يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱

بیانیه تجمع‌دانشجویی مقابل دفتر سازمان‌ملل

پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب: 417697
دانشجویان تجمع کننده مقابل دفتر سازمان ملل در بیانیه‌ای از سازمانهای بین المللی و سازمان کنفرانس اسلامی خواستند در قبال توطئه عربی – غربی عربستان موضع صریح بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، تجمع دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور در اعتراض به حمله عربستان به یمن و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از این حملات در سکوت مجامع بین المللی برگزار شد.

دانشجویان در پایان تجمع اعتراضی به اقدامات عربستان در یمن و سکوت مجامع بین المللی قطعنامه ای را قرائت کردند.

در این قطعنامه آمده است:

طی هفته های گذشته بار دیگر شاهد پیوند شوم و نامبارک جبهه مرتجع عربی – آمریکایی این بار در سرکوب مسلمانان و ملت انقلابی یمن در زیر سکوت شرآور مجامع بین المللی بوده ایم.

عربستان سعودی با حمایت از تروریست های تکفیری در سوریه و عراق و حالا هم در یمن نشان داد به عنوان سربازی در خدمت نیات شوم صهیونیست بین الملل است.

طی این سالها از سوی عربستان سعودی و هم پیمانان جاهلش حتی یک بار هم اتحاد و ائتلافی برای مقابله با رژیم نامشروع و جنایتکار صهیونیستی شکل نگرفته است.

حال چگونه شده است که مقابل مردم بی گناه و مسلمان یمنی شجاعت به خرج داده و طوفان قاطعیت به راه می اندازند؟

آیا خطر مبارزان مسلمان یمنی برای عربستان و متحدان بیش از خطر رژیم غاصب و جنگ طلب صهیونیستی می باشد؟ تاریخ گواهی می دهد که سعودی ها در منطقه همیشه به عنوان نماینده منافع صهیونیست و آمریکا نه مسلمانان و اسلام عمل کرده اند.

اما سازمان ملل متحد که همواره دایه جهانی بودن و گسترش دهنده صلح بین الملل به یدک می کشد با سکوت خجالت آور خود و همچنین محکوم کردن مقاومت مردمی یمن بر ضد متجاوزان و زدن مهر تایید بر جنایت های آل سعود و متحدانش آشکارا نشان داد که این سازمان نه تنها بین المللی و صلح طلب نیست بلکه سازمانی است اسیر در چنگال صهیونیست ها و در خدمت چند قدرت شیطانی که از این سازمان به نفع اهداف جنگ طلبانه و ضد بشری خود استفاده می کنند.

چگونه است که جنگ افروزی و جنایات رژیم جعلی صهیونیستی و تجاوز آشکار عربستان به یمن از سوی مجامع بین المللی محکوم نمی شود اما به محض مقاومت ملت های منطقه در قبال تجاوزات و جنایات صهیونیست ها و سعودی ها دست به کار شده و قطعنامه صادر می کنند؟

تمامی این شواهد نشان دهنده آن است که سازمان ملل متحد هم پیمان و شریک متجاوزان و دولت های جنایتکار در سرتاسر جهان می باشند و در راستای منافع ضد حقوقی بشری آنها گم بر می دارند.

امروز ما دانشجویان آگاه مواضع انقلابی خود را اعلام می داریم تا به گوش مدعیان دروغین حقوق بشر برسد.

۱-ما دانشجویان شرکت کننده در این تجمع حمله وحشیانه رژیم صعودی به خاک یمن که بر خلاف تمامی موازین حقوق بشری می باشد را شدیدا محکوم کرده و خواستار پایان تجاوزها و جنایت ها بر ضد زنان و کودکان بی دفاع یمنی می باشیم.

۲-ما شرکت کنندگان در این تجمع از تمام مجامع بین المللی بخصوص سازمان ملل می خواهیم که با مواضع شرم آور و سکوت خود در قبال جنایات سعودی ها پایان دهند و مواضع صریح و به نفع مردم مظلوم یمن برای حل این بحران انسانی اتخاذ کنند و اسیر اهداف و نیات شوم جبهه استکبار نشوند.

۳-ما دانشجویان ایرانی اسلامی قویا از ایستادگی دلیرانه ملت یمن بر ضد متجاوزان حمایت کرده و معتقدیم همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند بینی سعودی ها به خاک مالیده خواهد شد و پیروز نهایی مردم یمن خواهند بود و خاک یمن به باتلاق متجاوزان سعودی تبدیل می شود.

۴-از نگاه ما این گونه رفتار و حرکات از سوی جبهه استکبار فقط برای ضربه زدن به مقاومت مسلمانان و تخریب اصل اسلام می باشد. لذا از تمام سازمانهای بین المللی بالاخص سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای مسلمان خواستاریم با اعلام مواضع صریح و دقیق این توسعه شوم را خنثی نمایند.

۵-ما دانشجویان انقلابی در این تجمع بزرگ از سه قوا بخصوص دولت محترم و وزارت امورخارجه خواستار اعلام مواضع صریح بر ضد توطئه عربی – غربی در منطقه و تلاش آنان برای حل سریع تر این بحران هستیم.

در این تجمع یک ساعته مسئول امور بین الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و نماینده دفتر تحکیم وحدت سخنرانی کردند.

دانشجویان همچنین تصاویر شیخ نمر رهبر مسلمانان بحرین و عبدالمک الحوثی رهبر مبارزان یمنی و تصاویری از کشتار مردم یمن را در دست داشتند.

سخنرانان دانشجویی معتقد بودند تعلیق عمره مصداق بارز همدلی و همزبانی ملت و دولت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *