شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۱
شهردار مشهد:

دولت به تعهدات خود عمل نکرده است

سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 422359
شهردار مشهد گفت: متاسفانه دولت تاكنون به تعهدات خود مبنی بر پرداخت ۱۵ ميليارد تومان اضافه بر يارانه حمل و نقل عمومى مشهد عمل نكرده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سیدصولت مرتضوی ظهر سه شنبه در شصت و نهمين جلسه علنى و رسمى چهارمين دوره شورا اسلامى مشهد در سالن شورا شهردارى اظهار کرد: براساس قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای که با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون عمرانی وزارت كشور، رئیس شورای شهر و شهردارى برای اصلاح قيمت بلیت اتوبوس انجام شد، مقرر شد علاوه بر سهم یارانه بلیت اتوبوس، وزارت كشور ۱۵ میلیارد تومان اضافه به شهرداری مشهد پرداخت کند.

وى افزود: متاسفانه تاكنون دولت به تعهدات خود مبنی بر پرداخت ۱۵ميليارد تومان عمل نكرده و درحال حاضر مديريت شهرى مشهد تلاش مى كند تا در آينده نزديك آن را محقق كند.

شهردار مشهد اضافه كرد: در همین راستا جلسه اى با وزارت كشور و نمايندگان استاندار خراسان رضوى داریم که امید می رود در اين نشست بتوانيم در خصوص اين اعتبار به نتيجه برسيم.

کاهش قیمت بلیط ۲۴ میلیارد تومان خسارت در بر داشت


رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نيز در ارتباط با يارانه بليت حمل و نقل عمومى سازمان اتوبوسرانى مشهد تصریح کرد: در سال گذشته به ميزان ۵۰ تومان از قیمت بلیت كاهش پيدا كرد كه براى مديريت شهرى مشهد ۲۴ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

محسن انتظارى هروى افزود: در همين راستا مقرر شد وزارت كشور ۱۵ میلیارد تومان علاوه بر سهم يارانه هاى بليت حمل و نقل عمومى به شهردارى مشهد پرداخت كند و شهردارى نيز مكلف به پرداخت ۹ میلیارد تومان شد كه متاسفانه تعهد وزارت کشور در ارتباط با این موضوع هنوز عملیاتی نشده است.

وى تاكيد كرد: براساس مصوبه امروز شورا اسلامى شهر مشهد مبنى بر اصلاح و متمم بودجه سال ۹۳، شهردارى موظف است پيگيرى هاى لازم را جهت دريافت يارانه حمل و نقل عمومى سهم دولت به ويژه در سال ۹۳ انجام و نتيجه اقدامات خود را به شورا اسلامى شهر مشهد ارائه كند.

حسن قديرى طرقى، عضو کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با سهم دولت در يارانه حمل و نقل عمومى در سال ۹۳ يادآور شد: در حال حاضر هر تراکنش اتوبوس ۴۳۴ تومان هزینه دارد و بر اساس اینکه اين مبلغ بايد از طريق سه سهم و توسط شهرداری، شهروندان و دولت پرداخت شود، دولت باید سالانه ۴۵ میلیارد تومان برای این موضوع پرداخت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *