چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰

دو عامل نکبت عربستان در جهان اسلام

دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 423086
حکام سعودی برای ویران کردن "سوریه"،"عراق"، "یمن"، "بحرین"، "لبنان" و دیگر کشورهای منطقه تلاش‌ مجدانه‌ای کرده اند و صدها هزار نظامی ، تروریست، خودروی زرهی، و انواع سلاح مستقیم یا با واسطه به این کشورها گسیل داشته‌اند و میلیاردها دلار مواجب گروههای تروریستی را تامین کرده اند.
دو عامل نکبت عربستان در جهان اسلام
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدتی است منطقه غرب آسیا دچار مشکلات گسترده‌ای شده و ثبات آن را دستخوش تغییراتی کرده اس، متأسفانه این منطقه با پدیده جدیدی بنام جاهلیت مدرن مواجه است که باعث شده تا افراد بی‌گناه کشته شوند و مسلمانان به جان یکدیگر بیفتند.

* دو عنصر اصلی جاهلیت مدرن، شهوت و غضب است


"حضرت آیت‌الله خامنه‌ای" رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام و سران کشورهای اسلامی با اشاره به جاهلیت مدرن فرمودند: دو عنصر اصلی جاهلیت مدرن شهوت و غضب است که اسلام در آن زمان به مقابله وسیعی از گمراهی در زندگی انسان‌ها پرداخته است.

ایشان افزودند: مصداق جاهلیت، ناامنی، برادرکشی، تسلط گروه‌های تروریستی بر کشورهای منطقه و کشتارهای بی‌حدو مرز است و متأسفانه این جاهلیت مجهز به سلاح علم شده که راهکار مقابله با آن بصیرت و همت است.


 
* جاهلیت مدرن چیست؟

با تأمل بر سخنان رهبری می‌توان دریافت که جاهلیتی که همراه با خشونت و پیروی از هواهای نفسانی باشد در آن جایگاه عاطفه انسانی ناچیز است و در این شرایط فضای سایبر و استفاده از سخت افزارها به عنوان ابزار می‌تواند در این جاهلیت نقش‌آفرینی کند را "جاهلیت مدرن" می‌گویند.

برای مثال فرض کنید در گذشته کشتار و خشم و غضب وجود داشت و امروز هم وجود دارد که تفاوت آن در این است که در گذشته (جاهلیت بدوی) با "شمشیر"، "داس"، "منجنیق"، "تبر" یا "دشنه" انجام می‌شد، اما امروزه علم آمیخته به قدرت و امکاناتی همچون "تفنگ"، "نارنجک"،"موشک"،"بمب"،"راکد" و اسلحه‌های پیشرفته در نهایت کشتار را رقم می‌زند که این پدیده به وجود آورنده جاهلیت مدرن است.

* آمریکا مصداق جاهلیت مدرن

اگر ایالات متحده آمریکا که از امکانات انبوه خود در راستای خشونت‌طلبی استفاده کند را مصداق جاهلیت مدرن بدانیم سخنی به گزافه مطرح نکردیم زیرا در قرن بیستم این کشور از "بمب اتم" استفاده کرد و ده‌ها هزار نفر را به کام مرگ کشاند و ده‌ها حمله نظامی را در کارنامه خود دارد، صدها پایگاه نظامی در سراسر دنیا و در منطقه غرب آسیا دارد و بانی و عامل قتل میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بصورت مستقیم و غیرمستقیم شده که همه این‌ها به کمک کمپانی‌های بزرگ با امکانات انبوه فراهم می‌شود و اگر "شمشیر" را نماد جاهلیت بدوی و اسلحه را نماد جاهلیت مدرن بدانیم بزرگترین کمپانی‌های اسلحه سازی در آمریکاست که این امر کاملا گویای این نوع از جاهلیت در مهد امپریالیسم است.

* نقش ابزارهای رسانه‌های غرب در جاهلیت مدرن


مصداق دیگری که نشان می‌دهد آمریکا و هم‌پیمانانش نماد جاهلیت مدرن هستند در حوزه فرهنگ دیده می‌شود.

اگر در جاهلیت بدوی تلاش برای تأمین لذت‌ها در ابعاد مختلف از طریق تجارت و برده‌داری انجام می‌شد، امروز در جاهلیت مدرن رسانه‌های مجازی و اینترنت تبلیغاتی را انجام می‌دهند که با توسعه لذت‌طلبی صدها میلیون نفر را در سراسر دنیا تشویق می‌کنند.

امروز در منطقه غرب آسیا مصداق جاهلیت مدرن همراه با ابزار و اِلِمان غضب، خشونت طلبی و کشتار است که این موضوع در این منطقه پرآشوب غرب آسیا کاملاً قابل درک و لمس است.

* عربستان سعودی قلب جاهلیت مدرن در غرب آسیا


یکی از مناطقی که سران آن با جاهلیت مدرن مواجهند که از قضا هم‌پیمان و دوست آمریکا در منطقه است، عربستان سعودی بوده که اقداماتش در منطقه مروج جاهلیت مدرن است.

