يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۴
۲
دادستان کل کشور:

دشمنان از حادثه مهاباد یک بحران ساختند

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 421975
دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه دشمنان از حادثه مهاباد در فضای مجازی و ماهواره‌ها یک بحران کشوری ساختند، گفت: البته این حادثه یک متهم دارد و تعدادی باید تحت تعقیب قرار گیرند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه سخنان خود در همایش سراسری قضات دادسراهای عمومی انقلاب تهران با اشاره به حادثه مهاباد، گفت: به دنبال این حادثه دشمنان در فضای مجازی و ماهواره‌ها از یک حادثه عادی یک بحران در کشور ساخته‌اند. البته این قضیه متهم دارد و تعدادی باید تحت تعقیب قرار بگیرند.

وی افزود: وضع مطلوب آن است که ما شاهد یک نوع اقدامات پیشگیرانه باشیم چرا که اگر اقدامات پیشگیرانه وجود داشت و نظام پولی ما ساماندهی می‌شد هر روز شاهد یک پرونده فساد روی میز قاضی نبودیم.

رئیسی در ادامه با تأکید براینکه عقل ایجاب می‌کند پیشگیری بر برخورد اولویت دارد، گفت: در این زمینه بسیار تأکید شده و اگر در نظام آموزش و پرورش یا نظام اشتغال گام‌های مؤثری برداشته شود شاهد کاهش پرونده‌ها خواهیم بود.

دادستان کل کشور در ادامه با اشاره به اینکه هیچ دستگاهی را در کشور نمی‌شناسیم که مأموریت پیشگیری نداشته باشد،‌ افزود: همه دستگاه‌ها مسئولیت پیشگیری دارند و دستگاه قضایی به عنوان آخرین راه وارد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ما جرائم سازمان‌ یافته و شبکه‌های وقوع جرم اولویت دارد، گفت: البته این بدان معنا نیست که ما از جرائم خرد غافل شویم مثلاً در جرائم مواد مخدر قاچاقچیان حرفه‌ای، شبکه‌ها و سر شبکه‌ها اولویت برخورد ما است اما نباید از خرده‌فروش‌ها هم غافل شویم.

رئیسی افزود: کار بسیار نفس‌گیری در حوزه انتظامی و قضایی در بحث مواد مخدر وجود دارد ضمن اینکه باید برای خرده‌فروش‌ها هم قرار شدید صادر کنیم.

دادستان کل کشور در خصوص سارقین مسلح گفت: باید با سارقینی که سابقه‌دار هستند برخورد جدی شود و برای‌شان قرار تأمین شدیدی صادر شود.

وی افزود: امروز در امنیت تهران قلم قضات در دادسراها سهمی جدی دارد.

رئیسی تصریح کرد: علی‌رغم اینکه کشور مورد تهدیدات زیادی قرار گرفته اما امروز شرایط کشور ما از همه مواقع امن‌تر است.

دادستان کل کشور در پایان با اشاره به اینکه وکیل سالم یک فرصت و وکیل ناسالم یک تهدید برای دستگاه قضایی محسوب می‌شود، گفت: من از شما قضات می‌خواهم که کثرت مشغله‌تان در دادسراها باعث غفلت از خانواده‌‌تان نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسين
Iran, Islamic Republic of
عزيز من فردي كه اصرار به خطا و جرم دارد را بايد اعدام كنيد. قوه قضاييه را درگير مي كند، نيروي انتظامي را درگير مي كند كه كلي حقوق و... بايد بدان ها بدهيد كه كارشان رسيدگي به اين نوع فساد ها باشد. ساختمان و تاسيسات و...ميبريدش زندان هم جا مي خواهد هم غذا و هم خيلي چيز هاي ديگر، چيز هاي جديد ياد مي گيرد و براي كشور كلي فساد هم توليد مي كند و ديگران را هم به فساد مي اندازد. نگهبان ها و مسوولين زندان ها و...را نيز خراب مي كند. اين جا كه ديگر بحث قصاص نيست كه بايد طبق قانون الهي قصاص عمل كرد. اين جا دست خودتان است كه قانون بگذرانيد. درست عمل كنيد و به قانون خدا تسليم شويد ريشه فساد خواهد خشكيد. هر مشكل كه هست از ناراستي ماست و روش ماست.
Iran, Islamic Republic of
جان یک دختربی گناه ایرانی ، ازهمه این مسایل باارزشتراست و باید متهمان این جنایت فجیع مجاکمه شوند تادل مردم باغیرت مهاباد آرام بگیرد . اگراین اتفاق برای دخترخانوم نازیکی ازمسئولان می افتاد ، بازهم این حرفهارامی زدید ؟؟؟