جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتشار کارت آزمون فراگیر ارشد پیام نور

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب: 418395
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای آزمون دوره‌ های فراگیر ارشد ۹۴ دانشگاه پیام نور از بعدازظهر سه‌شنبه اول اردیبهشت‌ روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌ گیرد.
به جهان به نقل از شبکه خبر، حسین توکلی با بیان اینکه نام نویسی برای شرکت در این آزمون از روز یکشنبه ۲۱ دی‌ آغاز شد و تا روز چهارشنبه ۸ بهمن‌ ادامه داشت، درباره آمار نام‌ نویسی کنندگان گفت: ۸۰ هزار و ۵۰۹ داوطلب در این آزمون نام نویسی کردند که از این میان ۳۸ هزار و ۶۷۱ نفر زن و ۴۱ هزار و ۸۳۸ نفر مردند.

وی افزود: ۶۵ هزار و ۹۶۱ نفر در گروه علوم انسانی، ۳۰۷۳ نفر در علوم پایه، ۷۸۲۵ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۹۳۸ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و ۲۷۱۲ نفر در گروه هنر ثبت‌نام نموده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره زمان توزیع کارت شرکت در این آزمون گفت: کارت شرکت و برگه راهنمای آزمون دوره‌ های فراگیر ارشد ۹۴ پیام نور از عصر فردا (سه‌شنبه اول اردیبهشت) لغایت پنجشنبه سوم اردیبهشت‌ماه روی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش قرار داده می‌شود و کلیه نام نویسی کنندگان ضرورت دارد در این مهلت به پایگاه مزبور مراجعه نمایند و نسبت به دریافت پرینت کارت، اقدام کنند.

توکلی با بیان اینکه این آزمون صبح روز جمعه ۴ اردیبهشت به صورت چهارجوابی برگزار می‌شود، افود: این آزمون در ۱۰۱ شهرستان و حوزه امتحانی مربوط برگزار خواهد شد. فرآیند برگزاری آزمون از ساعت ۸:۳۰ دقیقه آغاز شده و درهای ورود به جلسه نیم ساعت قبل از شروع فرآیند آزمون باز خواهد شد. لذا داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای آزمون در محل حوزه حاضر شوند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور همچنین درباره ظرفیت پذیرش این آزمون گفت: ظرفیت پذیرش برای ۷۳۹ رشته محل در کل ۱۶ هزار و ۷۸۰ نفر است.



همچنین از میان ۷۳۹ رشته محل، ۶۲۵ رشته محل به شیوه آموزشی پژوهشی با ظرفیت ۱۲۵۰۰ نفر و ۱۱۴ رشته محل به شیوه الکترونیکی با ظرفیت ۴۲۸۰ نفر دانشجو پذیرش می‌ کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *