جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

سازمان ملل خواستار رفع محاصره غزه شد

چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 419998
مدیر عملیات های آژانس کار و امداد سازمان ملل در نوار غزه با اشاره به شرایط فاجعه بار نواز غزه از بعد از پایان جنگ اسرائیل و حماس خواستار پایان محاصره این منطقه از طرف اسرائیل شد.
به گزارش جهان، "رابرت تورنر" مدیر عملیات های آژانس کار و امداد سازمان ملل در نوار غزه در گفتگو با روزنامه "تاگس اشپیگل" درباره شرایط در نوار غزه هشت ماه بعد از پایان جنگ بین حماس و اسرائیل گفت: شرایط بد است. بخصوص بدتر از دوران قبل از جنگ. فقر و بیکاری و بیچارگی همه چیز بدتر شده است. بیش از نه هزار خانه تخریب شده و حدود صد هزار نفر در پناهگاه های موقتی زندگی می کنند. بیکاری به بیش از ۴۵ درصد افرارد مربوط می شود. نیمی از حدود ۱.۸ میلیون ساکنان این منطقه نیازمند به کمک های مواد غذایی هستند. مردم خشمگین و ناامیدند. آن ها به ندرت امید به بهبود شرایط دارند.

این مقام سازمان ملل متحد در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد کاملا واضح است که محاصره نوار غزه از طرف اسرائیل باید خاتمه یابد. این محاصر امکان دسترسی به بازارها از جمله در کرانه باختری را از بین برده است. این مسئله از تردد آزادانه جلوگیری به عمل می آورد. زمانی که هیچ تجارتی وجود ندارد هیچ مبنای اقتصادی برای یک زندگی نرمال هم وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو محاصره نوار غزه از طرف اسرائیل را بر خلاف قوانین بین المللی دانسته و تاکید کرد که اسرائیل به عنوان یک قدرت اشغالگر موظف به مراقبت از مردم نوار غزه است.

تورنر در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که مسئله البته این است که انسان ها رنج می کشند و هزینه این شرایط که عرصه سیاسی راه حلی را نمی یابد پرداخت می کنند. این وضعیت باید تغییر کند.

وی در ادامه آشتی دو گروه فلسطینی فتح و حماس را در بهبود شرایط مهم دانسته و گفت: ما امیدواریم که دولت وحدت ملی هر چه سریع تر کار خود را آغاز کرده و برای بازسازی زیر ساخت ها اقدام کند.

این مقام سازمان ملل متحد در ادامه نوار غزه را مانند یک زندان با هوای آزاد ارزیابی کرده که باید شرایط آن اساسا تغییر کند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *