پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
رئیس سازمان بیمه سلامت تأکید کرد

موفقیت نظام سلامت در گرو بیمه کارآمد

شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب: 421794
رئیس سازمان بیمه سلامت گفت: موفقیت‌های نظام‌های سلامت براساس شواهد و مستندات وجود یک بیمه کارآمد مستقل و پاسخگو است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد جواد کبیر در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: امیدوارم بتوانم نقش خود را در ایفای رسالت سازمان بیمه سلامت به خوبی اجرا کنم.

وی ادامه داد: موفقیت‌های نظام‌های سلامت براساس شواهد و مستندات وجود یک بیمه کارآمد مستقل و پاسخگو است. نظام بیمه نیازمند تحول اساسی است چرا که در اساسنامه نیز تأکید شده که باید به عنوان وکلای بیمه شدگان از حقوق آنها صیانت کنیم و براساس منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس‌جمهور باید کاری انجام دهیم که حفاظت مالی از مردم در بخش درمان صورت ‌گیرد.

رئیس سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد: امروز نظام سلامت در حال تحول و نیازمند همدلی و همگرایی بین تأمین منابع، سیاستگذاری و نظام ارائه خدمات است. همه کارکنان در نظام سلامت به عنوان کارگزاران نیازمند همدلی و همزبانی هستند تا مردم بتوانند شیرینی این اتفاق را بچشند و این حلاوت می‌تواند جاودانه باشد.به دور از هر گونه صف‌بندی اولویت ما رضایتمندی مردم است.

کبیر افزود: کمیت و کیفیت خدمت پس از یک سال اجرای طرح تحول سلامت به عنوان شالوده طرح مطرح است و سازمان بیمه سلامت به عنوان عضوی از حاکمیت اطلاعات، باید دیدبانی درست داشته باشد. دولت نیز با اعتماد به حوزه رفاه و سلامت امید دارد که کارکرد این حوزه را ببیند و حمایت طلبی و استیفای حقوق مردم را داشته باشد. بدون شک اطلاع مردم از حقوق بیمه‌ای در راستای اجرای وظایف سازمان بیمه سلامت می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

همچنین در ادامه این مراسم انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز گفت: ارکان نظام سلامت موظف به حفظ و تأمین سلامت برای آحاد جامعه هستند و سازمان بیمه سلامت نیز سه رسالت پوشش فراگیر بیمه سلامت، ارتقای بسته خدمتی و کاهش پرداخت از جیب مردم را برعهده دارد و برای تحقق این سه رسالت همه ظرفیت‌های خود را به کار گرفته است.

وی افزود: این سازمان با تکیه بر نیروهای ارزشمند برای همگانی شدن پوشش بیمه‌ای از ابتدای اردیبهشت سال گذشته سامانه امید را برای ثبت نام افراد فاقد بیمه راه اندازی کرد تا جایی که سازمان بهداشت جهانی از این اقدام بسیار خوشحال شد. در سازمان بیمه سلامت ارتقای بسته خدمتی را داشتیم که پرداخت از جیب مردم را کاهش داد و بین ۷۵ تا ۸۰ درصد هزینه‌های سلامت را برعهده گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: برای موفقیت طرح سلامت نیازمند چند راهبرد از جمله گسترش نظام ثبت دهی، پایش نظام سلامت، خرید راهبردی و استفاده از راهنماهای بالینی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *