شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

اسکن عملکرد قلب با گوشی هوشمند

شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 421654
تاکنون فناوری‌های پوشیدنی فراوانی برای سنجش سلامت بدن طراحی شده‌است که به نظر می‌رسد MOCAheart نمونه‌ای منحصر به فرد در تعیین وضعیت عملکرد قلب باشد.
اسکن عملکرد قلب با گوشی هوشمند
به گزارش جهان به نقل ازایران، تاکنون فناوری‌های پوشیدنی فراوانی برای سنجش سلامت بدن طراحی شده‌است که به نظر می‌رسد MOCAheart نمونه‌ای منحصر به فرد در تعیین وضعیت عملکرد قلب باشد.

هرچند تاکنون اپ‌های فراوانی برای این منظور وجود داشته است ولی نمونه فعلی کارایی بیشتری دارد، دقیق‌تر است و اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

برای استفاده از این وسیله، باید انگشت یک دست را روی سنسور نوری قرار داد و انگشت دست دیگر را روی بدنه آن گذاشت تا با استفاده از نور قرمز و مادون قرمز و همچنین سنسور الکتروکاردیوگراف(EKG)، فعالیت الکتریکی قلب، سطح اکسیژن خون و سرعت جریان خون و همچنین فشار خون اندازه‌گیری شود.

این اطلاعات ازطریق یک اپ بر گوشی هوشمند اندرویدی یا iOS نمایش داده می‌شود و برای قابل فهم‌تر شدن آن، نتایج از درجه یک تا ۴ نشان داده می‌شود و کاربر در درجات بالا می‌فهمد که باید به پزشک مراجعه کند.

با هر بار شارژ کردن MOCAheart، این وسیله یک هفته کارایی دارد.

هنوز زمان ورود این وسیله به بازار مشخص نیست ولی بهای آن۱۶۹دلار برآورد شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *