جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
محسنی اژه ای :

تقصیر متهم حادثه مهاباد روشن است

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 421808
معاون اول قوه قضاییه گفت: تقصیر متهم پرونده حادثه مهاباد فی الجمله روشن است اما اینکه میزان اتهام چقدر است بعدا مشخص می شود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز شنبه در حاشیه سی امین جشن پایان تحصیلی دانش آموختگان قضایی در دانشگاه علوم قضایی به خبرنگاران گفت: درخصوص حادثه مهاباد باید بگویم ارباب رسانه ها باید توجه داشته باشند که چرا اتفاقی می افتد ناخوداگاه جریان را منتشر می کنند در حالی که از ماهیت آن بی اطلاع هستند.

وی ادامه داد: سایتی مطلبی را منتشر می کند و ما آنقدر آن را بال و پر می دهیم و مسایل حق و باطل را قاطی می کنیم که این موجب تشویش افکار عمومی می شود.

محسنی اژه ای با بیان اینکه این کار خدمت به جامعه نیست، افزود: انتشار اینگونه اخبار، مخاطره افکاری عمومی را به همراه دارد.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: فردی به جهاتی اتفاقی برایش پیش آمد و یا خودش آن اتفاق را پیش آورد و اتهامی در این وسط وجود دارد که در حال رسیدگی است.

وی افزود: دستگاه قضاییه و نیروی انتظامی وارد شده اند و افراد متهم احضار و بازداشت شدند. اجازه بدهید جزییاتش را بعد از انجام مراحل تحقیقات و رسیدگی، بیان کنم.

به گزارش جهان، دختری مهابادی یکشنبه هفته گذشته از طبقه چهارم هتل تارای مهاباد به زمین سقوط کرد و کشته شد.

سردار سعید منتظر المهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی در رابطه با این موضوع امروز - شنبه - در حاشیه هجدهمین گردهمایی تخصصی معاونین اجتماعی فرمانده استان های سراسر کشور و در جمع خبرنگاران گفت: مظنون اصلی حادثه مهاباد پس از دستگیری اعترافاتی داشته است.

** از آقای روحانی بپرسید


محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر نامه رییس جمهوری به رییس قوه قضاییه درخصوص ارایه مستندات برای ممنوع التصویری مقام دولت اصلاحات اظهار داشت: این را از خود آقای روحانی بپرسید.

وی از خبرنگاران سوال کرد: آیا آقای روحانی این مطلب را گفته یا معاون وی یا سخنگوی دولت این موضوع را گفته است؟

معاون اول قوه قضاییه درخصوص نظر قوه قضاییه برای تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: اصل اینکه یک تشکیلات هماهنگ برای مبارزه با مفاسد به صورت دقیق تر و سریع تر باشد قوه قضاییه حتما موافق است.

وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی مجلس نشست هایی با قوه قضاییه داشته باشد و نظر این دستگاه را جلب کند که اولا این سازمان ( سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی) خلاف قانون اساسی نباشد و بعد اینکه موازی کاری انجام نشود.

محسنی اژه ای، در عین حال اضافه کرد: اگر یک مرکز هماهنگ برای مبارزه با فساد وجود داشته باشد حتما بهتر است.

این مقام قضایی در مورد آخرین وضعیت پرونده های آنتونوف و جواد لاریجانی گفت: هر دو پرونده در حال رسیدگی است.

کارچاق کن ها یا واسطه های قضایی موضوع دیگری بود که محسنی اژه ای در جمع خبرنگاران به آن اشاره کرد و افزود: مردم در زمان حاضر به طرق مختلف به رسانه های متعدد دیجیتالی و غیر دیجیتالی و همچنین مسوولان دسترسی دارند و وقتی کسی ادعایی می کند به راحتی می توانند متوجه شوند که این ادعا صحیح یا غلط است.

وی با بیان اینکه برخی کارچاق کن ها خود را منتسب به یک مسوول، می دانند افزود: هیچ یک از بستگان مسوولان به هیچ وجه با آگاهی آن مسوول، سوءاستفاده نمی کند.بلکه آن ها (کارچاق کن ها) خودسرانه این کار را انجام می دهند و آن مسوول از آن ماجرا خبری ندارد.

محسنی اژه ای خطاب به مردم گفت: به کسانی که وابستگی به مسوولان و نهادها دارند اعتنا نکنید و اگر مواردی در این خصوص مشاهده کردید آن را گزارش کنید.

اژه ای ادامه داد: برخی بعد از اینکه کارچاق کن ها سرشان را کلاه گذاشتند موارد را گزارش می دهند در حالی که از اول باید موضوع را به نهادهای ذیربط گزارش دهند.

معاون اول قوه قضاییه همچنین از مردم خواست تا هیچ گاه نگران تهدیدهای این کارچاق کن ها نباشند.

به گفته وی برخی از این افراد گاهی نوشته هایی از خودشان ارایه می دهند که اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که واقعی نیست ولی برخی نوشته ها پیچیده اند که مردم می توانند بلافاصله با مرکزی که آن نوشته یا کارت را صادر کرده است ، تماس بگیرند تا از صحت و سقم آن باخبر شوند.

محسنی اژه ای تاکید کرد: اگر مردم موارد را گزارش دهند دیگر این کلاش ها جرات کارچاق کنی را به خود نمی دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *