پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
کشتی آزاد قهرمانی آسیا - قطر

طلای احسان‌پور را داوران نقره‌ای کردند

پنجشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۹
کد مطلب: 421492
بهنام احسان پور آزادکار وزن ۶۱ کیلوگرم تیم ملی کشورمان در فینال رقابت های قهرمانی آسیا در قطر با در مبارزه ای که داوری به سود حریف نامدار قزاقی بود، کشتی را واگذار کرد و دوم شد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، بهنام احسان پور دارنده مدال طلای جوانان جهان در سال ۲۰۱۳ و نفر اول جام جهان پهلوان تختی در مبارزه فینال دقایقی قبل به مصاف «نیاز بیک اف» دارنده مدال برنز قهرمانی جهان و پنجم بازیهای المپیک لندن از قزاقستان رفت و در یک کشتی پربرخورد و درگیرانه با نتیجه ۳ بر ۳ کشتی را واگذار کرد.

به دلیل کسب امتیاز آخر توسط احسان پور باید دست او به عنوان قهرمان بالا می رفت و حتی آزادکار کشورمان به دلیل زیرگیری در دقایق آخر نتیجه را ۴ بر ۳ کرد که با اعتراض مربیان قزاقی یک امتیاز از احسان پور کسر شد که کادر فنی و حتی داوران کشورمان هم به این موضوع اعتراض کردند اما نتیجه ای نداشت.

احسان پور آزاد کار بهشهری تیم ملی در دور اول وزن ۶۱ کیلوگرم ابتدا جیهون یانگ نایب رقابت های قهرمانی آسیا از کره جنوبی را شکست داد و در کشتی بعد هم بر ماساکازو کامول از ژاپن غلبه کرد.

وی در مرحله نیمه نهایی هم ژی جونگ تیان از چین را شکست داد و به فینال راه یافت.

بهنام احسان پور در جام جهانی کشتی آزاد در لس آنجلس آمریکا نیز در ترکیب تیم کشورمان حضور داشت و حتی موفق به شکست حاجی علی اف آذربایجانی دارنده مدال طلای رقابت های قهرمانی سال ۲۰۱۴ جهان شد.

پیمان یاراحمدی در وزن ۷۴ کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلا باید به مصاف حریفان بروند.

مسعود اسماعیل پور و علیرضا کریمی هم روز گذشته دو مدال طلا، کمیل قاسمی یک مدال نقره و یونس سرمستی نیز یک برنز برای کشورمان کسب کردند.

به این ترتیب همه ملی پوشان کشورمان به غیر از سعید داداش پور که به علت مصدومیت از رقابت ها انصراف داد، در بیست و هشتمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شده اند.

با توجه به این نتایج، تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان برای بیست و سومین مرتبه موفق شد قهرمانی خود را رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا قطعی کند.

تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان تاکنون از ۲۸ دوره برگزار شده رقابت های قهرمانی آسیا ۲۳ مرتبه قهرمان شده است. تیم کشتی آزاد ازبکستان ۳ دوره و ژاپن و هند هر کدام یک دوره قهرمان شده اند.

بیست و هشتمین دوره رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا از روز گذشته (چهارشنبه) با حضور ۱۶ کشور آسیایی در سالن اسپایر شهر دوحه پایتخت قطر در حال برگزاری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *