يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

قدرت نمایی ناوگان روسیه در کانال مانش

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 417482
حضور سه کشتی جنگی روسیه در «کانال مانش (انگلیس)» و رصد جنگنده های روس در حریم هوایی بریتانیا موجب شد تا لندن نیروی دریایی خود را برای مقابله با تهدیدهای احتمالی روانه این محل کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز گزارش داد، صبح امروز چهارشنبه نیروی دریایی انگلیس برای مقابله با تهدیدات احتمالی ناشی از حضور سه ناو روسی در تنگه انگلیس (مانش) روانه این محل شدند.

عصر دیروز رسانه های غربی از حضور سه ناو روس در تنگه انگلیس خبر داده بودند و قبل از آن نیز لندن از رصد دو جنگنده روس در حریم هوایی بریتانیا خبر داده بود.

کانال مانش یا کانال انگلیس (English Channel) قسمتی از اقیانوس اطلس است که این اقیانوس را به دریای شمال پیوند می‌دهد و در شمال فرانسه و جنوب انگلیس قرار می‌گیرد.

طول کانال مانش حدود ۵۶۰ کیلومتر و عرض آن از ۲۴۰ کیلومتر در عریض‌ترین نقطه تا ۳۴ کیلومتر متغیر است.

مساحت کانال مانش در مجموع حدود ۷۵ هزار کیلومترمربع است.

هر چند که در ماه های گذشته این روسیه و آمریکا بودند که بواسطه بحران اوکراین توان نظامی خود را به رخ یکدیگر می کشیدند و بمب افکن های استراتژیک روس بر فراز کشورهای عضو ناتو رویت می شد اما اینبار روسیه ناوهای خود را روانه آبهای انگلیس کرده است.

نکته جالب در این رابطه آنکه فرانسه هنوز واکنشی به حضور نظامی روسیه در کانال مانش نشان نداده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *