چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۹
۱۷

چرا انصارالله به وحشی‌گری آل‌سعود پاسخ درخوری نمی‌دهد؟

سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۴۰
کد مطلب: 422207
با طولانی شدن تجاوز به یمن، ظرفیت سیاسی جهت پاسخگویی همه‌جانبه علیه عربستان ایجاد می‌شود، چرا که این بار،کشوری که فرزندان و جوانان آنان را به خاک و خون کشیده است و زیرساخت‌های آنان را نابود کرده است به عنوان دشمن درجه یک خواهند شد.
چرا انصارالله به وحشی‌گری آل‌سعود پاسخ درخوری نمی‌دهد؟
به گزارش جهان، اوایل فروردین سال جاری بود که اخبار مربوط به بمباران شهرهای یمن توسط ارتش سعودی مخابره شد که البته در همان روزهای نخست شاهد حمایت و کمک کشورهایی چون مصر، قطر، فرانسه، ترکیه و آمریکا به سعودی‌ها در راستای اهداف خود بودیم. با وجود ادامه تجاوزات و نابودی زیرساخت‌ها و به خاک و خون کشیده شدن هزاران یمنی توسط ائتلاف ضد یمن تا امروز پاسخ همترازی توسط انقلابیون یمن داده نشده است.

البته باید گفت در این زمینه تحلیل‌های بسیاری مطرح گردیده است که به نظر می‌رسد مهم‌ترین تحلیل‌ها در عدم پاسخ در خور به جنایات سعودی را می‌توان در دور محور بررسی کرد:

۱) نکته مهمی که باید در تحلیل رفتار رهبران انقلاب یمن مورد بررسی قرار گیرد اوضاع داخلی این کشور است. عربستان سعودی به بهانه حمایت از دولت منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، بمباران شهرهای یمن و مواضع کمیته‌های انقلاب و ارتش یمن را در دستور کار قرار داد و از طرفی با پشتیبانی هوایی از تروریست‌های القاعده و هواداران منصور هادی سعی داشته و دارد زمینه بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن را به این کشور فراهم کند که تا به امروز ناکام مانده است. از طرفی جنبش انصاراللّه به‌عنوان مهم‌ترین گروه انقلاب یمن تمام تلاش خود را برای تثبیت انقلاب در استان‌های جنوبی یمن به‌کار می‌برد تا با مهار تکفیری‌های مسلح در جنوب، یمن را از چند پارگی نجات دهد و آینده انقلاب را تضمین نماید.

تسلط بر بندر باب المندب در ساحل خلیج عدن که یکی از استراتژیک‌ترین گذرگاه‌های آبی جهان قلمداد می‌گردد نیز از اهداف کمیته‌های انقلابی یمن است؛ چرا که در این صورت برگ برنده بسیار ارزشمندی در دست خواهد داشت که موجبات افزایش توان چانه زنی و قدرت انقلاب یمن در مقابل متخاصمان را فراهم خواهد کرد.

۲) دلیل دیگری که در جواب عدم پاسخ همه‌جانبه یمن به تعرض به خاک این کشور می‌تواند مطرح شود در آرایش مخالفان و موافقان جنگ علیه یمن نهفته است. یکی از بهانه‌های بزرگ سعودی‌ها که بسیار روی آن مانور رسانه‌ای داده‌اند، تهدید انقلابیون یمن در تعدی به مسجدالحرام و مسجدالنبی است. این استدلال یکی از پایه‌های مشروعیت بخشی در حمله به یمن تلقی می‌شود، اما در مقابل، خلاف پیش بینی سعودی‌ها، انصاراللّه و ارتش یمن با سکوت خود ادعای تهدید حرمین شریفین از ناحیه یمن را به حاشیه کشاندند. شاید اگر در همان ابتدای تجاوز شاهد پاسخ گسترده یمنی‌ها به عربستان می‌بودیم کشورهای بیشتری وارد عرصه می‌شدند.

اتفاقاتی که اکنون بعد از یک ماه حملات گسترده عربستان علیه یمن افتاده است، تبدیل شدن این نزاع به یک اختلاف سیاسی بین دولت سعودی و انقلابیون یمن است و عملاً سکوت انصاراللّه حربه سعودی‌ها در بهانه‌جویی و اغفال ملت مسلمان را بی‌اثر کرد. در تحلیلی کلی می‌توان ادعا کرد انقلابیون یمن به رهبری انصاراللّه هم توانسته‌اند بحران تکفیری‌ها را کنترل و مدیریت کنند و هم پیوند ائتلاف ضد یمن را سست کنند و البته در نهایت فشار بین‌المللی مضاعفی را نیز علیه متجاوزان به یمن ایجاد کنند.

