دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۹
۲۹
مخرج مشترک دو چهره ظاهرا مخالف؛

خواب‌دیدن‌هایی از جنس خواب‌های هاشمی و احمدی‌نژاد

دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب: 421832
احساسی که در فردای «کامجوئی و ناکامی» ایشان در مسیر «خود قهرمان بینی» مفروض شان، منجر به یک پسیکوز عاطفی شدید می شود که «خواب دیدن هائی از جنس خواب های هاشمی و احمدی نژاد» را می توان یکی از تبعات طبیعی این پسیکوز عاطفی محسوب کرد.
خواب‌دیدن‌هایی از جنس خواب‌های هاشمی و احمدی‌نژاد
به گزارش جهان، داریوش سجادی در گوگل پلاس نوشت: اخیرا دو روایت از خواب دو رئیس جمهور سابق (هاشمی و احمدی نژاد) مطرح شده که بالمال می تواند کلید راهنمائی در فهم یک سندروم مشترک بین دو فردی باشد که به صفت ظاهر در نقطه مقابل و برخوردار از تضاد آنتاگونیستی با یکدیگرند اما بواقع هر دو به یک آسیب مشترک و مشابه مبتلایند.

هاشمی‌رفسنجانی:

در ماه رمضان خواب امام را دیدم و در خواب به امام عرض كردم كه ما برعهد خودمان هستیم و با همه توان میراث شما را ادامه می دهیم و در حفاظت از آن تلاش كرده و كوتاهی نمی‌كنیم كه ایشان فرمودند «من این را می‌دانم و گاهی نگران و گاهی دیگر خوشحال می‌شوم» كه نمی دام این تعبیر چگونه بود. من هم گفتم شما اكنون حضور ندارید‏، اما ما همچنان نیاز به شما داریم و شفاعتمان بكنید. امام هم مجددا گفتند كه من بیشتر از دوران حیاتم به شما كمك می‌كنم و كمك چرا نكنم؟
 
احمدی نژاد:

یک شب خواب دیدم با پژویی که آن زمان داشتم، در جاده هراز، از تهران به سمت شمال رانندگی می کنم ... ناگهان دیدم در وسط جاده 3 صندلی گذاشته شده است، در دو صندلی امام خمینی و مقام معظم رهبری نشسته بودند و صندلی سوم خالی بود. پژو را کناری پارک کردم و به سمت امام و آیت الله خامنه ای رفتیم ... ناگهان امام خمینی رو به من کردند و با حالت تحکم گفتند: «آقای دکتر احمدی نژاد! بفرمایید روی این صندلی بنشینید!». در همین لحظه از خواب پریدم و دیدم که نزدیک اذان صبح است. از اینکه امام خمینی مرا در خواب با عنوان «دکتر احمدی نژاد» مورد خطاب قرار داده بود احساس کردم که تحصیلات دکترایم حتما در خدمت انقلاب اسلامی خواهد بود.
 
به اقتفای از «فروید» و به اعتبار نظریه «انباشت و جابجائی» ایشان در فهم چیستی و چرائی «خواب دیدن» ناظر بر این اصل که «خواب ها تحقق آرزوهای دفع و پس‌رانده ‌شده و فراموش‌ شده در ناخود آگاه انسانند» یا به تعبیری دیگر «خواب دیدن محملی برای تشفی آرزوهای برنیامده است» می توان هاشمی و احمدی نژاد را شوریدگانی تلقی کرد که در یک احساس مشترک از «نظر کردگی» و برخورداری از «رسالت تاریخی» به مخرج مشترک رسیده و بر خلاف توقع می توانند به اتفاق و استعلاج در این موضع با یکدیگر «سوته دلی» کنند!

احساس نظر کردگی و مبعوث شدگی و داشتن رسالت تاریخی، ذهنیت شایع نزد غالب ایرانیان است که با غلظت و شدت هائی بیش و کم و در نسبت مستقیم با جایگاه و نقش اجتماعی «فرد مبتلا» از قوه به فعل می رسد.