حکام سعودی تلاش‌های مجدانه‌ای برای ویرانی‌های انبوه در "سوریه"،"عراق"، "یمن"، "بحرین"، "لبنان" و سایر کشورهای منطقه انجام داده‌اند و هزاران سرباز، خودروی زرهی، پول و اسلحه را به این کشورها بصورت مستقیم یا با واسطه گسیل داشته‌اند و باعث کشته شدن ده‌ها هزار نفر، تخریب ده‌ها هزار خانه و از بین رفتن زیرساخت‌های کشورهای منطقه و توسعه فقر و گرسنگی و سرکوب جریان‌های آزاد مردمی شده‌اند.

* حمله به یمن مصداق جاهلیت مدرن

حمله به یمن و نسل‌کشی در این کشور، تلاش برای سیطره‌طلبی در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، ترویج رقابت‌های تسلیحاتی در منطقه، کمک به کمپانی‌های تسلیحاتی آمریکا و کشتار بی‌حد و حصر ملت‌های منطقه، ترویج آموزه‌های انحرافی مصداق‌هایی از جاهلیت مدرن آل‌سعود است که نمود آن در "سوریه"، "یمن"، "عراق"، "لبنان" و دیگر کشورهای منطقه هویداست.

"سلمان رضوی" کارشناس مسائل سیاسی  درباره جاهلیت مدرن سعودی‌ها اظهار داشت: به نظر می‌رسد تشابهاتی بین اعمال و رفتار آل‌سعود با آن چه که در دوران جاهلیت رخ می‌داد، وجود دارد.

وی ادامه داد: کشتار و نسل‌کشی که امروز در "یمن" به وقوع پیوسته نمونه‌ای از جاهلیت مدرن سردمداران عربستان سعودی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به جاهلیت بدوی قبل از اسلام و زنده به گور کردن و کشتن زنان، کودکان و انسان‌های بی‌گناه گفت: نقطه اشتراکی بین این اقدامات و اقدامات آل سعود وجود دارد که خود جاهلیت مدرن را نشان می‌دهد.

رضوی با اشاره به مصادیقی از این جاهلیت مدرن در سران سعودی عنوان داشت: یکی از مصادیق این موضوع، حمله به یمن بدون هیچ گونه دلیل موجهی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: عربستان با حمله به یمن به دنبال سیطره‌طلبی و زور گویی بر این کشور و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس بوده و آن‌ها به دنبال برتری منطقه ای در سطح شبه جزیره هستند و این مصداقی از جاهلیت مدرن است.

* مهمان‌کشی، بدعت سعودی‌ها


جاهلیت مدرن سعودی در غضب و کشتار مسلمانان، وجود افکار الحادی در بخش‌های فرهنگی و معنوی، کشتار وسیع نیابتی، ایجاد جنگ فرقه‌ای، بنیادگرایی، ایجاد جنگ فرقه‌ای، صدور تروریسم، تجاوز و تعرض، مهمان‌کشی و تعرض به مهمان که مصداق آن در سال ۶۸ و کشتار زائرین ایرانی در مکه رخ داد که در نوع خود بدعتی بود و ارتباطات نامشروع در بین شاهزادگان خود را نشان می‌دهد.

* نمود جاهلیت مدرن سعودی در سوریه


جاهلیت مدرن آل‌سعود و ارتجاع عربی- غربی- صهیونیستی منجر به کشته شدن ۲۰۰ هزار نفر، آواره شدن بیش از ۴ میلیون نفر، ویرانی ده‌ها هزار خانه، ظلم و بی‌عدالتی و کشتار و تجاوز و به بار آوردن خسارت ده‌ها میلیارد دلاری اقتصادی در "سوریه" شده است که قطعآ تلاش آل‌سعود در استفاده از امکانات خود در ترویج جاهلیت مدرن در این کشور مؤثر بوده است.

* نمود جاهلیت مدرن آل‌سعود در عراق


جاهلیت مدرن آل سعود در عراق از سال ۲۰۰۳ و با حمله آمریکا به این کشور ریشه دواند اما بطور گسترده این جاهلیت در جولای ۲۰۱۴ با حمله گروه تروریستی داعش که مورد حمایت عربستان و غرب بود به ۴ استان "نینوا"، "صلاح‌الدین"، "دیاله" و "الانبار" انجام گرفت که در این پروسه کشتارها، تجاوزات و بی‌عدالتی‌های بی‌حدوحصری صورت گرفت که دو نمونه آن کشتار سربازان عراقی در پایگاه "اسپایکر" و "تجاوز به زنان ایزدی" در استان "نینوا" نمونه‌ای از آن‌ها بود که مقصر اصلی آن یقینا عربستان و هم‌پیمانان غربی و عربی و صهیونیستی آن‌ها است.

* باید با ایدئولوژی به جنگ ایدئولوژی برویم

نکته‌ای که مهم است اینکه باید با ایدئولوژی به جنگ ایدئولوژی برویم و نیازمند ترویج تمدن نوینی هستیم که با جاهلیت مدرن مبارزه کند و این مهم حاصل نمی‌شود مگر با همکاری همه اقشار جامعه برای حل مشکلات عاطفی، فرهنگی، علمی و جامعه‌شناسی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *