يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲
۵

اظهارات قابل تامل ریابکوف درباره اس ۳۰۰

جمعه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 419135
معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی اعلام کرد که مسکو در آینده نزدیک سامانه موشکی اس ۳۰۰ را به ایران تحویل نمی دهد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، روزنامه جروزالیم پست به نقل از رسانه روسی «تاس» (ایتار تاس) می نویسد: «سرگئی ریابکوف» در اظهارات خود گفت: تجهیز ایران با سیستم دفاع موشکی اس ۳۰۰ موضعی نیست که در آینده نزدیک محقق شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: این نکته بسیار مهم است که تصمیمات سیاسی و قانونی که چنین گشایشی را بوجود آورده اند گرفته شوند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در حالی این اظهارات را بیان می کند که در هفته های گذشته اعلام شده بود بر اساس دستور مستقیم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، این سامانه موشکی تا آخر سال جاری میلادی به ایران تحویل داده می شود.

ایران از سال ۲۰۰۸ تا کنون منتظر عمل به تعهدات روسیه در مورد قرارداد فرو اس ۳۰۰ به تهران است اما کرملین در سال گذشته به بهانه های مختلف از تحویل این سلاح تدافعی به تهران خودداری کرده و هر بار به نوعی بر سر آن با غرب و رژیم صهیونیستی معامله کرده است.

به نظر می رسد روس ها که سابقه چندان درخشانی در مواردی همچون تکمیل و راه اندازی نیروگاه بوشهر و همچنین قراردادهای نفتی خود با ایران را ندارند، این بار نیز هدف دیگری را از مطرح کردن گسترده تحویل سامانه اس ۳۰۰ به ایران دنبال می کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرزند امام و رهبری
خاک بر سر کسانی که چشم امیدشان به دشمنان 200 ساله ایران است. ما نه از روسیه و نه از انگلیس و نه آمریکا نبایستی انتظار کمک داشته باشیم رمز موفقیت ما اتحاد و خودباوری و استقلال ما است. یا علی
حسین
Netherlands
همیشه عرض کرده ام که روسها دید استراتزیک ندارد. کاملا بر خلاف انچه در تفکر سیاسیون جهان موج میزند.
یا علی
مجتبی
ازین دوستی ما با خاله خرسه گمان نکنم نتیجه ای حاصل شود !!
ایران باید خسارت خود را بگیرد تا اینها دیگر جرات نکنند این بازی ها را سر ما در آورند.
امیر
در طول تاریخ گذشته و هشت سال جنگ تحمیلی از روسیه دشمن تر و نامردتر برای ملت ایران وجود نداشته نمیدانم چرا به این کشور اینقدر اعتماد میکنیدو باج میدهید.