احساسی که در فردای «کامجوئی و ناکامی» ایشان در مسیر «خود قهرمان بینی» مفروض شان، منجر به یک پسیکوز عاطفی شدید می شود که «خواب دیدن هائی از جنس خواب های هاشمی و احمدی نژاد» را می توان یکی از تبعات طبیعی این پسیکوز عاطفی محسوب کرد.
...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر كسي ممكن است خواب ببيند و اين يك امر كاملا طبيعي است فقط يك نكنته ضروري است و آن اين كه خواب حجت نيست
منم اگه به فکرریس شدن درجای بخوابم همان افکاربه خوابم میاید.خواه ریس جمهورباشدخواه ریس جای دیگه
کاظم
خواب سياسيون چپه!
Iran, Islamic Republic of
خواب دیدن ایرادی نداره. حجت قرار دادن اون جای بحث و سواله
در اظهارات آقای هاشمی و اطرافیان بخصوص اخیرا اشاره به خواب خیلی زیاد شده است.
محمود
من با کسانی که خواب دیده اند کاری ندارم اما زیبنده نیست که شما بجای ذکر روایات از افراد معلوم الحالی مثل فروید سند بیاورید. بسیاری از احکام اسلام مانند حج در خواب به پیامبر (ٌص) القا شد در صورتی که می توانست مانند سایر احکام وحیانی باشد.
مصطفی
Spain
دشمنی شما با احمدی نژاد تمومی نداره!!!
France
در گناه کسانی که احمدی نژاد را خراب می کنند شریکند. به نظر من احمدی نژاد فردی مردمی و ولایت هستند . و بر بدی ایشان حجتی ندارم . والسلام .
محمد
Romania
جالب است به جای اینکه به نظر ملاصدرا در مورد رویاهای صادقه اعتنا کنید ، به نظر فروید توجه می کنید!
Iran, Islamic Republic of
حالا ديگه احمدي نزاد اخ شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تا ديروز تمام قد ازش دفاع ميكرديد
احمدی نژاد از اون روزی که جلوی امامش ایستاد اخ شد.
United States
توهم داری بیچاره. امثال شما جلوی امامتان ایستاده اید. چون اماممان فرمود مسائل را به صورت اصلی وفرعی بپردازید اما امثال شما کج فهمان به دستور اقای خاطره دولت بازگرداننده ی قطار انقلاب به ریلش را به سبک تکفیری های داعشی تخریب کردید
هادی
من نمی دونم نویسنده با کدوم عقلی همچین مطلبی رو نوشته ، بابام یکم هم فکرکنید بعد بنویسید نه اینکه اول می نویسید ، منتشر می کنید و بعد فکر می کنید . اَح اَح اَح
Iran, Islamic Republic of
اگر جدا اين خوابها را ديده باشند فكر نميكنيد نگارنده و تمسخر كننده ميبايست در پيشگاه خدا پاسخگو باشد؟
خواب انواع دارد و نمیشود بدون علم تعبیر خواب، این خوابها یا خواب هر کس دیگری را جهت خاصی داد یا از منشأ خاصی دانست
جهان نیوز اشکال نداره امیدوارم به قیامت هم فکر کنی این خواب را احمدی نژاد نقل نکرده بلکه عبدارضا داوری نقل کرده!
Romania
خدا پدر احمدی نزاد را بیامرزد

