مسیر کاملا صحیحی است و باید به آن سرعت داده شود.

لاریجانی تصریح کرد: در زمینه ایجاد فضاهای مناسب برای سرمایه‌گذاری باید کارها و برنامه‌های بیشتر در دستور کار قرار گیرد تا شاهد خروجی مطلوب‌تری باشیم.

وی با اشاره به ارائه لایحه‌ای در این راستا به مجلسٰ گفت:‌ امیدواریم تصویب و عملیاتی شدن این لایحه بتواند بستر مناسب سرمایه‌گذاری در عرصه تولید را فراهم و موجب گشایش گره‌ها و مشکلات این حوزه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی توجه حوزه‌های مختلف به تولید داخلی را نیاز ضروری دانست و افزود: باید با اتخاذ ساز و کارهای مناسب در این زمینه مصمم و تندتر گام برداشته شود.

لاریجانی تصریح کرد:‌ اگر در حوزه تولید داخل همت خوبی صورت بگیرد قطعا بازخورد و نتایج آن در بخش بین‌المللی نیز تاثیر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف در این بخش باید راه را به درستی شناخت و مسیر صحیح انتخاب شود، اظهار کرد: کمک به مردم و حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه امور دیوان و اداری کشور هنوز به این نتیجه نرسیده‌اند که نقش تسهیل‌گر در حوزه سرمایه‌گذاری و تولید را باید ایفا و با این کار بستر توسعه کشور را فراهم سازند.

لاریجانی گفت:‌ امور اداری و دیوان در کشور احساس مالک بودن را دارند که باید این نگاه را بردارند تا مسیر توسعه در کشور را فراهم سازند.

وی با بیان اینکه کشورهایی که این موانع و طرز فکر را برداشته‌اند به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته‌اند، گفت:‌ وضع کشور ما در این حوزه بسیار نامطلوب بوده و همین امر فرآیند کار را برای سرمایه‌گذاران سخت نموده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی کردستان اظهار کرد: اگر دنبال فراهم‌سازی شرایط برای توسعه سرمایه‌گذاری در کشور هستیم باید همه بخش‌ها به این نتیجه و احساس دست یابند که تنها رسالتشان تسهیل‌گری و فراهم‌سازی زمینه برای کار سرمایه‌گذاری است.

لاریجانی گفت:‌ قانون رفع موانع و مشکلات حوزه تولید روی کاغذ است و باید برای اجرا و عملیاتی کردن آن کمر همت بسته شود.

امور دیوانی در خدمت بخش خصوصی قرار بگیرد


وی افزود: امور دیوانی باید در خدمت بخش خصوصی برای توسعه تولید در کشور قرار گیرد تا نتایج آن را در حوزه‌های داخلی، منطقه و بین‌المللی شاهد باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امنیت امروز کشور به وسیله خود مردم ایجاد شده است، اظهار کرد: توسعه نیز باید به وسیله همین مردم صورت بگیرد.

لاریجانی اظهار کرد: در کل مسیر درست انتخاب شده و تدابیر رهبری و حرکت دولت راه را برای توسعه اقتصادی کشور فراهم نموده و دورنمای روشنی را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی به وضعیت ایران و موقعیت آن در مسائل منطقه نیز گفت: در مسائل منطقه کشور ما یک روش با منش معین و متعالی را انتخاب کرده است و این بسیار باارزش است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه کشور ایران به خاطر امیال و فشارهای بیرونی حاضر نشده که از اهداف و دفاع از ارزش‌های اسلامی عقب‌نشینی کند واقعا ارزشمند است.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ایران یک کشور مسئولیت‌پذیر در منطقه بوده و این مهم بدون شک مشکلات و سختی‌هایی را هم به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استراتژی ایران در منطقه بسیار درست است، اظهار کرد: اختلاف نظر بین کشورهای مسلمان نباید به خونریزی و صدمه رساندن به همدیگر کشیده شود بلکه باید با هم‌اندیشی در راستای رفع آن اقدام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسیر آینده ملت در شرایط فعلی مسیر روشنی است که تدابیر رهبری در حل این مسائل نقطه کلیدی است که نقش به‌سزایی در رفع مشکلات داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *