چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۲۵
۷۰
گزارش جهان‌نیوز از حقوق نجومی برای یک مدیر وزارت نفت؛

حقوق ماهیانه صد میلیون تومانی برای مدیری که دورکار است!

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب: 421970
فامیل‌بازی و پرداخت‌های غیرمتعارف در وزارت نفت در شرایطی رخ می‌دهد که حقوق بخش عمده‌ای از کارکنان شرکت نفت ایران با تاخیر چندین روز پرداخت می‌شود.
حقوق ماهیانه صد میلیون تومانی برای مدیری که دورکار است!
گروه اقتصاد جهان نيوز ـ مدتی است که یکی از نزدیکان وزیر نفت به نام م. پ. به مدیریت عامل شرکت ن. که یکی از مجموعه‌های مهم و اصلی تابعه این وزارتخانه است برگزیده شده و اسناد به دست آمده نشان می دهد که این فرد شخصا به اندازه چندین نفر از کارمندان شرکت نفت حقوق و دریافتی دارد.

به گزارش جهان، طبق اسناد بدست آمده، مجموع حقوق و مزایای دریافتی یکی از نزدیکان آقای وزیر (خالص دریافتی) نزدیک به هفتصد میلیون ریال و ناخالص دریافتی وی به مبلغ یک میلیارد ریال در ماه می‌رسد.

علاوه بر این، م پ ماهانه مبلغ ۵۲۰۰ فرانک بابت اجاره خانه دریافتی دارد اما شواهد حاکی از آن است که وی حداکثر ۲ هزار فرانک بعنوان اجاره خانه پرداخت می‌کند و چیزی حدود هفتاد میلیون ریال بیش از مقدار مورد نیاز برداشت می‌نماید. تنها این میزان برداشت این مدیر برابر با حقوق ۳ نفر از کارشناسان فعال وزارت نفت در تهران است.

با وجود اینکه حقوق این شخص به‌طور منظم پرداخت می‌شود اما شاهدان می‌گویند وی بخش عمده‌ای از زمان ماموریت خود را در تهران سپری کرده است. م. پ. در محافل مختلف در برابر انتقاد کارکنان نسبت به دستورات غیرمتعارفش با انتصاب خود به نهادهای امنیتی همه را وادار به سکوت و پذیرش دستورات می‌کند.

فامیل‌بازی و پرداخت‌های غیرمتعارف در وزارت نفت در شرایطی رخ می‌دهد که حقوق بخش عمده‌ای از کارکنان شرکت نفت ایران با تاخیر چندین روز پرداخت می‌شود.

چندی پیش بیژن زنگنه وزیر نفت در اولین نشست خبری خود از پرداخت روزانه ۱۲۵ میلیارد تومان بابت یارانه و عدم توانایی این وزارتخانه در پرداخت حقوق کارکنانش به دلیل هزینه ناشی از یارانه‌ها سخن گفته بود. حال معلوم نیست اگر وزارت نفت توان پرداخت حقوق کارمندان را به واسطه هزینه‌های ناشی از یارانه‌ها ندارد چگونه چنین حقوق هنگفتی تنها به یکی نزدیکان وزیر محترم پرداخت می‌شود.

سایر خبرها از وزارت نفت نشان می‌دهد فامیل بازی و پرداخت حقوق چند ده میلیون تومانی تنها یکی از ریخت و پاش‌ها در این وزارتخانه بعد از تغییر دولت است. در طول یک سال گذشته این وزارتخانه اقدام به احیای مهمانی‌های مجلل چندین میلیون تومانی در نقاط مختلف کشور کرده است.

شایان ذکر است که وزیر نفت در سال ۹۳ به‌منظور شناسایی گلوگاه‌ها و بسترهای بروز فساد در صنعت نفت و مبارزه با هرگونه فساد اداری و اقتصادی و ویژه خواری «ستاد ارتقای سلامت اداری و مبارزه با مفاسد اقتصادی» تشکیل داده بود اما ظاهرا این ستاد نظارت خاصی بر روی نزدیکان آقای وزیر اعمال نمی‌کند و ریشه‌های ویژه‌خواری در وزارت نفت در نقاط نزدیک به رأس هرم آن در حال شکل‌گیری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


France
به عنوان فردي كه در يك شركت نفتي كار ميكنم فقط همين رو بگم كه ...ز
آره و من معلم که دریافتی یک میلیون تومانی دارم اعتراض نکنم. هیس قشر مظلوم فریاد نمی زنند...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اعضاي هيات عامل صندوق توسعه ملي .......
... عدم نظارت
این ها بخشی از بی عدالتی...
نگو اینجوری بهتر است بنویسید هنوز عدالت در همه جا پهن نشده اینهمه تلاش برای عدالت است و اینهمه قسط و داد برای عدالت است منتها اینها نا فر مانی می کنند باید این پولها باشد جمع شود و مانند خاوری و .....یکجا ببرند و این ها ؟؟؟؟؟
حقوق ماهيانه آقاي ....
امیر
United Kingdom
کاش کسی به داد کارگران مظلوم صنعت نغت برسه.
کریمی
خدا کنه در حد همین دهها میلیون تومان باشد و به میلیون دلار نرسد.باور کنید قلبمان ضعیف شده طاقت شنیدن ارقام میلیون دلاری را دیگه نداریم
اتفاقا" برعكس !! از بس كه از اين دست خبرها شنيده ايم و گردن كلفت شده يك شبه خيليها را به واسطه انتساب به افراد و باندهاي ذينفوذ را ديده ايم ديگر برايمان عادي شده و به قول معروف پوستمان كلفت شده !!
بانك ها پول مردم را مي گيرند در اختيار سرمايه داران قرار مي دهند وسود كلاني نيز از سرمايه داران مي گيرند وسود ناچيزي به مردم مي دهند ، ....
اميد
Finland
سلام به اين مطلب اضافه كنيد پرداختهاي نجومي در برخي از شركتهاي زير مجموعه ..... را كه از جيب بازنشستگان بيچاره مي رود. حقوقهاي پرداختي به ...در شركت ت... .. و يا پت... را هم بررسي كنيد. جناب ز.... در دوره جديد .... ظاهرا بطور كلي دست بسته و اسير .... اقتصادي هستند.
فرزند شهید
سلام. به عنوان یه دختر شهید که تک فرزند هستم الان چهار سال است که دنبال کار هستم. ولی هیچ جا کار برای من نیست. چون کسی را ندارم. با این خبر به سرگزشتم اشک ریختم.. الان 30سال سن آرزوی یه کار یا داشتن یه خودرو پراید.. پدر تشکر ازت می کنم بابت رفتنت به جنگ. تا اینان آسایش داشته باشند
علی
France
سلام خواهرم همه ما بی پارتیا وضعمون یکسانه
خود من بعد از 4 سال نامزدی به خاطر نداشتن پول که یه الونک اجاره کنم مجبور شدم نامزدیمو به هم بزنم
حالا فکر کن چه حالو روزی من و اون دختر خانوم داریم
الان فقط کارم شده مثل دیوونها تو خیابون وایسمو ماشینای مدل بالارو تماشا کنم والا اگه به کار کردن بودو تلاش کردن که از 18 سالگی کار کردم
من که دیگه نهایت ارزوم مرگه پرایدو خونه و کار خوب واسه من یکی خیلی گندس
پارتی کجا بود حق انهاست و متعلق به انهاست
Iran, Islamic Republic of
فتوکل علی الله فهو حسبه.........
خواهرم ! ارزش كار و تقدس خون پدرت خيلي بالاتر و والاتر از اينه كه به خاطر اميال پست مشتي انسان دنياطلب از خدا بيخبر منافق بر زمين ريخته شده باشد. امثال پدر عزيز تو فقط براي رضاي خدا و حفظ ناموس و كيان اسلام و نظام اسلامي پاي در اين راه گذاشتند و جان عزيزشان را تقديم كردند.
حال اگر در سايه امنيت و آسايش به وجود آمده ناشي از آن جانبازيها و ايثارگريها , عده اي هم به لفت و ليس بيت المال و بردن آبروي جامعه اسلامي مشغولند دليل نمي شود كه ارزش كار آن مردان مرد را تا اين حد تنزل دهيم كه بگوييم عزيزان ما به خاطر اين افراد بدبخت دنيا طلب جانفشاني كرده اند.
خواهرم مطمئن باش كه: ان ربك لبالمرصاد.
ارمان
سلام
جالیه بدونید که من هم برای کاری رفتم اداره و شرایطی که میخواستن داشتم و چون نتونستن بهونه بیارن بهم گفتن آقای فلانی شما مدارک و شرائطتون خیلی از حد انتظار بالاتره و اینجا حیف میشین لذا نمیتونیم شما رو استخدام کنیم
این هم روش جدید برای دک کردن مردم ه
خبر جالبی بود,اون وقت وقتی فرهنگیان پیگیر معوقات و مطالباتشون میشن با خفه قان و دستگیری و هزاران تهدید روبرو میشن.
واقعاااااااااااا که
فرهنگي
Iran, Islamic Republic of
اوو فرهنگيان هم با وقتي که مي زارن و سوادي که دارن تقريبا با يه حساب کتاب 2 2 چهارتا بيش از اين مدير نفتي هم ميگيرن.
Iran, Islamic Republic of
... چه داند قیمت نقل ونبات.
دروغ محضه
سید مهدی
Latvia
آهای مسئولین نظارتی...
مسولین نظارتی رفتند هلند گل بچینند
سر راه هم میرن کانادا
برنامه بعدیشون هم اونتالیاست
منتظرشون نباشید
ج
جزم نفرمایید یکی میشناسم که بازنشسته است با دریافت هفت ملیون تومان که پانزده در صد اضافه حقوقش برابری میکند با دریافت یک دبیر فوق بعد انتظار دارید در نماز شب دعای ...همین است که کفر دوام پیدا میکند ولی بی عدالتی رو به تغییر ...
Iran, Islamic Republic of
حرومش بشه انشاالله
ان شاءالله
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم به حق این ماه عزیز اگه این خبر راست باشه و حق مردم ضایع بشه در همین دنیا به دار مکافاتشون برسند خدایا دیگه خسته شدیم از این همه رانت خواری، بیعدالتی آخه تا کی باید تحمل کنیم .
محمدی
France
قابل توجه اقای نوبخت میشود حقوق فرهنگیان را هم بهبود بخشید درصورتیکه اراده باشد و اینهاییکه حقوقهای کلان از بیت المال میگیرند طبق قانون حقوق بگیرند
با بیش از ده سال سابقه و لیسانس هنوز یک و نیم میلیون حقوقمه
بنده نظامی هستم و با 19 سال سابقه حقوقم 1800 هست
محمد
France
دست رئیس جمهور درد نکند با انتخاب این شایستگانش که واقعا شایسته هستند در حقوقهای کلان
اراکی
Latvia
فساد های کلان همینطور شکل میگیره دیگه . وزارت اطلاعات از طریق حراستهای محیطی براحتی میتواند از اینگونه موارد پیشگیری کند . نمیکند جای تامل است ! این افراد ظاهرا تخم دو زرده واسه کشور و البته بعضی حضرات میذارن و الا اینطور زیر آبی نمیرفتند.
رضا
بنده خدا أكثر مديران يبش از اين مبلغ در أمد دارند گدايان چهار راه پارك وي به گفته خودتان چندي پيش ما هيأته ١٠٠ مليون در أمد دارند!!!!!!؟
محمد علی
Latvia
فوق لیسانس شیمی هستم با معدل 18 و به هر دری زدم نتوانستم کاری پیدا کنم چون هر شرکتی رفتم دیدم یا بازنشستگان و یا دخترکان زیبا روی ! را قبلا استخدام کرده اند . امثال این آقایان هم که از ما بهترون هستند حقوق ها و مزایای نجومی میگیرند . تو این مملکت چه خبره ؟!
کاظم
Romania
دلسوزان بيت المال!!!
در خيلى از مناصب اين دست ودل بازى از بيت المال وجود دارد.
جمع اين حقوق ها يارانه چند نفر ميشود؟
علی
به امیدملی شدن دوباره ی ....
سید
طرح این مسائل ازلحاظ روانی خادمین مردم آزار میدهد این که حقوق نیست حق ویژه خواری .... است
ای حرومش باشه ایشالله
مگه هنوز واحد پولی به نام فرانک داریم؟؟؟؟؟؟؟؟
فرانک واحد پول فرانسه بود که شده یورو
جهان جان فرانک منقرض شده
فرانک واحد پول رایج سوییس هست و هنوز هم وجود داره. کافیه یک سر به سایت بورسهای ارزی دنیا بزنید.
این هم از ژنرالهای نفتی !
علی
United States
اکثر بدنه نفت و گاز در حال خدمت در بدترین شرایط جوی هستند و دریافتی انها از کمترین سابقه تا بیشترین سابقه نهایتا بین 2تا 8 هست . متاسفانه ما زحمت اصلی را مکشیم و با فوق لیسانس تنها 2.7 دریافتی داریم در بدترین شرایط جوی با دمای 50 درجه و رطوبت 80 درصد و الودگی و مواد سرطاتزا و دوری از خانواده . اما یک عده از ما بهتران اسم نفت و گاز را خراب کرده اند. ما کارمندان رسمی نفت نیز ازین خبرها بیزاریم. ز..... یک دیکتاتوری بیسابقه به راه انداخته
اونوقت من بیچاره چهار ساله نمی تونم شیش میلیون جور کنم تا پامو عمل کنم.خدایا شکرت
مادر منم الان 15رساله داره زجر میکشه ولی نمیتونیم هزینه تعویض مفصل زانوهاشو جور کنیم. سال به سال هم بصورت تصاعدی میره بالا هزینه اش
مسعود
حقوق مسئول یک بیمارستان در یک شهر ته جدولی از نظر اقتصاد چی شهرستان دلفان با رقم 122 میلیون به ازای سه نصفه روز و تردد با هواپیما این پایه ثابت بدون مزایا!!! ما را چه می شود.
انقلابمان را دارند مصادره می کنند بعد با همون کاهاشون میزنن توی سرمون خودشون می لمبونن با همون هم میان به جنگمون.
می گن دینم نداشته باشید چون ما شما رو چاپیدیم حالام که چاپیدیم حال می کنیم اینجا رو لاسوگاس کنیم پس این همه پول یا مفتو کجا خرج کنیم چش کیو در بیاریم کیو تحقیر کنیم جلوش جولون بدیم
نسل اول
این اخبار برای مردم عادی شده!
حکومت باید فکراساسی کند
سعید
نوش جان ،خود جناب وزیر چقدر می گیرد؟1 اصلا وزارت نفت که بماند ایران واسه خودشونه مردم چه کاره هستند. همین قدر که آقایان لطف می کنند اجازه نفس کشیدن مفت به مردم می دن از سر همه زیاده .
پس نماینده دیوان محاسبات دروزارت نفت چه کاره است دیوان محاسبات چشم مجلس دروزارتخانه ها وموسسات دولتی است .این همه گروه های نظارتی واین همه ......بابا خجالت دارد اخر به گفته خودتان ایران اسلامی ام القرای جهان اسلام است .این مدیران را ازکجا کشف میکنند .جالب اینکه همین بیت المال خوران با کوچکترین حرفی ره سوار فرنگ میشوند ودیگر بازنمیگردند.
United States
مثلا" رئيس سازمان حراست هم از اعضاي اين ستاد به اصطلاح ستاد ارتقاي سلامت و .. است !
نه دروغ است مگر می شود خادمین و خدمتگزاران و هر چی خوبی است در نهاد و ذات مدیران است و مردمی و با مردم بودن و مانند مردم زندگی کردن از خصیصه انهاست و چندین و چندین بار از رسانه مفت گفته شده و انها حامی و حافظ پا بر هنگان هستند نه باورش سخت است و اینها مدیران با توجه به کاهش تورم و چندین بار افزایش حامل انرژی ،دلسوزان 14در صد حقوق را اضافه کردند اگر این باشد عدالت نا قلا زیر چشمی نگاه می کند و می خندد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
ای کاش یک هیات برای بررسی حقوق دریافتی مدیرانی که بازنشسته بودند ودر این دولت مجدد به سرکار برگشتند تشکیل می شد . تا معنی اعتدال وتدبیر و... را همه می فهمیدند . بخصوص در نفت که با حقوق های خارج از عرف جامعه دور هم جمع هستند و .... کسی هم انتقاد باید به جهنم برود.....
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
ali
شايدم حقمونه .
وقتي در يك دانشگاه علوم پزشكي تيپ 2 واقع دريك شهر كوچك كه هيچ درآمدي ندارد و بيشتر هزينه بر است تا درآمدزا, حقوق ماهيانه و حق مديريت معاون پشتيباني دانشگاه بالاي 15 ميليون تومان است كه حداقل 9-8 برابر دريافتي ساير كاركنان آن مجموعه است آنوقت توقع داريد مديران وتصميم گيرندگان شركت نفت با آنهمه درآمد چنين دست دلبازيهايي براي خودشان نكنند؟؟!!!
من 16 سال سابقه دارم بعد از 16 سال تازه پیمانی شدم حقوقم یک میلیون صد بیست و نه تومان است که دریافتیم میشه 800تومان.
دست اقای نوبخت درد نکنه با افزایش فوق العاده شغلش که فقط به قشر خاصی از کارکنان تعلق گرفته . اینها باید روزی پاسخگو باشند
واقعا ایناجواب خون این همه شهید وامام شهیدان راچطورمیدهند؟؟؟؟ چون ما انقلاب کردیم که بساط مترفین ومستکبرین را جمع کنیم نمیدانستیم که متاسفانه کارگزاران جمهوری اسلامی بدتر از......... می شوند ما هم. واگذارشان میکنیم به خدا بالاخره اگه این دنیا نتیجه کار شون نگیرن قیامتی هست تاان موقع..........
Iran, Islamic Republic of
موضوع فرد نزدیک به وزیر بودن نیست اینکه پستی وجود دارد که این مبلغ حقوق دریافتی دارد علامت سوال است
جهان با كسي عقد اخوت نه بسته تنها با پايداري ها عقد اخوت بسته است ....
معلم
چرا جامعه با فرهنگ ایران به این بی عدالتی ها اعتراض نمی کنند وقتی فرهنگیان حق خود رو مطالبه می کنند با انواع و اقسام توهین ها و زیاده خواهی مواجه میشن از ماست که بر ماست از این مورد هزاران مورد تو این کشور هست نمخواهند بی عدالتی ها رفع بشه خدایا شکایت به که ببریم خسته شدیم از این همه بیعدالتی در کشور علوی.
در مورد ساخت کمپ vip میلیاردی برای مدیر شرکت مهندسی و توسعه نفت در منطقه نفتی آزادگان جنوبی گزارش تهیه نمایید لطفا
Iran, Islamic Republic of
حق ماموريتهاي بالاي پانصد دلار در روز را براي كاركنان شركت ملي نفتكش و بسيار بالاتر از اين مقدار براي مديران ان را هم يك چكي بفرماييد ، لطفاً ...
سهراب
به نظر من مردم نباید اعنراض کنند از قدیم گفتن خودم کردم که لعنت بر خودم باد. خودتون به روحانی رای دادین باید تحملش کنین.
واقعا متأسفم
ما که روز دوم سوم ماه دیگه پولی نداریم تا موقع دادن یـــــــــــارانـــــــــــه باید صبر کنیم اونوقت اینا...
سامان
Iran, Islamic Republic of
چرا به فرانک؟
قوتی صحبت است از ارز است باید بنویسید این شخص در کدام کشور زندگی میکند
به خدا من با دو تا بچه تمام درامدم چهارصد تومان اونم صد تومانش برا وام خودم هم دانشجو هستم بعضی وقتها پول تهیه کتاب را هم ندارم تا اخر ترم
کیا
Iran, Islamic Republic of
هر وقت گربه عابد شد مفسد نیز متعهد خواهد شد.....................................................
الف- ف
حالا فکر کنید تحریمهای نفتی برداشته شود 0000 به به چه شود.
عبداله
Iran, Islamic Republic of
با شنیدن هر خبری با عجله واکنش نشون ندید.اگر امکان بررسی صحتش رو دارید در حدی که نتیجه اش مفید به حال خودتون و مردم بشه پیگیری کنید. در غیر اینصورت به خدا واگذار کنید. همه اعم از شیطان و اصحابش و غیره در محضر خداییم.از عمر محدود و بسیار سریع در گذرمان اگر حداکثر استفاده را هم که کرده باشیم باز هم در خسرانیم.خسران!!!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مشت نمونه خروار است
در شركتها و سازمان هاي ديگر هم وضع بد تر نباشه بهتر نيست خصوصا"‌شركت هاي شتر گاو پلنگي كه معلومه دولتي اند و نه معلومه خصوصي اند بخور بخوريه بيا و ببين مديران چند ده برابر كارمندان امكانات و درامد دارند .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
تازه خدا رحم كرده كه كشور حكمت اسلامي داره اين وضعشه واي به روزي كه حكومت اسلامي نباشه !!!!!