چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۱۸
۱۷
در کنفرانس خبری مشترک با لوران فابیوس؛

استفاده از لفظ حضرت امام خامنه‌ای توسط سعود الفیصل+فیلم

سه شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 417322
سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود برای مخاطب قرار دادن حضرت آیت الله خامنه ای، عبارت «حضرت امام خامنه‌ای» را مورد استفاده قرار داد.
استفاده از لفظ حضرت امام خامنه‌ای توسط سعود الفیصل+فیلم
به گزارش جهان، «سعود الفیصل» وزیر خارجه عربستان روز یکشنبه با «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه دیدار و گفتگو کرد. وی پس از این دیدار که پیرامون مسائل مهم منطقه از جمله حمله عربستان به یمن و پرونده هسته‌ای ایران برگزار شده بود، به همراه همتای فرانسوی خود در کنفرانس خبر مشترک حاضر و به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

فیصل در بخشی از اظهارات خود در این کنفرانس خبری مدعی شد که که نقش ایران در یمن غیر سازنده است و منجر به افزایش خشونت در این کشور شده است اما در عین حال تاکید کرد که «ما با ایران در جنگ نیستیم.»

اما بخش جالب توجه سخنان وزیر خارجه عربستان مربوط به زمانی بود که راجع به مواضع «رهبر معظم انقلاب اسلامی» در مورد حوادث اخیر یمن سخن می‌گفت. وی در این بخش از سخنان خود برای مخاطب قرار دادن حضرت آیت الله خامنه ای، عبارت «حضرت امام خامنه‌ای» را مورد استفاده قرار داد.

به نظر می‌رسد تجربه ۴۰ ساله او از تکیه زدن بر مسند وزارت خارجه عربستان باعث شده تا برخلاف شاهزاده های کم تجربه و تازه به قدرت رسیده این کشور، درک به نسبت بهتری از وضعیت کنونی منطقه داشته و به همین دلیل است که سعی می‌کند تا در انتخاب واژگان خود در عرصه دیپلماسی، نهایت دقت را به کار گیرد.

 

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی، چند روز پیش از این و در دیدار مداحان و سایر اقشار مردم، به رژیم آل سعود هشدار دادند تا دست از حرکت جنایت‌آمیزشان علیه مردم یمن دست بردارند.

ایشان احتمال پیروزی سعودی‌ها در جنگ علیه مردم یمن را زیر صفر دانستند و تاکید کردند که «قطعا بینی سعودی‌ها به خاک مالیده خواهد شد.»
منبع: ایران اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه دولت تدبیر و امید! عزت با قدرتمند بودن به دست می آید....
چرا از هرموضوع ملی برداشت جناحی داریدکه دولت را شماتت می کنید
به حزب و جناح ربطی ندارد، ولی به این دولت ربط دارد. تز دولت فعلی تز عجیبی است و آن اینست که "قدرت، قدرت نمی آورد!"
...
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
برای هر انسان عاقلی هر چیزی می تونه یه تجربه خوب باشه واسه آینده اش . چه برسه که طرف رییس جمهور باشه و سرنوشت یه ملت عزتمند دستش باشه . ربط داره برادر
United States
اَللّهُمَّ الْعَنْ اَبا سُفْيانَ وَمُعٰوِيَةَ ،وَ يَزيدَ بْنَ مُعاوِيَةَ ، عَلَيْهِمْ مِنْكَ اللَّعْنَةُ اَبَدَ الاْبِدينَ، وَهٰذا يَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زيٰادٍ وَآلُ مَرْوانَ
درود بر رهبر بادرایتمون امام خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
جانم فدای رهبرم
جانم به فدایش
اشجع
جانم فدای رهبر
ببخشیداشتباهی منفی شد
رضا
اصلا تابلوئه که ترسیدن.
ابوالفضل
Romania
اینم یه سیاسته دیگه. در جواب حرف آقاست که فرموده بودند: سعودی ها اون خوی وجشی گری شون را رو کردند.

معاویه هم در جواب حضرت امام حسین علیه السلام که مقابل مردم فرموده بودند ((یزید شرابخواره)) می گفت : پسر عمو چرا این حرفها رو به یزید نسبت میدی در حالی که اون همچین حرفهایی درباره تو نمی زنه.
درود بر امام خامنه ای، ضمنا این یارو چرا اینقدر لمس بود! انگار پس از ده ها سال کار سخت! دیگه رمقی برای حرف زدن براش نمونده. خخخخ
سیدابراهیم علوی
Iran, Islamic Republic of
درودبررهبرحیدری منش وحسینی عمل
عربهای وهابی فقط وقتی میترسند ماستها رو کیسه میکنند وگرنه همون آشغالی هستند که بودند
هادي
مرسي كه نظرمو نميذاري جهان نيوز
اينجوري مطمئن تر ميشم كه چرا ديگه مخاطب سايت تون نيستم...
نظري كه هيچ گونه توهين و حرف بدي نداشت رو سانسور ميكنين و ادعاي اينو دارين كه تو ايران همه چي گل و بلبله...
احمد
فیصل که عددی نیست . ان که با خدا است خداوند اورا در چشم خلق بزرگ وبزرگتر می کند