شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

نباید نخبگان معطل تامین اعتبار باشند

پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب: 420341
یکی از مراجع تقلید تاکید کرد که طرح‌های تحقیقاتی نخبگان نباید معطل اعتبارات و تسهیلات باشد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی عصر پنجشنبه در دیدار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بر لزوم بکارگیری جوانان در امور کشور تاکید کرد و افزود: جوانان زیادی در کشور داریم که از استعدادهای خوبی برخوردارند که باید از آنها استفاده شود.

وی خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تلاش کنید بیشتر به امور جوانان خوش ذوق و بااستعداد رسیدگی کنید.

این مرجع تقلید هدایت جوانان در زمینه تولیدات مفید در فناوری را مهم دانست و تاکید کرد: وقتی قرار است از مغز و ابتکارات جوانان استفاده شود زمینه‌ای فراهم باشد که تولیدات آنها متناسب با نیازهای جامعه باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی اضافه کرد: این خیلی مهم است که همه نیازمندی‌های کشور در مرحله اول تامین و تولید شود و در مرحله بعدی به کشورهای دیگر صادر شود.

وی با بیان اینکه نخبگان نیازمند به تامین منابع مالی برای ادامه طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی خودشان هستند، اظهار کرد: از مسئولان بانک‌ها خواسته شود برای این افراد اعتبار و جایگاه خاصی قائل شوند تا اگر تقاضای تسهیلات برای تقویت کارشان دارند معطل نمانند. دولت اگر بخواهد در این بخش فعالیت کند توان کافی دارد.

این مرجع تقلید تاکید کرد: ائمه فرمودند هر کسی دو چیز داشته باشد در واقع همه چیز دارد و این دو علم و قدرت هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Japan
چه حرف های قشنگی اما کلی گویی و بدون راه حل . با تشکر