دست فتنه گرها و دزدهاا رو کرد
کسی جرات اهانت وتهدید ایران را نداشت
مدیران لایق را منصوب میکرد
علم در زمان ایشان بسیار رو به پیشرفت بود
ولحظه به لحظه به عزت ایران افزوده میشد
ما خواستار ودوستدار اوئیم
به خصوص در زمینه هسته ای
به این میگن مرد سیاست
اینکه این آقایون چنین خوابهایی دیدند بعید نیست ولی خواب وقوع اتفاق بوده و خود این افرادند که تعیین کردند نهایت این اتفاق خیر باشه یا شر
شهروندان غربی: احمدی ترس و هراس را در دل دولتمردان آمریکا واسرائیل ایجاد کرده
Iran, Islamic Republic of
از این تحلیل آشفته و یک بُعدی واقعا متأسفم.
اگرچه با هر دوی این افراد مشکل دارم،
ولی خواب دیدن اشکالی ندارد و این خوابها هیچ نکته منفی که شامل بزرگنمایی باشد ندارد.
باید منصف باشیم.
هر تحلیلی را که نباید منتشر کرد. جهان جان!
عاشق حسام خوش نویس
برادر یا خواهر گرامی این خود عمار پندارها می خواهند احمدی نژاد را هم ردیف هاشمی قرار دهند اما زهی خیال باطل
احمدی نژاد یک تفکر است و این تفکر ناب جریان دارد خواه شما مشکل داشته باشی خواه نداشته باشی این تفکر به سوی تعالی در حرکت است انهایی که الان خواب قدرت می بینند احمدی نژاد را سدی محکم در جلو خود می دانند که اگر اشاره به امدن کنند میلیونها پترس فداکار انگشت خود را در چشم دشمنان اسلام و انهایی که با حقیقت و عدالت ومهر مشکل دارند فرو خواهند کرد عده ای مانند جهان نیوزیها می خواهند که این سد محکم را سوراخ کنند اما مردم کاملا هوشیارند یک نمونه من خودم شاهد هستم چندین نفر از دوستان من که قبلا جهان نیوز را می دیدند الان به طور کامل پی برده اند که این خود عمار پندارها هیچ فرقی با هاشمی ندارند و حتی هیچ اختلافی هم ندارند و فقط جنگ زر گری راه می اندازند و همه انها ضد عدالت و مهر هستند پس جهان و الف هیچ فرقی با اعتدال و فرارو و حتی رادیو فردا و بالاترین در ضدیت با احمدی نژاد ندارند تنها فرقشان این است که انها دانسته دشمنی می کنند و جهان و الف نمی دانند که چکار دارند می کنند واتش تهیه دشمن را فراهم می کنند می دانم که جهان منتشر نمی کند اما نوشتم شاید هم منتشر کرد
United Kingdom
جهان خود خراب نکن بسه واقعا تعجب کردم از تون این مطلب دیدم
اذرپیرا
United States
جهان نیوز سانسورچی. اسم خودتونو گذاشتین با تقوا؟؟؟؟؟؟؟؟ هر وقت از اصولگراها به خاطر رفتارشون در برابر احمدی نژاد انتقاد کردم سانسور کردید.
محمود
Iran, Islamic Republic of
من فکر نمی کردم جهان هم به صف سیاه نما ها و بی انصافین پیوسته باشه . احمدی یک استوره بود گر چه اشتبا هاتی هم داشت
محمد
احمدی نژاد با وجود اشکالات جدی ای که داشت، از سرمایه های نظام و دلسوز نظام است، لطفا او را کنار هاشمی و همطراز او قرار ندهید
لام
Panama
به یک خواب نمیشه استناد کرد
ولی دلیلی برای هاشمی ستیزی هم وجود نداره
هاشمی خار ی توی چشم دشمنان اسلام است . هم متحجرین داخلی با هاشمی مشکل دارند هم دشمنان خارجی
.حقحهان نیوز جهالت و تحجر چشمان شما را کور کرده
احمد
قياس آيت الله هاشمي با احمدي نژاد قياس مع الفارق است ضمنا توهين و افترا نسبت به چنين شخصي خواست دشمنان ايران است از خبرگزاري انتظار ديگري ميرود مراقب باشيد برادران در چاه دشمنان نيفتيد .......
مسوولان محترم سایت جهان نیوز
زیر بنای این تحلیل ، همانطور که نویسنده محترم ذکر کرده ، برگرفته شده از آرای فروید است و تحلیلی ماتریالیستی است.
از سایت شما که مدافع علوم انسانی اسلامی هستید و .... تعجب کردم که چنین تحلیلی را گذاشته اید.