البته به نظر می‌رسد با طولانی شدن تجاوز به یمن، ظرفیت سیاسی جهت پاسخگویی همه‌جانبه علیه عربستان ایجاد می‌شود، چرا که این بار مردم شمال و جنوب، کشوری که فرزندان و جوانان آنان را به خاک و خون کشیده است و زیرساخت‌های آنان را نابود کرده است به عنوان دشمن درجه یک خود خواهند شد و حول دشمن مشترک اتحاد بیشتری خواهند داشت. با توجه به روند سریع تحولات منطقه و پیش روی‌های جبهه مقاومت در مناطق مختلف در ادامه شاهد تأثیر قدرت جبهه مقاومت بر اوضاع یمن خواهیم بود. قطعاً جنبش انصاراللّه با حمایت مردمی و پشتیبانی جبهه مقاومت سریع‌تر می‌تواند به مقاصد خود دست یابد.
منبع: خبرنامه ۱۲۵۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبدالکریم خادم پور
به نظر من یه گزینه دیگه هم برای عدم پاسخ انصارالله به حملات عربستان وجود داره و اونم اینه که بالاخره رژیم صعودی به زودی ساقط میشه ، پس بهتر نیست که عربستان با کمترین خسارت به دست نیروهای انقلابی شیعه برسد؟
اگه انصارالله بخواهد جواب حملات عربستان رو با موشک بده باعث وارد شدن خسارت به سرزمینی خواهد شد که در آینده نزدیک ان شاءالله قراره به دست پچه شیعه ها برسد
انشاالله بزودی خداوند بدست مظلومان جهان ریشه جنایتکاران کودک کش سعودی را برخواهد کند.
حمید از مشهد
این وهابیون که نوادگان یزید و ابن زیاد و شمر هستند ، الحق با به خاک وخون کشیدن زنان و کودکان به جرم بیعت نکردن با ظالمین روی اجدادشان را سفید کردند .امروز فریاد حسین علیه السلام در سپهر جهان طنین انداز است که ( ان لم یکن لکم دین فکونا احرارا فی دنیاکم )
مصطفوی
Iran, Islamic Republic of
یعنی یک گروهی به عنوان پدافند هوایی نمی تواند بدون درنظر گرفتن شرایط زمین به امنیت فضای هوایی کشور را تأمین کند!!
Iran, Islamic Republic of
این تحلیل ضعیف است . بطور مثال چرا یمن هواپیما های سعودی را با موشک ضد هوایی نمی زند ؟//
این سعودی های کثیف بدشون هم نمیاد که کسی بیاد حرمین را هم نابود کنه. شاید هم خودشون این کارو کردن که هم به فتواهای وهابی خود عمل کنند هم بهانه ی بیشتری برای حمله به یمن و شیعیان داشته باشند،.....
Iran, Islamic Republic of
تحلیل خوبی بود، این اقدام رهبران انقلاب یمن خیلی خیلی حساب شده بود. مخصوصا با گذشت زمان بیشتر به عجیب بودن آن پی می بریم. اوضاع تحت مدیریت است.
نیما
هیچ ملت و دولتی با توسری خوردن ولو به بهانه ی تثبیت قدرت در داخل آقا نمیشه بلکه حقیر میشه.اگه انصارا..از همون اول سکو های نفتی عربستانو با خاک یکسان می کردن اون وقت عربستان گوشی دستش می آمد.نه اینکه همین جوری بایستیم و نظاره گر کشته شدن زنان و کودکان باشیم و بعد خوشحال باشیم که داخل کشورو فتح کردیم.
جواد
با عرض سلام خدمت دوست عزیز سیاست کشورها اینقدر پیچیده هست که یمن نمیتونه کاری بکنه البته فعلا اگر بخواهد سکوهای نفتی عربستان رو بزنه متاسفانه باید بگم که یمن کلا از نقشه حذف میشه چون عربستان مثل یه لاشه گندیده میمونه که چندتا حیوان درنده دارن ازش تغذیه میکنن
ایران اسلامی
بای ذنب قتلت به کدامین کناه کشته شدند مرگ بر امریکا ونوکر حلقه به گوشش سعودی
Iran, Islamic Republic of
خبرنامه 1254 چی دیگه برای کجاست؟
United States
این تحلیلا چیه بندگان خدا چیزی ندارن دفاع کنن شما هم به جای این تحلیلا یه کم به فکر کمک بهشون و ضربه به دشمنشون باشید
از اینکه هیچی ندارن مطمئن نباش
فقط با تدبیر عمل میکنن
کاظم
شايد اگر در ايران به جاى ديپلماسى لبخند مواضع انقلابى اتخاذ ميشد جريان يمن به
گونه ديگرى ميشد؟
وقتى به ال سعود کودک کش پيام تبريک ارسال ميشود يمنى ها دست ودلشان از
ايران سرد ميشود
انقلابیون یمن در این عرصه بازی نخوردن اول کشور خودشونو از حضور مخالفان پاکسازی می کنن بعد از اون به جنگ با دشمنان خارجی می پردازن .عربستان می خواست با این حمله از این روند جلو گیری کنه که جنوب کشورش حکومتی شیعی با جمعیت زیاد تشکیل نشه
الهی بمیرم بچه سوخته تو جنگ یمن بچه های زیادی سوختن خدا ملک سلمان عربستان و متحدانش و ولیعهدش و ولیعهد ولیعهدش و بسوزونه ان شاالله
Iran, Islamic Republic of
آل سقوط کمال وحشیگری را به اوج رسانده پس از اثبات حقانیت ومظلومیت یمن حال نوبت آنهاست تلافی کنند ودرس سختی به مزدوران آل سعود بدهند وخواب را از چشمان کثیف وگناهکارشان بربایند.