چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰

ریزش شاخص بورس یک ماهه شد

جمعه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 421561
هفتمین هفته معاملاتی بورس با کاهش ۵۱.۶ حجم، ۳۸ درصدی ارزش و ۴۰.۲ درصدی دفعات معاملات، و نیز ریزش ۲.۳۸ درصدی شاخص بورس برای چهارمین هفته پی در پی به پایان رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم؛ در هفتمین هفته معاملاتی امسال طی ۴ روز کاری تعداد ۲۰۱۷ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۴۷۵۵ میلیارد ریال در ۱۷۹ هزار نوبت دادوستد شد که به ترتیب ۵۱.۶، ۳۸ و ۴۰.۲ درصد کاهش داشته اند.

همچنین تعداد ۶۰ هزار و ۷۰۸ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در این مدت معامله شد که ۳۶ درصد کاهش را نشان می دهد.

شاخص کل نیز برای چهارمین هفته پی در پی ریزشی بود و با ۱۵۶۵ واحد کاهش در پایان هفته منتهی به ۱۸ اردیبهشت تا رقم ۶۴ هزار و ۶۹ واحد عقب نشست.

شاخص بازار اول هم در هفته گذشته با ۱۴۶۲ واحد کاهش به رقم ۴۶۴۳۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۳۱ واحد کاهش به عدد ۱۳۰۹۱۷ واحد رسیدند که به ترتیب ۳.۰۵ و ۰.۸۶ درصد کاهش را نشان میدهد.

بر اساس این گزارش؛ گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن با ۷.۰۶ درصد، منسوجات با ۳.۲۲ درصد و زراعت و خدمات وابسته با ۱.۱۰ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص را نسبت به سایر گروه ها در این مدت به خود اختصاص دادند.

کاهش حجم و افزایش ارزش معاملات فرابورس

معاملات بازارهای فرابورس ایران هم در هفته گذشته با خرید و فروش ۶۸۴ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۵ هزار و ۸۱۱ میلیارد ریال به پایان رسید که با ۳۴ درصد کاهش در حجم و ۴ درصد افزایش در ارزش معاملات روبرو شد.

همچنین در حالی که آیفکس در پایان معاملات هفته گذشته عدد ۷۲۶ را نشان داد، گروه فلزات اساسی، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های نفتی صنایع پیشرو در معاملات بودند که به ترتیب سهم ۱۹، ۱۷ و ۱۷ درصدی از معاملات هفتگی فرابورس را از آن خود کردند.

معامله ۴۰۰ هزار تن انواع کالا در بورس کالای ایران

افزون بر این؛ در هفته گذشته در حالی بیش از ۴۰۰ تن انواع کالا به ارزش نزدیک به ۶۶۹۵ میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت که گروه های مس، فولاد، گوگرد، قیر و عایق رطوبتی رشد معاملات را تجربه کردند و در تالار محصولات کشاورزی، ۴۸۰۵ تن ذرت به فروش رسید.

همچنین، در تالار داخلی و صادراتی محصولات صنعتی و معدنی در این مدت ۱۸۳ هزار تن انواع کالا با ارزشی بیش از ۱۹۳۴ میلیارد ریال معامله شد و ۱۲۸ هزار و ۹۱۸ تن انواع مقاطع فولادی، ۸۶۷۰ تن انواع مس، ۱۰۰ تن سولفور مولیبدن، ۲۰۰ تن کک و شش تن کنسانتره فلزات گرانبها توسط مشتریان خریداری شد.

در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی نیز ۲۵۷ هزار و ۸۸۷ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۸۲۷ میلیارد ریال در هفته گذشته به فروش رسید و ۱۰۹ هزار و ۷۰۰ تن انواع قیر، ۴۴ هزار و ۲۵۳ تن مواد پلیمری، ۵۱ هزار و ۹۶۰ تن وکیوم باتوم، ۲۱ هزار تن لوب کات، ۱۷ هزار و ۴۰۶ تن مواد شیمیایی، ۸۲۰ تن عایق رطوبتی، ۱۲ هزار و ۵۲۰ تن گوگرد و ۱۰ تن گاز و خوراک توسط مشتریان خریداری شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *